تکنولوژی

اپل برای ممنوعیت واچ سری 9 و اولترا 2 درخواست تجدید نظر داد

طبق سوابق دادگاه، اپل به کمیسیون تجارت بین‌الملل (ITC) درخواست تجدیدنظر داده است تا ممنوعیت فروش اپل واچ‌های سری 9 و اولترا 2 را لغو کند. این شرکت همچنین درخواست توقف اضطراری ممنوعیت تا زمانی که تصمیمی در مورد طراحی مجدد پیشنهادی هر دو مدل ساعت هوشمند گرفته شود، دارد.

یک روز پس از انتشار اولیه این خبر، دادگاه تجدیدنظر با توقف کوتاه مدت این ممنوعیت موافقت کرد. دادگاه تا 10 ژانویه به ITC فرصت داده است تا به درخواست اپل برای توقف طولانی‌مدت در طول فرآیند تجدیدنظر پاسخ دهد.

اپل با رویترز صحبت کرد و گفت که تمام اقدامات را برای بازگرداندن ساعت‌های هوشمند به قفسه‌های فروشگاه‌های ایالات متحده انجام می‌دهد. درخواست تجدید نظر تنها بخشی از آن است. این موضوع حتی به رئیس جمهور بایدن نیز کشیده شد، در حالی که اپل امید بیهوده‌ای برای وتو داشت. این ممنوعیت به طور رسمی از امروز اجرا می‌شود، اگرچه اپل هفته گذشته شروع به حذف ساعت‌های هوشمند از ویترین های دیجیتال و فیزیکی خود کرد.

اپل برای ممنوعیت واچ سری 9 و اولترا 2 درخواست تجدید نظر داد

در پرونده امروز، اپل ادعا می‌کند که اگر این ممنوعیت ادامه یابد، “مضرات جبران ناپذیری خواهد دید”. شعبه اجرای دستور محرومیت گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده قرار است در تاریخ 13 ژانویه در مورد نسخه‌های بازطراحی شده ساعت‌های هوشمند اپل تصمیم‌گیری کند.

همه این‌ها از زمانی شروع شد که ITC حکم داد که اپل فناوری ردیابی اشباع اکسیژن خون را که توسط یک شرکت فناوری سلامت به نام Masimo به ثبت رسیده است، نقض کرد. این امر باعث شد تا اپل قبل از اعمال تحریم، یک مشکل نرم افزاری را صادر کند. با این حال، ITC و Masimo توافق کردند که این یک مشکل سخت‌افزاری است که حسگر واقعی را در بر می‌گیرد، بنابراین رفع‌های نرم‌افزاری آن را قطع نمی‌کند. به این ترتیب، اپل مشغول طراحی مجدد حسگرهای دو مدل ساعت هوشمند است. اپل واچ SE سنسور اکسیژن خون ندارد، بنابراین ممنوعیت آن بی تاثیر باقی می‌ماند.

ماسیمو در سال 2021 از اپل به دلیل تخلفات ذکر شده در مورد بیماران شکایت کرد و حتی ادعا کرد که این شرکت کارمندانی را که دانش سطح بالایی از قابلیت‌های نظارت بر اکسیژن خون دارند، شکایت می‌کند. هنوز این امکان وجود دارد که دو شرکت به توافق مالی برسند و این موضوع را حل کنند.

این ممنوعیت تنها برای ایالات متحده بوده و شامل سایر نقاط نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا