گردشگری

10 دلیل که چرا باید از دبی بازدید کرد

یکی از مسحورکننده ترین و جذاب ترین شهرهای جهان وطنی در سراسر جهان، دبی هرگز نمی تواند مسافران را شگفت زده کند، چه دوستداران طبیعت، علاقه مندان به عکاسی، جویندگان ماجراجویی، علاقه مندان به تاریخ، هنرشناسان و یا اهل غذا. دبی با معماری خیره کننده، هتل های شیک، جشنواره های خرید، آسمان خراش های باشکوه، خطوط افق درخشان و مراکز خرید غول پیکر، واقعاً بهشتی برای تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است.
دبی که به عنوان یکی از مترقی ترین مناطق منطقه خاورمیانه شناخته می شود، دستخوش تحول عظیمی شده است. دبی از یک دهکده ماهیگیری کوچک گرفته تا شهری همیشه جذاب و پر زرق و برق، سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می کند. و اغلب مروارید خاورمیانه نامیده می شود.
شهر زیبا و جذاب دبی مکانی است که هرگز مسافران را شگفت زده نمی کند. از جزایر مصنوعی گرفته تا مراکز خرید بزرگ و آسمان‌خراش‌های باشکوه، این شهر جاذبه‌های زیادی برای مسافران از سراسر جهان دارد. به پیمایش ادامه دهید تا دلایل اصلی سفر به دبی را کشف کنید، علاوه بر فعالیت‌های مختلفی که می‌توانید در آن‌ها بگذرید و مکان‌های مختلفی را برای دیدن تعطیلات به یاد ماندنی‌تر کنید.

10 دلیل که چرا باید از دبی بازدید کرد

1. بهشت خریداران

دبی که بهشت خریداران نامیده می‌شود، مملو از مکان‌های خرید زیادی است که می‌توانید تا زمانی که به آنجا بروید، خرید کنید. تعدادی مرکز خرید شگفت‌انگیز مانند مرکز خرید بزرگ دبی وجود دارد که مسافران می‌توانند در آن‌ها افراد معتاد به خرید درونی خود را کانالیزه کنند. مکانی عالی برای لذت بردن از خرید بی‌پایان، لذت بردن از خرده‌تراپی بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به دبی است.

2. گزینه های ماجراجویی فراوان

دبی همچنین یکی از بهترین مکان ها برای معتادان آدرنالین است. این شهر با ارائه تعدادی از ورزش های آبی مانند قایق سواری سرعت، کایت موج سواری، ویک بورد، موج سواری و اسکی روی آب، علاوه بر دوچرخه سواری چهارگانه، سافاری در صحرا، سواری با بالون گرم، سوار شدن بر شن، چتربازی، و کمپینگ، همه چیز را در اختیار دارد. برای جلب رضایت ماجراجوی ذاتی خود لازم است.

3. تجربه بیاد ماندنی کویر

یکی از بخش های ضروری گردشگری دبی سافاری در صحرا است. این شامل تماشای ستاره ها و تپه های شنی است که آن را به برنامه سفر شما تبدیل می کند. همچنین می‌توانید از اسکی روی شن و دوچرخه‌سواری چهارگانه لذت ببرید تا اقامت خود را به یاد ماندنی‌تر و هیجان‌انگیزتر کنید. و فراموش نکنید که از طلوع و غروب خورشید بر فراز صحرای عربستان لذت ببرید، که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد.

4. معماری منحصر به فرد

دبی که به دلیل معماری درخشانش معروف است، پر از آسمان خراش های دیدنی است که بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند. یکی از بهترین نمونه های درخشش معماری دبی، برج خلیفه باشکوه است که مناظر خیره کننده ای از شهر ارائه می دهد. جاده اصلی شیخ زاید شهر را برانید و آماده شوید تا از معماری شگفت‌انگیز ساختمان‌های مختلف که اندازه‌ها، شکل‌ها و سبک‌های متنوعی دارند شگفت زده شوید.

10 دلیل که چرا باید از دبی بازدید کرد

5.بازار طلا

این شهر به دلیل طلای خود در سراسر جهان شناخته شده است. بنابراین، وقتی در دبی هستید، به بازار طلا، بازار سنتی مستقر در منطقه تجاری دیره بروید. تعداد زیادی از مردم، هم محلی ها و هم گردشگران، برای خرید جواهرات از آن بازدید می کنند. برخی از اصلی‌ترین چیزهایی که می‌توان از بازار طلا خریداری کرد، جواهرات نقره، طلا، الماس و پلاتین است. این بازار که در دبی قدیم قرار دارد، تضاد فوق‌العاده‌ای را با بخش جدیدتر شهر ارائه می‌کند.

6. جزایر مصنوعی

یکی از شگفت انگیزترین و معروف ترین مکان های دیدنی در دبی، جزایر نخل است. این جزایر دست ساز که در ساحل دبی واقع شده اند از نخل جمیرا، جزیره دیره و نخل جبل علی تشکیل شده اند. پالم جمیرا که به عنوان یکی از بزرگترین جزایر مصنوعی شناخته می شود، محبوب ترین جزیره از این سه جزیره است. نخل جمیرا که دارای تعدادی استراحتگاه مجلل، هتل ها و اقامتگاه های خصوصی است، شبیه درخت نخل غول پیکری است که روی آب شناور است.

7. تجربه غذاخوری باورنکردنی

دبی مکانی عالی برای غذاخوری ها، انواع مختلفی از غذاها را در محیطی امروزی ارائه می دهد. رستوران‌های این شهر ترکیبی زیبا از غذاهای ایرانی، لبنانی و عربی را ارائه می‌دهند که تجربه‌ای خوشمزه را برای گیاه‌خواران و غیر گیاه‌خواران تضمین می‌کند. همچنین بسیاری از رستوران‌های ناهار خوری عالی دارد که دارای محیطی عالی، مهمان‌نوازی شگفت‌انگیز، و غذاهای عجیب و غریب هستند که مطمئناً شما را خراب می‌کنند. برخی از غذاهایی که در دبی باید امتحان کنید عبارتند از: منوشه، سنگک ایرانی، کباب، مادروبا، اوزیه و شاورما.

10 دلیل که چرا باید از دبی بازدید کرد

8. زندگی شبانه پر جنب و جوش

دبی دارای زندگی شبانه پر جنب و جوش و پر جنب و جوش است که در سراسر جهان مشهور است. با غروب خورشید، شهر کاملاً متفاوت به نظر می رسد. برای لذت بردن از زندگی شبانه عالی دبی، می‌توانید برای پیاده‌روی طولانی یا قایق‌سواری به مارینا دبی بروید. همچنین می‌توانید در یکی از رستوران‌ها غذا بخورید و در منظره‌های خیره‌کننده منطقه و آسمان‌خراش‌ها غوطه‌ور شوید.

9. سواحل درخشان

طی یک دوره زمانی، دبی خود را به عنوان یک مقصد ساحلی محبوب نیز تثبیت کرده است. و این به خاطر خط ساحلی طولانی سواحل خیره کننده، شن های سفید و آب های لاجوردی است. سواحل دبی دارای تمامی امکانات رفاهی مانند صندلی های ساحلی، رختکن، غذاخوری و کابانا هستند. برخی از سواحل این شهر که باید از آنها بازدید کرد عبارتند از: ساحل عمومی جمیرا، ساحل کایت، پارک ساحلی الممزار، ساحل غانتوت و ساحل مرکاتو. بنابراین، در تعطیلات خود به دبی، از این سواحل دیدن کنید تا آرامش داشته باشید و از مناظر خیره کننده لذت ببرید.

10. تورهای تاریخی

با تعدادی از مکان‌های تاریخی، می‌توانید در طول تعطیلات به دبی، تورهای میراث متفاوتی را برنامه‌ریزی کنید. این مکان‌های میراثی بینشی از تاریخ و فرهنگ این شهر ارائه می‌دهند. برخی از مکان های تاریخی برای بازدید در دبی عبارتند از: محله تاریخی الفهیدی، روستای میراث حتا، خانه شیخ سعید آل مکتوم، قلعه البیثنا و موزه باستان شناسی سوق اد حدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا