تکنولوژیهوش مصنوعی

چین از طرح جسورانه ای برای تولید انبوه ربات های انسان نما تا سال 2025 رونمایی کرد

این طرح ادعا می‌کند که ربات‌ های انسان‌ نما به اندازه تلفن‌ های هوشمند «مخرب» هستند و جهان را تغییر می‌ دهند!

چین چشم انداز بزرگی را برای ایجاد و تولید انبوه ربات های انسان نما اعلام کرده است. این ربات ها می توانند وظایف مختلفی را انجام دهند و با انسان ها تعامل داشته باشند. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور (MIIT) هفته گذشته سندی را منتشر کرد که در آن بیان شد که ربات‌های انسان‌نما به اندازه تلفن‌های هوشمند «مخرب» خواهند بود و «جهان را تغییر می‌دهند».

به گفته MIIT، ربات های انسان نما تا سال 2025 به “سطح پیشرفته” و تولید انبوه خواهند رسید. این وزارتخانه اهداف توسعه خود را در نقشه راه خود ترسیم کرد، که این باعث افزایش سهام شرکت های رباتیک چینی شد.

این اقدام بخشی از تلاش‌های چین برای رقابت با ایالات متحده در زمینه تراشه‌ها و سخت‌افزار است، جایی که شرکت‌های آمریکایی مانند تسلا و بوستون داینامیکس پیشرو بوده‌اند. چین که بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم الکترونیکی در جهان است، قصد دارد در دو سال آینده به پیشرفت‌هایی در سنجش محیط، کنترل حرکت و قابلیت‌های تعامل ماشین با انسان دست یابد. دولت همچنین از استفاده از هوش مصنوعی در رباتیک حمایت می‌کند و خواستار تحقیقات بیشتر در زمینه توسعه دست‌ها، بازوها و پاهای ربات‌های ماهر است.

در این سند سیاست جزئیات زیادی ارائه نشده است، اما جاه طلبی و بلندپروازی چین را برای ساخت ربات های انسان نمایی نشان می دهد که تا سال 2027 می توانند فکر کنند، بیاموزند و نوآوری کنند. این کشور همچنین قصد دارد یک سیستم زنجیره تامین صنعتی قابل اعتماد برای پشتیبانی از ساخت ربات های انسان نما ایجاد کند.

انتظار می‌رود روبات‌های انسان‌نما بسیاری از وظایفی را که در حال حاضر توسط انسان‌ها انجام می‌شود، بر عهده بگیرند، مانند چیدن مواد غذایی یا کار در محیط‌های خطرناک.

چین تنها کشوری نیست که به دنبال تولید انبوه ربات های انسان نما است. به عنوان مثال، یک شرکت مستقر در ایالات متحده به نام Agility Robotics در اواخر امسال یک کارخانه ربات در اورگان افتتاح می کند و  قصد دارد صدها ربات دوپا خود را بسازد که می توانند راه بروند، خم شوند و بسته ها را حمل کنند.

سایر شرکت‌های آمریکایی قبلاً ربات‌های انسان‌نمای چشم‌گیر ساخته‌اند، مانند ربات Optimus تسلا و ربات اطلس Boston Dynamics که می‌تواند به عقب برگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا