گردشگری
موضوعات داغ

بهترین مکان های گردشگری روسیه در فصل بهار

طبیعت در روسیه متنوع است و مناظر به ویژه در بهار زیبا هستند، زمانی که همه چیز تازه شروع به شکوفایی کرده و پس از زمستان از خواب بیدار می‌شود. جنگل‌های کوهستانی و رودخانه‌ها، نخلستان‌ها، آبشارها و دره‌ها، همه با فضای سبز و رنگ‌های درخشان گل احاطه شده‌اند. این زمان خوبی برای سفر است، زیرا هنوز آفتاب سوزان وجود ندارد.

ما به شما خواهیم گفت که دیدنی‌ترین منطقه در بهار روسیه کجاست و چه چیزی را برای دوستداران طبیعت دارد.

کارلیا

در بهار به کدام منطقه روسیه برویم

در آغاز بهار، هوا در کارلیا هنوز خنک است، بنابراین بهتر است سفر خود را در ماه می برنامه ریزی کنید، زمانی که می توانید جنگل های سبز، آبشارها، رودخانه ها و دریاچه های عاری از یخ را ببینید. پارک های ملی و ذخایر زیادی در اینجا وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها Ruskeala است. افراد برای دره مرمری به همین نام با صخره های شیب دار و دریاچه فیروزه ای به اینجا می آیند.

آبشارهای زیادی در کارلیا وجود دارد که در فصل بهار به حداکثر می رسد. به بزرگترین آبشار موسوم به Ruskealas – Ahvenkosk بروید. ارتفاع این آبشار به چهار متر می رسد و آب آن حاوی مقدار زیادی آهن بوده و به همین دلیل رنگ قهوه ای غیرمعمولی دارد.

در اینجا حتی می توانید یک آتشفشان خاموش را پیدا کنید که برای آن لازم نیست به کامچاتکا یا جزایر کوریل بروید. Girvas در صد کیلومتری Petrozavodsk قرار دارد. این آتشفشان بیش از دو میلیارد سال قدمت دارد و نهری از میان گدازه های سخت شده می گذرد که در بهار آبشار گیرواس را تشکیل می دهد.

نحوه رسیدن به آنجا: با هواپیما، قطار یا اتوبوس به Petrozavodsk. شما می توانید با ماشین در سراسر کشور حرکت کنید. قطارها نیز به برخی مکان ها می روند به عنوان مثال، از Sortavala به پارک Ruskeala.

سوچی

در بهار به کدام منطقه روسیه برویم

طبیعت سوچی دریا و کوه است. در بهار، آب هنوز گرم نشده و دیگر برای اسکی دیر شده است، بنابراین گردشگران اغلب در این زمان به پیاده روی می روند. محبوب ترین مسیر به سمت آبشار است. بیش از هفتاد مسیر وجود دارد. روی این نام ها تمرکز کنید: 33 آبشار، آگورسکی، اورخوفسکی (بزرگترین، ارتفاع آن تقریبا 30 متر است) و زمیکوفسکی.

شما می توانید به اطراف سوچی در تنگه آخشترسکویه در Skypark نگاه کنید. خود این پارک در ارتفاع 207 متری روی پلی که تنگه را به هم وصل می کند قرار دارد. از اینجا مناظری از صخره‌های کورابلنیه، رشته کوه قفقاز، دریا و رودخانه مزیمتا وجود دارد که با جریان سریع خود، یک اثر طبیعی را تشکیل داده است. عاشقان افراطی می توانند بانجی جامپ را به ورطه ببرند.

منظره ای پانوراما شهر از کوه بولشوی آخون، جایی که برج دیدبانی در آن قرار دارد، باز می شود. برای دیدن مناطق سوچی بزرگ و قله های رشته کوه قفقاز از اینجا بالا بروید.

حتی در سوچی می توانید گیاهان عجیب و غریبی را ببینید که در قلمرو درختکاری محلی واقع شده اند. تقریبا 2000 تا از آنها در اینجا وجود دارد. از جمله آنها می توان به نخل، ماگنولیا، سکویا، بامبو و اکالیپتوس اشاره کرد. نگاهی به بیشه شمشاد سرخ‌دار بیندازید تا به شمشادهای همیشه سبز نگاه کنید و شکوفه های برف و جهنم را ببینید. دره دروازه شیطان نیز وجود دارد، ارتفاع صخره ها در برخی مناطق به 50 متر (به اندازه یک ساختمان 12 طبقه) می رسد و فاصله بین آنها فقط 5 متر است.

چگونه به آنجا برویم: با هواپیما به Adler، از آنجا اتوبوس شماره 105c به سوچی حرکت می کند. این شهر همچنین با قطار، قطار شهری و اتوبوس های بین شهری خدمات رسانی می کند.

کریمه

در بهار به کدام منطقه روسیه برویم

در قلمرو کریمه سه نوع مناظر و سه منطقه آب و هوایی وجود دارد: معتدل قاره ای، در استپ‌ها، کوهستانی و نیمه گرمسیری، در سواحل جنوبی جمهوری. هر کدام چیزی برای دیدن دارند.

در استپ کریمه، گردشگران اغلب به دریاچه هایی می آیند که به دلیل خواص درمانی خود مشهور هستند: Sasyk-Sivash در نزدیکی Yevpatoria، Chokrakskoye و Koyashskoye در شبه جزیره کرچ. گل‌های آن اثر جوان کننده دارد و متابولیسم را تسریع می کند.

سواحل جنوبی کریمه در مجاورت شهر یالتا قرار دارد. برای مناظر کارت پستال، به کوه کوشکا در Simeiz، و در خود یالتا ، به مسیر آفتابی بروید. این مکان ها بهترین مناظر از ساحل صخره ای شبه جزیره را ارائه می دهند.

در منطقه آلوشتا، بزرگترین آبشار پر جریان در شبه جزیره  Dzhur-Dzhur را ببینید که ارتفاع آن به 15 متر می رسد. دره نزدیک دره ارواح است، خوشه ای از صخره های عجیب و غریب در یکی از دامنه های خط الراس جنوبی توده Demerdzhi. در بهار اغلب مه های صبحگاهی در اینجا ظاهر می شوند، که این تصور را ایجاد می کنند صخره ها ارواح دارند.

شما می توانید رشته کوه های باخچی سرای، در عرشه رصد غار شهر چوفوت کاله را تحسین کنید. این یک قلعه باستانی در ارتفاع تقریبا 600 متری از سطح دریا است. مسیر بالا یک ماجراجویی جداگانه است، از میان یک جنگل سرسبز، یک صومعه غار و یک گورستان باستانی می گذرد.

نحوه رسیدن به آنجا: نزدیک‌ترین فرودگاه عامل در آدلر است، از آنجا می توانید با قطار یا اتوبوس به پایتخت کریمه، شهر سیمفروپل برسید. قطارهای برقی، واگن برقی و اتوبوس بین شهرهای در شبه جزیره تردد می کنند.

داغستان

در بهار به کدام منطقه روسیه برویم

سفر به داغستان فرصتی است برای دیدن تضادهای طبیعت: از کویر تا جنگل با انگور، از کوه‌های قفقاز تا دریای خزر.  یکی از اصلی ترین آثار طبیعی در این منطقه، ساریکوم، بزرگترین تپه شنی اروپا است. این یک بیابان واقعی با مساحت 600 هکتار بوده که در آن مارها، مارمولک ها و سایر حیواناتی که در کتاب قرمز ذکر شده اند زندگی می کنند. در راه رسیدن به بالای تپه می توانید گیاهان محلی را مشاهده کنید، اما در پایان تنها ماسه ها باقی می مانند. در بهار، برخی از دامنه‌ تپه‌های ماسه‌ای، جوزگون چوبی و بی‌برگ و کمی پایین‌تر، چوب‌دار می‌شکفد.

طبیعت داغستان به قدری متنوع است که تنها در چند ساعت می توانید از کویر به جنگل سامور با انگور حرکت کنید. آنها آنقدر قوی هستند که می توانند وزن یک بزرگسال را تحمل کنند. حتی بخشی در جنگل وجود دارد که در آن این گیاهان درختان را از تاج تا پایین در هم می‌پیچانند و شکل‌های غول‌پیکر غیرمعمولی را تشکیل می‌دهند. در نزدیکی سواحل دریای خزر، بزرگترین دریاچه روی کره زمین است. با این حال، بعید است که بتوانید در اینجا شنا کنید، زیرا در بهار دمای آب حدودا به 10 تا 15 درجه سانتیگراد می رسد.

یکی دیگر از جاذبه های داغستان دره سولاک است. در اینجا رودخانه سولاک بین کوه ها جریان دارد که در امتداد آن می توانید با قایق حرکت کنید و به صخره ها نگاه کنید. از بالا منظره ای از کل دره خواهید داشت. برای دیدن مناظر پانوراما به یکی از سکوهای رصد در روستای دوبکی بروید. در اواخر بهار اسپرس، بنفشه، مریم گلی و خشخاش در این منطقه شکوفا می شود و به چشم انداز پر جنب و جوش رنگ می بخشد.

در این منطقه آبشارهایی نیز وجود دارد که یکی از آنها با باقی متفاوت است. در تنگه سالتینسکایا، مکانی باریک بین صخره ها، قرار دارد که احساس زیر زمین بودن را ایجاد می کند. این آبشار سالتینسکی است که آب آن از سوراخی در صخره می ریزد.

نحوه رسیدن به آنجا: با هواپیما، اتوبوس یا قطار به ماخاچ کالا، پایتخت داغستان. می توانید از ایستگاه اتوبوس ماخاچکالا را به مقصد سایر شهرک ها ترک کنید. نزدیکترین فرودگاه عامل در آدلر است، از آنجا می توانید با قطار یا اتوبوس به پایتخت کریمه، شهر سیمفروپل برسید. قطارهای برقی، واگن برقی و اتوبوس بین شهرهای شبه جزیره تردد می کنند.

آلتای

در بهار به کدام منطقه روسیه برویم

بسیاری از مردم این منطقه را سوئیس سیبری می‌نامند. همه اینها بدان دلیل است که در قلمرو آلتای استپ‌ها و مراتع آلپ، جنگل های تاندرا، مخروطیان و برگریزان وجود دارد که در میان آنها دریاچه های زیبا شکل گرفته است. بهتر بوده در اواخر فروردین و اردیبهشت به اینجا بیایید، زمانی که هوا گرم می شود و گردش های پیاده روی و دوچرخه سواری از قبل در دسترس مسافران است.

به دریاچه Teletskoye بروید که توسط کوه ها و جنگل های کاج احاطه شده است. در ساحل آن مراکز تفریحی وجود دارد که در آن به گردشگران اسب سواری و گشت و گذار در اطراف دریاچه ارائه می شود. دریاچه تلتسکویه در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده و آثار طبیعی اصلی اینجا آبشارها هستند. به عنوان مثال، کوربوی زیبا و در چهار کیلومتری، کیشته. برای رسیدن به آنها می توانید با قایق گشت و گذار کنید. آب های کوربو از ارتفاع 12 متری می ریزند و بر روی صخره ها می شکند و باعث می شوند که پاشش آب به ارتفاع بالایی برسد. آبشار کیشته هشت متری در ساحل دریاچه تلتسکویه قرار دارد که در آن مرداب کوچکی بین صخره های شیب‌دار شکل گرفته است.

پس از دریاچه، به رودخانه چولچا بروید تا آبشار بزرگ چولچینسکی یا اوچار را ببینید. می توانید به جزیره سنگی پاتموس با دیوارهای شیب دار بروید که در وسط رودخانه کاتون و در نزدیکی روستای چمال قرار دارد. طول صخره حدود 150 متر، عرض  70 متر، ارتفاع به 35 متر می‌رسد. به نوعی شکل جزیره شبیه مثلث است.

در پاتموس یک معبد چوبی کوچک از سنت جان انجیلی وجود دارد. از آن دیدن کنید تا ببینید که چگونه همه چیز داخل آن با آیکون ها و موزاییک ها نقاشی شده است. همچنین نماد معروفی از مادر خدا وجود دارد که قرار بود برای مرمت داده شود، اما به طور مرموزی رنگ های روی آن خود به خود ترمیم شد و روشن تر شد. نماد شگفت انگیز دیگری در این جزیره وجود دارد، مادر خدا و کودک که در صخره حک شده است.

چگونه به آنجا برویم: با هواپیما به Gorno-Altaisk، از آنجا اتوبوس شماره 103 به ایستگاه اتوبوس می رود. بهتر است با قطار به بیسک بیایید ، در آنجا می توانید بلافاصله به اتوبوس منتقل شوید، ایستگاه اتوبوس در کنار ایستگاه راه آهن قرار دارد. می توانید با کشتی در اطراف دریاچه تلتسکویه سفر کنید.

آدیگه

در بهار به کدام منطقه روسیه برویم

جمهوری آدیگه منطقه‌ای است که توسط قلمرو کراسنودار احاطه شده است. این منطقه کوچک شامل دشت ها و کوه هایی شده که در آن جنگل ها رشد می کنند و رودخانه ها در آن جریان دارند. مسیرهای پیاده‌روی محبوب از میان تنگه‌ها و دره‌ها عبور می‌کنند، می‌توانید در امتداد دره گرانیت، تنگه Khadzhokh و دره رودخانه فارس قدم بزنید. در آنجا آبشارهایی نیز وجود دارد. پنج مورد از آنها در تنگه Khadzhokh وجود دارد. مسیر را می توان در امتداد بالا یا در امتداد بستر رودخانه، در کنار صخره های شیب دار قرار داد. بهار در تنگه شما را با گیاهان گلدار خوشحال می‌کند: بنفشه و علف.

گونه های مشابهی را می توان در تنگه میشوکو یافت. رودخانه ای به همین نام در اینجا جاری است و آبشارهایی را تشکیل می دهد. بزرگترین آن یک آبشار هفت متری به نام سندان است. با قدم زدن در امتداد تنگه، می توانید با غارهای کوچک روبه‌رو شوید.

علاقه مندان به تفریحات فعال و ورزش های شدید می توانند قایقرانی را ترتیب دهند که در آدیگه در کنار رودخانه های کوهستانی با سرعت تند ممکن است. همچنین در اینجا گردش‌هایی با دستگاه‌های ATV در میان زمین‌های جنگلی ناهموار در کوه‌ها، سفر به فلات لاگو-ناکی و صخره‌نوردی محبوب هستند.

چشمه های آب گرم زیادی در آدیگه وجود دارد. در مراکز تفریحی و هتل های اسپا می توانید استخرهایی با آب گرم پیدا کنید که دمای آن به 36 تا 41 درجه سانتی گراد می رسد. شما می‌توانید در مورد بهترین مجتمع های گردشگری منطقه حضور پیدا کنید. آب گرم در آدیگه حاوی ید، برم، کبالت، روی و سایر ترکیبات است که تأثیر مفیدی بر بدن انسان دارد، از جمله اینکه موجب از بین بردن استرس، تقویت سیستم ایمنی، بازیابی سیستم عصبی، قلبی عروقی و تنفسی می‌شود.

نحوه رسیدن به آنجا: با اتوبوس یا قطار بین شهری به Maykop بروید. نزدیکترین فرودگاه در آدلر است که از آنجا می توانید با قطار یا اتوبوس با ترانسفر در Tuapse یا Krasnodar به پایتخت آدیگه برسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا