تکنولوژی

اپل می گوید برنامه های آیفون و آیپد از همان ابتدا در اپ استور visionOS نمایش داده می شوند

در حالی که هدست معروف ویژن پرو اپل برای خرید در دسترس نیست، این شرکت اطمینان حاصل می کند که کاربران در نهایت آن را دریافت کنند، برنامه های زیادی برای استفاده در اختیار داشته باشند. این شرکت امروز اعلام کرد که اپلیکیشن‌های آیفون و آی‌پد در روز راه‌اندازی در اپ استور visionOS نمایش داده می‌شوند.

این بدان معناست که توسعه دهندگان مجبور نخواهند بود کار اضافی برای پورت کردن برنامه های موجود خود انجام دهند. اپل اعلام کرد که در پاییز امسال نسخه بتای توسعه دهنده visionOS از جمله اپ استور را منتشر خواهد کرد.

«به طور پیش‌فرض، برنامه‌های آی‌پد و/یا آیفون شما به‌طور خودکار در اپ استور در اپل ویژن پرو منتشر می‌شوند. اکثر فریم‌ورک‌های موجود در iPadOS و iOS نیز در visionOS گنجانده شده‌اند، به این معنی که تقریباً تمام برنامه‌های iPad و iPhone می‌توانند بدون تغییر روی visionOS اجرا شوند. مشتریان می‌توانند در اوایل سال آینده، زمانی که Apple Vision Pro در دسترس قرار گیرد، از برنامه‌های شما در visionOS استفاده کنند.» این شرکت در پستی اعلام کرد.

اپل هدست ویژن پرو را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) در ماه ژوئن معرفی کرد. در اواخر همان ماه، این شرکت Vision Pro SDK را برای توسعه دهندگان منتشر کرد تا با عناصر مختلف visionOS بازی کنند. در ماه جولای، اپل شروع به پذیرش برنامه های کاربردی برای صدور کیت توسعه دهنده به صورت امانت کرد. این شرکت همچنین میزبان آزمایشگاه‌های توسعه‌دهنده حضوری برای ویژن پرو در کوپرتینو، لندن، مونیخ، شانگهای، سنگاپور و توکیو بوده است.

visionOS

غول فناوری مستقر در کوپرتینو گفت که در حالی که برنامه‌های آیفون و آی‌پد به‌طور خودکار در اپ استور VisionOS نمایش داده می‌شوند، توسعه‌دهندگان می‌توانند از SDK برای اضافه کردن عناصر سه بعدی و پشتیبانی از حرکات دست استفاده کنند تا برنامه‌ها در دستگاه «احساس طبیعی‌تری داشته باشند».

در مصاحبه اخیر با Digital Trends، استیو سینکلر، مدیر ارشد بازاریابی محصول اپل ویژن پرو، گفت که تعداد دانلودهای SDK “بیشتر از” انتظارات شرکت بوده است.

با این حال، به دلیل مکان محدود آزمایشگاه‌های توسعه‌دهنده برای تجربه حضوری و یک برنامه کیت توسعه‌دهنده محدود، بسیاری از توسعه‌دهندگان مجبورند بیشتر اوقات با شبیه‌ساز کار کنند. سینکلر گفت که برای داشتن مجموعه وسیعی از برنامه‌ها که تجربیات متفاوتی را ارائه می‌کنند، اپل باید «این [Vision Pro] را برای هر یک از توسعه‌دهندگان ما در دسترس قرار دهد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا