گردشگری

سفر به شیلی/سرزمین عجایب

شیلی کشوری است که به فرهنگ و سرزمین زیبای خود می بالد. شیلی علاوه بر ویژگی های خیره کننده اش، عنوان امن ترین کشور آمریکای جنوبی را یدک می کشد. همچنین، جنوبی ترین کشور جهان است.

شیلی جایی است که می توان برای دیدن کیپ هورن معروف سفر کرد، از خط ساحلی خیره کننده لذت برد یا در شهرهای زیبا گم شد. ممکن است در لیست هر مسافری نباشد. با این حال، خواهید دید که کارهای شگفت انگیز زیادی در شیلی وجود دارد.

بدون هیچ مقدمه ای، دلایلی که چرا باید از شیلی بازدید کنید را فهرست کردیم.

پاتاگونیا طلسم کننده

سفر به شیلی/سرزمین عجایب

پاتاگونیا در کنار منطقه معروف لوس لاگوس، یکی از معروف ترین مناطق شیلی است. این یک مروارید علفزار یخبندان در نوک آمریکای جنوبی است که مایل ها تصاویر شگفت انگیزی دارد. دریاچه‌های فیروزه‌ای، یخچال‌های طبیعی ترسناک، رودخانه‌ها و آبدره‌ها مناظر پاتاگونیای شیلی را ترسیم می‌کنند.

طبیعت دست نخورده و دست نخورده آن کاوشگران و گردشگران زیادی را که مایل به فتح آن هستند به خود جذب می کند. علاوه بر این، پاتاگونیا دارای برخی از بناهای معروف شیلی مانند لاگونا سان رافائل است.

با این گفته، جای تعجب نیست که پاتاگونیا دارای چهار پارک ملی است. این چهار پارک عبارتند از: تورس دل پین، آلبرتو د آگوستینی، برناردو اوهیگینز و لاگونا سن رافائل. پارک ها از کوه ها، یخچال های طبیعی و حیات وحش محافظت می کنند. با این حال، مشهورترین جلوه‌های بصری آن‌ها، اقیانوس‌های آبی عمیق زیر یخچال‌های سفید و کوه‌های پوشیده از برف شیلی است.

با این حال، فراموش کردن پونتا آرناس اشتباه است. پایتخت جنوبی ترین منطقه شیلی نیز یکی از پرجمعیت ترین شهرهای پاتاگونیا است. همچنین دروازه ای به پارک های ملی فوق الذکر و قطب جنوب است. علاوه بر این، پاتاگونیا اغلب به عنوان دروازه ای به یکی از جنوبی‌ترین مکان های زمین، کیپ هورن، عمل می کند.

میراث فرهنگی غنی

شیلی سرزمینی پر از تاریخ است و زندگی روزمره مملو از سنت های بومی و اروپایی است. هفت سایت میراث جهانی فرهنگی یونسکو شاهد میراث فرهنگی شیلی است. علاوه بر این، تنوع آنها، از جاده های اینکا، جزیره ایستر پلینزی تا محله های شهر قرن نوزدهمی، نشان می دهد که تاریخ این سرزمین واقعا چقدر طولانی است. به همین ترتیب، آنها همچنین بخش قابل توجهی از جاذبه های گردشگری شیلی و دلیل کافی برای بازدید از این کشور هستند.

با این حال، تنها طبیعت دورافتاده نیست که آثار فرهنگی مهمی را در خود جای داده است. محله تاریخی شهری والپارایسو، منطقه‌ای متعلق به قرن نوزدهم با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. یعنی به خاطر معماری و محیطی که شبیه آمفی تئاتر بوده مشهور است. علاوه بر این، اهمیت تاریخی آن در نزدیکی آن به تنگه ماژلان است، زیرا این شهر یک بندر مهم بود.

یکی دیگر از مکان های میراث جهانی Qhapaq Ñan یا جاده آند است. شبکه ای که اینکاها ایجاد کردند، بسیاری از شهرها را به هم متصل کرد. شایان ذکر است، سیستم جاده ای بیش از 6000 کیلومتر بوده و شیلی آن را با پرو و اکوادور به اشتراک می گذارد. سایت‌های دیگر عبارتند از: استقرار و مومیایی مصنوعی فرهنگ چینچورو، شهر معدنی سوول، کلیساهای چیلوئه، آثار هامبرستون و سانتا لورا نمکزار و جزیره ایستر.

شهرهای باشکوه

سفر به شیلی/سرزمین عجایب

بدون شک مشهورترین شهر، پایتخت شیلی، سانتیاگو دی است. این شهر به عنوان دروازه ای برای اکثر مسافران بین المللی عمل می‌کند، زیرا فرودگاه پوداهوئل آن شلوغ ترین فرودگاه در شیلی محسوب می شود. این شهر به راحتی در رشته کوه های آند قرار دارد. بنابراین مناظر آن آمیزه ای از معماری سنتی و معاصر در میان دامنه های بلند کوه است.

غروب های خورشید در شهر قابل توجه بوده و مناظر و مکان های تاریخی زیادی در سراسر شهر پراکنده شده است. علاوه بر این، سانتیاگو یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در شیلی است زیرا ارتباط خوبی با سایر نقاط کشور دارد. علاوه بر این، به دلیل نزدیکی به کوه‌های آند، اگر می خواهید به برخی از معروف ترین پیست های اسکی شیلی برسید، نقطه شروع خوبی است.

از سوی دیگر، Viña del Mar یک تجربه کاملا متفاوت را ارائه می دهد. این شهر تفریحی سواحل شنی زیبا، محیطی بسیار مدرن و فعالیت های زیادی در طول فصل تابستان ارائه می دهد. اگرچه اقیانوس به دلیل جریان سرد هومبولت برای شنا ایده آل نیست، اما این مقصد مورد علاقه بسیاری از مردم شیلی و خارجی است.

جزیره ایستر

سفر به شیلی/سرزمین عجایب

جزیره ایستر یا همان طور که مردم بومی پلینزی آن را راپا نوی می نامند، شاید یکی از معروف ترین مقاصد شیلی باشد. با این حال، این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم بدانند که جزیره پلینزی بخشی از قلمرو شیلی است. شاید این جزیره به خاطر موآی ها، مجسمه‌های سر و نیم تنه آتشفشانی و سواحل زیبای جزیره ایستر شناخته شده باشد.

مردم قرن ها قبل از ورود اروپایی ها در این جزیره دور افتاده ساکن بودند. مردم بومی این سرزمین، راپا نویی، علی‌رغم تلاش های فراوان برای سلب فرهنگ خود تا امروز تلاش کردند. امروزه بیش از 3000 نفر از تبار راپا نویی در این جزیره زندگی می کنند.

یونسکو در سال 1995 این جزیره را به عنوان میراث جهانی معرفی کرد و بخشی از جزیره پارک ملی راپا نویی را تشکیل می دهد. این جزیره در میان گردشگران و کاوشگرانی که مایل به دیدن موآی هستند بسیار محبوب است. از این رو امکان بازدید از جزیره ایستر با تورهای سازمان یافته وجود دارد. اگرچه سفر به جزیره ایستر نیاز به آمادگی قبلی دارد، اما یکی از مشهورترین مکان های دیدنی شیلی بوده و ارزش بازدید را دارد.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا