تکنولوژیهوش مصنوعی

ایلان ماسک Grok را به عنوان رقیب ChatGPT معرفی کرد

XAI سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی ایلان ماسک یک چت بات جدید به نام Grok را برای رقابت با چت‌جی‌پی‌تی و گوگل بارد منتشر کرده است. به گفته این شرکت، گروک برگرفته از فرانچایز علمی تخیلی داگلاس آدامز «راهنمای تاسوعای کهکشان» است. همچنین گفته می شود که چت بات دارای “کمی شوخ طبعی” و “رگه ای سرکش” است.

xAI به کاربران توصیه می کند که اگر حس شوخ طبعی ندارند از Grok استفاده نکنند. سازندگان چت بات همچنین ادعا می‌کنند که به لطف «دانش بی‌درنگ جهان از طریق پلتفرم X» نسبت به سایر هوش مصنوعی‌های مکالمه‌ای موجود در بازار، مزیت اساسی دارد. این بدان معناست که گروک از پست هایی که در X (توئیتر سابق) منتشر می شود، یاد می گیرد.

Grok

xAI در پست مقدماتی خود برای Grok نوشت: «همچنین به سؤالات تند رد شده توسط اکثر سیستم های هوش مصنوعی دیگر پاسخ خواهد داد. ماسک نمونه‌ای از این را همراه با پاسخی از Grok در مورد درخواست کاربر که دستورالعمل‌های گام به گام برای ساخت کوکائین را درخواست می‌کرد، ارسال کرد.

البته، هوش مصنوعی فقط دستور العملی برای دارو ارائه نکرد، اما با این وجود این سوال را مطرح کرد. اگر از ChatGPT همین را بخواهید، به سادگی با یک رد روباتیک برای درخواست پاسخ می دهد.

سیستم Grok xAI طوری طراحی شده است که در پاسخ های خود کمی طنز داشته باشد

— ایلان ماسک (@elonmusk) 4 نوامبر 2023

در حال حاضر، Grok فقط برای انتخاب کاربران تایید شده X که برای برنامه دسترسی زودهنگام xAI ثبت نام می کنند، در دسترس است. چت بات یک محصول بتا بسیار اولیه است و فقط دو ماه است که آموزش داده شده است. با این حال، تیم انتظار دارد که هر هفته بهبود یابد.

وقتی دستیار Grok AI به طور گسترده عرضه شود، به عنوان بخشی از عضویت X Premium با قیمت 16 دلار در ماه ارائه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا