گردشگری

سال نو و کریسمس در ارمنستان: به جز ایروان به کدام شهر دیگر سفر کنیم؟

کریسمس یا Surb Tsnund در ارمنستان یک روز زودتر از روسیه – از 5 تا 6 ژانویه – جشن گرفته می شود. آماده باشید که به حومه کشور نمی روید، بلکه به دنیای منحصر به فردی می روید که هرگز ادامه فرهنگی روسیه نبوده است. بلکه برعکس، ارمنستان اولین کشوری بود که رسما مسیحیت را پذیرفت. این هم دلیل دیگری برای سفر به ارمنستان نه در فصل میوه و توت، بلکه برای دیدن فرهنگ و آشنایی با جاذبه های کمتر محبوب.

گیومری

گیومری

بسیاری این شهر در شمال غربی ارمنستان را “پایتخت فرهنگی” این کشور می نامند. و دلیل خوبی دارد: در اینجا مرکز باستانی سنگ سیاه و کلیساهای قرن نوزدهم را خواهید دید. یک امتیاز خوب این است که پروازهای مستقیم از چندین شهر روسیه به شهر وجود دارد.

من و دوستانم خانه ای در کوهستانی نه چندان دور از گیومری اجاره کردیم. من 31 دسامبر را با قمقمه ای از چای گیاهی محلی به پیاده روی در اطراف منطقه گذراندم. از آنجایی که تاکسی ها در اینجا بسیار ارزان هستند، در غروب اول ژانویه به مرکز گیومری رفتم تا در شهر پرسه بزنم.

نکات:

  • زندگی در گیومری ممکن است مانند ایروان پر حادثه نباشد. می توانید او را در چت های محلی تلگرام دنبال کنید.
  • در گیومری، گاهی اوقات همه چیز دو برابر ارزان تر از ایروان است. به عنوان مثال، اجاره یک خانه بزرگ چهار اتاقه و تمام غذا برای چهار روز برای من 12000 روبل هزینه داشت که شامل خرید شراب و گوشت و همچنین هزینه تاکسی می شد. و در اینجا می توانید با کارت MIR پرداخت کنید و/یا Yandex را سفارش دهید.
  • گیومری تنها شهر ارمنستان است که خطوط هوایی ارزان قیمت پوبدا از روسیه پرواز می کند. این به این معنی است که می توانید به راحتی بلیط های ارزان قیمت بگیرید – به خصوص اگر کرایه ای را بدون چمدان انتخاب کنید. فرض کنید، یک پرواز از ایروان به مسکو برای دوست من در ماه اکتبر 18000 روبل هزینه داشت، در حالی که بلیط های مشابه از گیومری 3000 تا 7000 روبل است.
  • توصیه می کنم به سخنرانی های رایگان در مورد تاریخ شهر در کانال تلگرام مشخص شده توجه کنید و سپس در مراسم کریسمس در کلیسای جامع مسیح نجات دهنده شرکت کنید.
  • حتی اگر کارت بانکی خارجی نداشته باشید، همچنان می توانید مسکن را از طریق تجمیع کنندگان خارجی پیدا کنید. ساده است: به دنبال گزینه مورد علاقه خود باشید و شماره تلفن صاحبخانه را بخواهید. بسیاری از سرویس ها به شما اجازه تبادل مخاطبین را نمی دهند، اما یک ترفند وجود دارد: می توانید شماره تلفن را با کلمات بنویسید (نه اعداد) و مکالمه یا مکاتبه ای را با مالک در پیام رسان های فوری شروع کنید. این مشاوره هم برای سفر به ارمنستان و هم برای گرجستان مفید خواهد بود.
  • مطمئن شوید که برای روزهای بعد از 5 ژانویه، یعنی بعد از کریسمس ارمنستان، بلیط رفت و برگشت بگیرید – فضای جشن را در ارمنستان احساس خواهید کرد و پس از آن هنوز فرصت دارید در آخر هفته قبل از هفته کاری به روسیه بازگردید.

اچمیادزین

اچمیادزین

اچمیادزین یا واغارشاپات «پایتخت معنوی» کشور است؛ اقامتگاه کشیش اعظم کلیسای حواری ارمنی (کاتولیکوس) در اینجا قرار دارد. این شهر تنها در 21 کیلومتری ایروان قرار دارد، بنابراین رسیدن به آن آسان خواهد بود.

مسکن در اچمیادزین ارزان تر از ایروان است. به‌علاوه، اگر به خدمات علاقه‌مند هستید و می‌خواهید همان روحیه کریسمس را در فیلم‌ها احساس کنید، این مکان مناسب شماست. در اچمیادزین (اگرچه در اسناد رسماً به عنوان واغارشاپات ذکر شده است) می توانید در اطراف محل اقامت کاتولیکوس قدم بزنید و از خزانه کشیش اعظم بازدید کنید و به کلیساهای سنگی که با صلیب ها (خاچکارها) تزئین شده اند بروید. فیلیگران حکاکی شده از سنگ سیاه.

با خوردن خرمالوهای محلی خوشمزه، به راحتی می توان مانند قهرمان فیلم “رنگ انار” اثر سرگئی پاراجانف، جایی که گروه کر مردانه صومعه میوه می خورد، احساس کرد. اگر باز هم سرما می خورید بیایید و خود را گرم کنید، توصیه می کنم دقیقا در خروجی اقامتگاه به کافه تسورن بروید. قهوه ارمنی را با اکلر میل کنید، که بیشتر شبیه یک “شو” بزرگ است، یا میان وعده “لاماجو”، غذای اصلی ارمنستان، یادآور پیتزا است.

نکات:

  • اگر قصد دارید از اچمیادزین به ایروان بروید، از مینی‌بوس شماره 208 استفاده کنید که درست در کنار دیوار محل اقامت کاتولیکوس توقف می‌کند. با 300 درام در عرض 30-50 دقیقه به مرکز ایروان خواهید رسید (همه به ترافیک بستگی دارد).
  • فرودگاه بین المللی ایروان “زوارتنوتس” تقریباً در نیمه راه ایروان به اچمیادزین واقع شده است. اما شما همچنین می توانید با مینی بوس از فرودگاه گیومری به ایروان بیایید – ساکنان محلی معمولاً از طریق برنامه Ev Ev صندلی رزرو می کنند. شما را در مرکز شهر پیاده می کنند، اینجا، از خیابان مرکزی ماشتوتس، می توانید به راحتی به اچمیادزین بروید.
  • فراموش نکنید که شمع ها و لامپ ها را از محل سکونت بردارید و آتش مقدس را به داخل خانه ببرید. آنها را می توان مستقیماً در محل اقامت خریداری کرد.

 

دریاچه سوان

دریاچه سوان

اگر می خواهید از شلوغی و شلوغی شهر نهایت استراحت را داشته باشید، به تماشای چشمک زدن در کوهستان فکر کنید. در اینجا آنها خانه های منزوی هستند که می توانند یک شرکت کوچک را در خود جای دهند. آنها همچنین در مکان های فوق العاده زیبا واقع شده اند. به عنوان مثال، به نظر می رسد برخی بر فراز پرتگاهی در لبه دره یا دریاچه سوان، تنها حجم بزرگ آب در ارمنستان شناور می شوند – در اینجا شما از بادهای خشک اچمیادزین (بادهای خشک و گرم) نمی ترسید.

برای اسکان، گزینه ای مبله “خانه روی چرخ” در ساحل سوان را در نظر خواهم گرفت. این یک ون درست در خط ساحلی، از پروژه Comuna Sevan است . قیمت قبلاً ظاهر شده است:

240،000 درام ارمنی برای دو نفر در یک خانه گنبدی ، 270،000 و 300،000 درام برای یک ون مجهز. برای روبل روسی 54،298 است و بر این اساس ، 61،085 و 67،873. این قیمت دو است. این قیمت شامل شام سال نو ، خانه استیک برزیل و صبحانه است.

«استیک هاوس برزیلی» فرصتی است تا همان «خورووت ها» را امتحان کنید، اما به هر مقدار: مثلاً می توانید به آشپزخانه بروید و هر چقدر که می خواهید گوشت یا ماهی کبابی سفارش دهید.

برای خلوت شدن با طبیعت از قبل از طریق واتساپ با شماره 37499424024 + صاحبان خانه ها تماس بگیرید. علاوه بر این، می توانید در اینجا به پیاده روی نیز بروید. به عنوان مثال، شبه جزیره آرتانیش را بررسی کنید که مسیر نسبتاً آسانی به طول 11 کیلومتر دارد. در اینجا می توانید یک نمای کلی از کل سوان را مشاهده کنید.

سوان در نزدیکی جاذبه های فرهنگی قرار دارد. سفر به صومعه باستانی فعال سواناوانک را توصیه می کنم که گویی بر فراز دریاچه سوان شناور است، و همچنین برای رسیدن به دیلیجان، سومین شهر پرجمعیت ارمنستان، واقع در تنگه، که در آن سخنرانی هایی در مورد فرهنگ ارمنستان خواهید دید. فضای جدید Impulse .

نکات:

  • در دیلیجان و دریاچه سوان سردتر از گیومری و اچمیادزین خواهد بود – خودتان را به درستی گرم کنید. فرض کنید در آرتاشات بادهایی وجود دارد که اگر بادگیر همراه خود نداشته باشید به احتمال زیاد از آن یخ خواهید زد.
  • سوان یک مکان توریستی است، بنابراین کافه های ارزان زیادی در نزدیکی صومعه سواناوانک وجود دارد که مشرف به دریاچه عظیم بدون یخ است. به ساختمان مدرنیستی عجیب شوروی در پای کوهی که صومعه روی آن قرار دارد توجه کنید. اینجا خانه نویسندگانی است که داخل آن یک کافه است.
  • اتاق های گنبدی در ساحل سوان شخصاً آرامش را به من القا می کند. یک توصیه میلیون دلاری: در ساحل آتش روشن کنید و از ماهی سفید محلی یک شیشلیک (خوروات) درست کنید. به عنوان کسی که از ماهی متنفر است، قسم می خورم که این تنها ماهی است که حاضرم بخورم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا