بهترین هاتکنولوژی
موضوعات داغ

بهترین هدست های واقعیت مجازی سال 2024

سال 2024 شاهد عرضه تعدادی هدست واقعیت مجازی جدید و هیجان انگیز بودیم که هر کدام ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند. انتخاب بهترین هدست برای شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد.

در اینجا برخی از بهترین هدست های واقعیت مجازی موجود در سال 2024 آورده شده است:

best vr headsets

Meta Quest 3 به طور کامل در Connect 2023 رونمایی شد: تفاوت آن با Quest 2 چیست؟

در حین یافتن منابع رقیب برای این گردآوری، ما تصمیم گرفتیم هدست‌های واقعیت مجازی را آزمایش کنیم که در بازار کوچک اما در حال رشد موج می‌زند، چه به خاطر کتابخانه‌ها، نوآوری‌ها یا هر دوی آنها مشهور باشند.

همه آنها هدست های واقعیت مجازی اختصاصی واقعی با صفحه نمایش داخلی هستند، برخلاف هدست های موبایلی که به گوشی هوشمند نیاز دارند. (بعضی، اما نه همه، هدست های متصل هستند که نیاز به اتصال به یک کنسول یا رایانه شخصی جداگانه دارند.) ما همچنین واحدهای سطح سازمانی را که برای استفاده تجاری و تجاری طراحی شده اند، حذف کردیم.

ما در حال آزمایش HP Reverb G2 هستیم و این خلاصه را با نتایج نهایی آزمایشی خود به روز خواهیم کرد. همچنین قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به Meta Quest 3 بیاندازیم که به طور رسمی در روز سه‌شنبه، 10 اکتبر عرضه می‌شود . الکس پری، گزارشگر بازی‌ها ، در پاییز امسال در یک رویداد مطبوعاتی کوتاه تحت تأثیر ویژگی تمام رنگی Passthrough، لنزهای با وضوح بالاتر و پردازنده ارتقا یافته قرار گرفت .

پری می نویسد: «زمان کوتاه من با Quest 3 مطمئناً باعث شد که من احساس اطمینان کنم که محصول نهایی (حداقل) بهتر از Quest 2 خواهد بود.

 

متا کوئست 2

meta quest 2

ما از راحتی مطلق Meta Quest 2 غافلگیر شدیم . چیزی که فاقد قدرت است، با طراحی یکپارچه که بدون زحمت در زندگی شما جای می گیرد جبران می کند.

Quest 2 یک هدست واقعیت مجازی همه کاره است، به این معنی که لازم نیست قبل از پرش آن را به هیچ سخت افزاری متصل کنید. (اما اگر می خواهید بازی کنید ، همیشه می توانید یک کابل Meta Quest Link را بردارید. بازی‌هایی که به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارند.) این نه تنها در هنگام راه‌اندازی امتیاز بزرگی است، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که آزادانه در اطراف حرکت کنید.

می‌توانید در هر جایی راه بروید بدون اینکه سیم آزاردهنده بند رخت بگیرید. خود سخت افزار به خوبی ساخته شده است و فاکتور راحتی قطعا وجود دارد. این کمی از جلو سنگین است ، اما هرگز تجربه بازی را مختل نکرد. همچنین با یک فاصله‌گیر عینک عرضه می‌شود که برای کسانی که به آن نیاز دارند افزودنی خوبی است. تنها چیزی که در مورد Quest 2 دوست نداشتیم، بند سر بود که گاهی اوقات تنظیم آن دردسرساز بود.

رابط کاربری Meta Quest 2 یکی از بهترین مواردی است که ما استفاده کردیم – واقعاً غوطه ور است و به شما امکان می دهد یک آواتار ایجاد کنید و جهان های مجازی مختلف را به عنوان پایگاه اصلی خود برای راه اندازی بازی ها و برنامه ها قرار دهید. (اما آرزو می کنیم برای استفاده از آن مجبور نباشید یک حساب متا ایجاد کنید.)

ما همچنین از ویژگی جدید Direct Touch که به شما امکان می دهد با استفاده از انگشت واقعی خود با عناصر UI خاصی تعامل داشته باشید بسیار لذت بردیم. کتابخانه بازی متا چشمگیر است و شامل بیشتر بهترین موفقیت‌های واقعیت مجازی است، و اگر می‌خواهید عناوین سخت‌تری مانند Half-Life: Alyx و Asgard’s Wrath را بازی کنید، داشتن گزینه پیوند PC بسیار خوب است .

در نهایت، نمی‌توانیم به قابلیت‌های صوتی Meta Quest 2 اشاره نکنیم. می توانید آن را از طریق بلوتوث با هدفون جفت کنید، اما بلندگوهای داخلی در حال حاضر بسیار عالی هستند. آنها به جای پوشاندن گوش ها به سمت گوش های شما اشاره می کنند، اما صدای آنها مانند هدفون های روی گوش است که وقتی خودتان آن را می شنوید مانند یک ترفند جادویی به نظر می رسد.

پلی استیشن VR2

 

پلی استیشن VR2

پلی استیشن VR2 به تازگی نسل بعدی خود را منتشر می کند . (یا فرض می کنیم اکنون نسل فعلی؟) ما عاشق هم افزایی آن با برخی از بهترین ویژگی های پلی استیشن 5 هستیم – یعنی بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی. آنها لایه دیگری به تجربه کلی اضافه کردند و برخی از فراگیرترین لحظات VR را که در حین آزمایش داشتیم، ایجاد کردند. این هدست همچنین یک مهر و موم عالی بر روی چشمان شما ایجاد می کند که جلوی هر نوری را می گیرد که فقط ضریب غوطه وری را افزایش می دهد.

فراتر از آن، یکی از بزرگترین دلایل برای انتخاب PSVR2، کتابخانه بازی های عالی است که در اختیار دارید. برخی از مظنونان معمولی را می‌شناسید، اما عناوین انحصاری مانند Horizon Call of the Mountain ، Gran Turismo 7 و حالت VR Resident Evil Village این هدست را در یک لیگ خاص قرار می‌دهند. (عناوین بیشتری نیز در راه است). از آنجایی که از قدرت PS5 استفاده می‌کند، وقتی درگیر می‌شوید، وفاداری گرافیکی فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورید. Horizon از این نظر یک نمایش عالی است و در طول فرآیند بررسی برجسته بود.

سخت افزار PSVR2 کامل نیست، اما بیشتر خوب است تا بد. خود هدست به طور کلی راحت است و امکان تنظیمات زیادی را فراهم می کند تا بتوانید آن را به تناسب دلخواه خود سفارشی کنید. (همچنین این مدل دوست‌داشتنی‌ترین مدل از بین انتخاب‌های ما است.) ما همچنین از هدفون ارائه شده خوشمان آمد که صدایی عالی دارد و زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید می‌توان آن را در هدبند قرار داد. با این حال، ما در برخی از معاوضه‌ها در اینجا پاره شده‌ایم.

جلوی هدست کمی پلاستیکی و توخالی است، اما باعث می‌شود هدست احساس سبکی داشته باشد. مهر و مومی که قبلا ذکر کردیم نیز برای غوطه وری فوق العاده است، اما عدم تهویه می تواند باعث عرق کردن همه چیز شود. اینها در پایان روز کاستی های عمده ای برای ما نبودند، اما ویژگی هایی هستند که باید قبل از خرید در نظر گرفته شوند.

در نهایت، فیل در اتاق: یک PS5 برای استفاده از PSVR2 مورد نیاز است و هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. اگر در حال حاضر یکی داشته باشید، در موقعیت خوبی هستید، اما اگر ندارید، به دنبال سرمایه گذاری عظیم اولیه هستید. این تراشه در دسترس بودن آن را از بین می برد. با این حال، اگر به VR علاقه دارید، PSVR2 را به عنوان یک ابزار ضروری می بینیم، به خصوص اگر به دنبال تجربه های منحصر به فرد و همه جانبه هستید.

کیت VR Index Valve

VR Index Valve

Valve Index برای همه مناسب نیست، اما اگر یک گیمر رایانه شخصی هستید که قدرت را بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستید، این بهترین هدست واقعیت مجازی برای جفت شدن با تنظیمات شما است.

بیایید ابتدا این موضوع را کنار بگذاریم: برای استفاده از Index به یک دکل مناسب نیاز دارید، زیرا این یک مدل متصل است. (نکته حرفه ای: از این تست مفید استفاده کنید تا بفهمید که آیا تنظیمات شما می تواند قبل از خرید آن را پشتیبانی کند یا خیر.)

یکی از چیزهایی که بلافاصله هنگام ورود به Index برای اولین بار آشکار می شود، قابلیت های گرافیکی قابل توجه است. ما از طریق Half-Life: Alyx روی آن بازی کردیم و صادقانه می‌توانیم بگوییم که این یکی از تاثیرگذارترین تجربه‌های VR از لحاظ فنی است (حتی سه سال پس از انتشار). می‌توانید آن را روی هدست‌های واقعیت مجازی دیگر بازی کنید، اما هرگز به خوبی این هدست ظاهر نمی‌شود.

اما ظرافت فنی آن به همین جا ختم نمی شود: ایندکس همچنین بهترین ردیابی حرکتی را دارد که به لطف برخی حسگرهای داخلی و خارجی که سریع و دقیق بودند، با آن مواجه شدیم. لنزهای آن گزینه‌های تنظیم خوبی دارند و همچنین عینک پسند هستند. کنترل‌کننده‌های Index به راحتی قوی‌ترین این دسته هستند، با بهترین ردیابی انگشت در کلاس، طراحی راحت و امنیت سطح بعدی. اوه، و صدایی که از بلندگوهای گوش متحرک هدست می آید فقط… وای است . در مورد راحتی چیز بزرگی برای شکایت وجود ندارد، اگرچه ممکن است بعد از مدتی کمی احساس سنگینی کنید.

بزرگترین نقص ایندکس به این واقعیت مربوط می شود که هم از نظر زمان و هم از نظر مالی بسیار زیاد است. اگر کیت کامل Valve Index VR را با مجموعه ای از کنترلرها و ایستگاه های پایه ردیابی حرکت می خواهید، 999 دلار است و فرآیند راه اندازی دردناک است. اما نمی توانیم بگوییم ارزشش را ندارد.

اگر یک مبتدی واقعیت مجازی هستید، توصیه نمی‌کنیم که با Index شروع کنید، اما اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای هستید که باید پول بسوزانید و کنجکاوی برای فناوری محدود کردن مرزها هستید، احتمالاً از به دست آوردن آن پشیمان نخواهید شد.

 

سوالات متداول

هدست های VR چگونه کار می کنند؟

هدست واقعیت مجازی یک دستگاه پوشیدنی با واحد پردازشگر داخلی، پنل(های) نمایشگر، لنزها و بلندگوها است. آن‌ها شبیه عینک‌های اسکی بسیار حجیم با قاب یا تسمه‌هایی هستند که روی سر شما قرار می‌گیرند، و می‌توانند یک محیط سه‌بعدی غوطه‌ور را شبیه‌سازی کنند و در عین حال مهر و مومی در اطراف چشم‌های شما ایجاد کنند که محیط واقعی شما را مسدود می‌کند.

اساساً، آنها این احساس را ایجاد می کنند که شما واقعاً در یک دنیای روی صفحه نمایش هستید. (تا حدی که مغز شما ممکن است تصاویر روی صفحه را به عنوان یک عمل واقعی تفسیر کند که باعث بیماری حرکت می شود – در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.) آنها معمولاً با مجموعه ای از کنترلرهای دستی ارائه می شوند که می توانید از آنها برای تعامل با فضاها و اشیاء مجازی استفاده کنید. و همچنین کابل هایی برای شارژ و/یا اتصال به اینترنت.

برای بازی در VR به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

بسته به نوع هدست واقعیت مجازی که دارید، ممکن است برای کار کردن به یک دکل یا منبع برق جداگانه نیاز داشته باشد. مدل‌های بی‌سیم را می‌توان پس از شارژ شدن به‌تنهایی پخش کرد، در حالی که مدل‌های متصل باید برای قدرت گرافیکی، داده‌های بازی و ذخیره‌سازی به یک کنسول یا رایانه شخصی سازگار متصل شوند. این یک هزینه پنهان است که می تواند به طور چشمگیری هزینه کل سیستم VR شما را افزایش دهد.

فراتر از آن، برای استفاده از هدست واقعیت مجازی به هیچ تجهیزات جداگانه ای نیاز ندارید – اگرچه برای ایجاد یک مرز بازی بدون مانع که به شما امکان می دهد آزادانه و ایمن حرکت کنید به فضای کافی نیاز دارید. متا، پلی استیشن و Valve همگی حداقل حدود 6.5 فوت در 6.5 فوت را برای VR “مقیاس اتاق” توصیه می کنند، جایی که هنگام بازی در حال قدم زدن و نگاه کردن به اطراف هستید (برخلاف نشستن یا ایستادن فقط).

آیا خطرات مرتبط با واقعیت مجازی وجود دارد؟

VR یک ورزش تماسی نیست، اما برخی از بازی‌ها و برنامه‌ها شامل مقدار مناسبی از فعالیت بدنی هستند . ( در Beat Saber عرق خواهید کرد. ) اگر مراقب نباشید، به راحتی می توانید به چیزهایی برخورد کنید و از آنها سر بزنید، که فقط بر اهمیت ایجاد یک مرز بازی به اندازه کافی بزرگ تأکید می کند.

همچنین ممکن است پس از مدتی استفاده از هدست، دچار بیماری حرکتی ناشی از VR شوید. آنقدر رایج است که بیشتر بازی‌های واقعیت مجازی هشداری را در مورد آن از قبل نشان می‌دهند تا بازیکنان بدانند درگیر چه چیزی هستند.

آنچه اتفاق می‌افتد تقریباً شبیه یک نوع سرگیجه است: چشم‌ها و گوش‌های شما احساس می‌کنند که شما در حال حرکت هستید (زیرا این چیزی است که در دنیای مجازی اتفاق می‌افتد)، اما عضلات و مفاصل شما چیز دیگری فکر می‌کنند. این سیگنال‌های مختلط می‌توانند مغز شما را گیج کنند و باعث شوند به سرعت بیمار شوید یا حداقل شما را منحرف کنید.

چگونه حرکت VR را متوقف کنیم

خوشبختانه، چند راه آسان برای رفع بیماری حرکت واقعیت مجازی وجود دارد. ساده ترین راه این است که زمانی که کمی احساس ناراحتی می کنید استراحت کنید. برای یک ساعت یا بیشتر جهت خود را تغییر دهید تا به بدن خود یادآوری کنید که در واقع در حال بالا رفتن از کوه یا رانندگی با اتومبیل مسابقه ای نیستید، سپس دوباره به داخل بپرید.

همچنین، روبرو شدن با یک فن در حین بازی می تواند به مغز شما کمک کند تا موقعیت IRL خود را در خارج از محیط مسابقه بهتر درک کند. هدست، این سردرگمی را کاهش می دهد.

چگونه از خستگی چشم VR جلوگیری کنیم

خستگی چشم یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند کاربران واقعیت مجازی را آزار دهد و فرار از آن مشکل بسیار سخت تری است. VR بسیار آبی-نور-سنگین است ، بنابراین پس از گذراندن مدتی در هدست، چشمان شما ممکن است خسته شوند.

شاید حتی کمی درد داشته باشند. این همان حسی است که هنگام تنظیم کردن یک عینک جدید یا خیره شدن طولانی مدت به صفحه رایانه تجربه می کنید. بهترین راه برای رفع این مشکل این است که دوباره استراحت کنید.

اگر چشمان شما درد می کند، آن را به عنوان نشانه ای در نظر بگیرید که باید کمی به دنیای واقعی برگردید و مقداری علف را لمس کنید. به همتایان خود زمان بازپروری بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا