تکنولوژیگوشی موبایلهوش مصنوعی

آیا هوش مصنوعی OpenAI گوشی هوشمند خود را خواهد ساخت؟

شرکت های گوشی های هوشمند شروع به فرو بردن هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری مجاور گوشی هوشمند کرده اند.

بهترین گوشی‌های هوشمند این روزها از هوش مصنوعی روی دستگاه و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند تا تجربیات هوشمند زیادی را تقویت کنند.

یک گزارش جدید نشان می دهد که احتمالاً مدیر عامل OpenAI به فکر ساختن گوشی های هوشمند جدید خود باشد.

بر اساس گزارشی که دیافت کردیم به نقل از افراد آشنا با مکالمات، مدیر عامل OpenAI، سام آلتمن، با دوست و طراح مشهور سابق اپل، Jony Ive، ملاقات کرد تا در مورد امکان ساخت یک “دستگاه سخت افزاری جدید هوش مصنوعی” صحبت کند.

ماسایوشی سون، مدیر عامل گروه سرمایه گذاری سافت بانک نیز گفته می شود که با هر دو در مورد این ایده صحبت کرده است.

جزئیات این گزارش مبهم است و به نتیجه این گفتگوها اشاره ای نشده است. همچنین مشخص نیست که آیا این سه نفر تصمیم به همکاری در این ایده گرفته‌اند یا ترکیبی از آنها در حال پیشبرد آن است.

OpenAI Smartphone

علاوه بر این، بلافاصله مشخص نیست که «دستگاه سخت افزاری جدید هوش مصنوعی» یک گوشی هوشمند است یا خیر.

اما با توجه به تخصص گسترده Jony Ive در مورد iPod و iPhone (در میان سایر محصولات اپل)، یک گوشی هوشمند خود را به عنوان بهترین مسیر پیش روی ما برای اولین محصول هوش مصنوعی معرفی می کند. همچنین مشخص نیست که آیا این دستگاه توسط OpenAI یا شرکت دیگری ساخته خواهد شد.

OpenAI بیشتر به خاطر ایجاد ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی که در پردازش زبان طبیعی برتری دارد، شناخته شده است.

این مهارت به سرعت ChatGPT را به شهرت رساند، زیرا کاربران می‌توانستند به‌طور یکپارچه با ابزار هوش مصنوعی مکالمه کنند و پاسخ همه سؤالات خود را بیابند.

موفقیت ChatGPT مایکروسافت را بر آن داشت تا 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند و با OpenAI وارد یک شراکت تجاری شود و به مایکروسافت اجازه داد تا از فناوری زیربنایی در بینگ چت خود استفاده کند.

این به نوبه خود باعث برتری مایکروسافت در برابر همتایان خود مانند گوگل و اپل در رقابت هوش مصنوعی شده است.

برای ما منطقی است که قدم منطقی بعدی برای OpenAI این باشد که مهارت هوش مصنوعی خود را مستقیماً به دست مصرف کنندگان در سراسر جهان برساند و یک گوشی هوشمند بهترین وسیله برای آن باشد مگر اینکه هوش مصنوعی غیر از این فکر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا