تکنولوژی

جلیقه قلب می تواند به پیش بینی خطر مرگ ناگهانی قلبی کمک کند

سیگنال‌های الکتریکی قلب ما را تحریک می‌کند تا منقبض شود و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. مشکلات این سیگنال‌ها منجر به اختلالات ریتم قلب می‌شود که توسط دو میلیون نفر در بریتانیا تجربه می‌شود و می‌تواند باعث مرگ ناگهانی گردد.

تا پیش از این، نقشه‌برداری دقیق از فعالیت الکتریکی قلب نادر بود، نیاز به قرار دادن کاتتر در داخل حفره قلب یا با استفاده از دستگاه‌های یکبار مصرف که راه‌اندازی آن پرهزینه و زمان‌بر بود و مستلزم تشعشع بود، انجام می‌شد. اما یک جلیقه تصویربرداری الکتروکاردیوگرافی (ECGI) که توسط محققان UCL ساخته شده، که در مقاله جدیدی در مجله رزونانس مغناطیسی قلبی عروقی توضیح داده شده، پتانسیل استفاده از آن در مراقبت‌های استاندارد را دارد زیرا قابل استفاده مجدد و زمان کارآمد است و تنها به پنج دقیقه برای هر بیمار نیاز دارد.

داده‌های الکتریکی 256 حسگر جلیقه را می‌توان با تصاویر دقیق از ساختارهای قلب گرفته‌شده توسط MRI (تصویربرداری تشدید مغناطیسی) ترکیب کرد تا مدل‌های دیجیتال سه‌بعدی قلب و امواج فعالیت الکتریکی که از آن جریان می‌یابد تولید کند. دکتر گابی کپچر (موسسه علوم قلبی عروقی UCL و بیمارستان سلطنتی رایگان لندن) که این جلیقه را با بودجه بنیاد قلب بریتانیا (BHF) و انجمن تشدید مغناطیسی قلبی عروقی ساخته است.

جلیقه قلب می تواند به پیش بینی خطر مرگ ناگهانی قلبی کمک کند

محققان گفتند:

ما مشکلی را در قلب و عروق شناسایی کردیم. تصویربرداری قلب در دهه های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است، اما برق قلب از ما دوری کرده است. فناوری استاندارد برای نظارت بر فعالیت الکتریکی قلب، الکتروکاردیوگرام 12 لید (ECG)، در 50 سال به سختی تغییر کرده است.

ما معتقدیم که جلیقه‌ای که تولید کرده‌ایم می‌تواند یک ابزار غربالگری سریع و مقرون‌به‌صرفه باشد و اطلاعات الکتریکی غنی آن می‌تواند به ما در شناسایی بهتر خطر ابتلا به ریتم‌های قلبی خطرناک در آینده در افراد کمک کند.

علاوه بر این، می توان از آن برای ارزیابی تأثیر داروها، دستگاه های جدید قلبی و مداخلات سبک زندگی بر سلامت قلب استفاده کرد. در حال حاضر، پیش‌بینی خطر مرگ ناگهانی قلبی دشوار است، به عنوان مثال، مشخص نیست که چگونه ممکن است یک ویژگی ساختاری یا ناهنجاری قلب بر خطر تأثیر بگذارد.

حال باید دید این نمونه به تولید می‌رسد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا