گردشگری

به این دلایل باید به ژاپن سفر کنید

ژاپن کشوری برجسته بوده که در زمینه صنایع و اقتصاد توانسته یکی از کشورهای پیشرو باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که باید برای آن به ژاپن سفر کرد. کشوری با طبیعت زیبا، آب و هوا خوش و برخی دیگر.

در این مطلب قصد داریم به دلایلی بپردازیم و بگوییم چرا باید به ژاپن سفر کرد. منطقه‌ای در شرق آسیا که در یک حالت جزیره‌ای قرار گرفته و از همه طرف به اقیانوس می‌رسد. اگر علاقمند به سفر هستید و قصد دارید راهی ژاپن شوید با این دلایل می‌توانید تمایل بیشتری برای سفر پیدا کند.

به این دلایل باید به ژاپن سفر کنید

کشوری بسیار تمیز

ژاپن مردمانی تمیز و شهرهای پاکی دارد. به محض ورود شاهد تمیزی خیابان‌های آن خواهید بود.  هتل‌ها و رستوران‌ها کاملاً بی نقص، پر از بوهای مطبوع و تمیز هستند. یک نقطه ضعف این است که سطل زباله در مکان‌های عمومی وجود ندارد و باید زباله را به یک نقطه رسانده و از شر آن خلاص شوید.

مردم ژاپن مودب و مهربان هستند

ژاپنی‌ها به خاطر رفتار غیرمعمول مودب، دوستانه و مهربان، شهرت جهانی دارند. اگرچه ممکن است گاهی اوقات موانع زبانی چالش برانگیز باشد، اما مردم ژاپن معمولاً سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است کمک کنند اگر چیزی از آنها بخواهید.

مناظر طبیعی باورنکردنی

اگرچه ژاپن شاید در سطح بین‌المللی به دلیل شهرهای پیشرفته‌اش با تکنولوژی شناخته شده، اما اکثریت این کشور در واقع توسط گستره وسیعی از تپه‌ها و کوه‌های جنگلی اشغال شده و طبیعت‌های زیادی برای کشف وجود دارد.

یکی از بارزترین نقاط زیبایی که باید از آن بازدید کرد، کوه نمادین فوجی است، اما نباید بازدید از جواهرات طبیعی کمتر شناخته شده مانند جنگل بامبو آراشیاما یا باغ های چشم انداز Ritsurin در جزیره شیکوکو را رد کنید.

وجود تعداد زیاد سایت های یونسکو

مسافرانی که به تاریخ ژاپن علاقه مند هستند، حتماً باید از یادبود صلح هیروشیما، که یادبود قربانیان بمب اتمی سال 1945 است  و همچنین شیراکاواگو و گوکایاما، روستاهای تاریخی که دارای خانه‌های بام کاهگلی منحصر به فردی هستند، بازدید کنند.

معابد باشکوه در ژاپن

به این دلایل باید به ژاپن سفر کنید

تقریباً در همه شهرهای ژاپن، تعدادی معبد و زیارتگاه تاریخی خیره کننده وجود دارد، در حالی که مراکز فرهنگی بزرگتر می توانند تا 1000 معبد در شهر خود داشته باشند. یکی از چشمگیرترین معابد ژاپن، معبد بودایی بیودوین در اوجی بوده، یک سایت میراث جهانی یونسکو که قدمت آن به بیش از هزار سال می رسد.

قلعه های بی نظیر

بازدیدکنندگان ژاپن می‌توانند با کاوش در معماری زیبا و میراث خانوادگی جذاب قلعه‌های ژاپنی، عمیقاً در تاریخ این کشور کاوش کنند. قلعه‌های ژاپن که عمدتاً به عنوان خانه‌های فئودال‌های محلی و خانواده‌شان در طول دوره سنگوکو در تاریخ ژاپن خدمت می‌کردند، با نماها و فضای داخلی زیبا و همچنین ویژگی‌های دفاعی گسترده‌شان مشخص می‌شوند.

برخی از چشمگیرترین قلعه های ژاپن عبارتند از قلعه Hikone که به خوبی حفظ شده است، که قدمت آن به سال 1622 باز می گردد، و قلعه Himeji.

جشنواره های تابستانی هیجان انگیز

این جشن‌های سنتی ادای احترام به وقایع تاریخی افسانه‌ای و خدایان مختلف مرتبط با یک زیارتگاه فردی در شهرهایی است که در آن برگزار می‌شوند. بسیاری از جشنواره‌های ماتسوری شامل موکب‌های شناورهای عظیم، رژه‌های رنگارنگ، و نمایش‌های آتش‌بازی تماشایی هستند.

اگر در ماه های تابستان به ژاپن سفر می کنید، باید برای تجربه برخی از جشنواره های رنگارنگ ماتسوری که در سراسر کشور برگزار می شود برنامه ریزی کنید.

کریسمس در ژاپن جادویی است

گذراندن کریسمس در ژاپن فقط برای تجربه طیف وسیعی از نورپردازی های عجیب زمستانی که خیابان های شهر را در طول دوره جشن اشباع می کند، ارزش تلاش را دارد. به کسانی که قصد دارند زمستان را در ژاپن بگذرانند نیز توصیه می شود از جشنواره برفی ساپورو در هوکایدو دیدن کنند، جایی که می توانید مجموعه ای از مجسمه های یخی باورنکردنی را ببینید که بسیاری از آنها بر اساس شخصیت های شناخته شده فرهنگ پاپ ساخته شده اند.

فصل دیدنی شکوفه های گیلاس

به این دلایل باید به ژاپن سفر کنید

ژاپن یکی از بهترین نقاط جهان برای تماشای شکوفه های گیلاس بهاری و شرکت در جشنواره شکوفه های گیلاس است. هنگامی که فصل شکوفه‌های گیلاس در آوریل به اوج می‌رسد، مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان به پارک‌ها و باغ‌های ژاپنی می‌روند تا در هانامی (پیک نیک در زیر درختان گیلاس) شرکت کنند. برخی از بهترین مکان‌ها برای تجربه شکوفه‌دهی گل‌ها عبارتند از پارک قلعه هیروساکی و شینجوکو گیون، واقع در قلب توکیو.

فرصت حمام کردن در یک چشمه آب گرم طبیعی

Onsens حمام های چشمه آب گرم ژاپنی است که با آب چشمه غنی از مواد معدنی که توسط نیروهای زمین گرمایی گرم می شود، پر شده است، تا حدودی شبیه یک جکوزی طبیعی.  حمام های اونسن حداقل از قرن هشتم در سرتاسر ژاپن وجود داشته است، زمانی که این باور که چشمه های آب گرم قدرت شفابخش و جوان کننده دارند در اوج بود. حمام کردن در انسن تجربه‌ای فوق‌العاده آرامش‌بخش است و بین مردم محلی و گردشگران ژاپنی محبوب است.

غذاهای ژاپنی فوق العاده

غذا در فرهنگ ژاپنی بسیار مهم است، و زمانی که در این کشور هستید، می‌توانید طیف وسیعی از غذاهای لذیذ بسیاری را که غذاهای ژاپنی را تشکیل می‌دهند، امتحان کنید. از غذاهای مورد علاقه در سراسر جهان مانند سوشی و رامن گرفته تا سوکیاکی (قابلیت گوشت گاو داغ) و یاکینیکو (کباب ژاپنی)، تعداد بی‌پایانی از غذاها در ژاپن وجود دارد که تضمین می‌کنند دهانتان را آب کند.

ژاپن همچنین کشوری با 3 ستاره ترین رستوران های میشلن در جهان است و همچنین تعدادی فستیوال غذا و نوشیدنی ماتسوری وجود دارد که می توانید در طول سفر خود تجربه کنید.

نکته آخر

موارد مختلفی وجود دارند که برای سفر به ژاپن شما را راضی نگه‌ می‌دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا