گردشگری

چرا باید به چین سفر کرد

چین کشوری جذاب، شگفت‌انگیز و فوق‌العاده وسیع است که سومین قلمرو بزرگ جهان است. الهام بخش ترین دلیل برای بازدید از چین این است که می توانید تجربیات مختلفی مانند لذت بردن از مناظر خیره کننده، کاوش در تاریخ و فرهنگ چین، طعم غذاهای باورنکردنی چینی، بازدید از دیوار بزرگ معروف و عکس گرفتن با پانداهای غول پیکر زیبا را انجام دهید. ما در زیر 10 دلیل اصلی برای بازدید از چین را شرح داده ایم.

1. از مناظر نفس گیر لذت ببرید

چین دارای سومین قلمرو بزرگ در جهان است. به دلیل وسعت زیاد زمین، تقریباً می‌توانید هر نوع منظره‌ای را در چین تجربه کنید، از بیابان‌های شمال غربی تا سواحل جنوب شرقی، از کوه‌های باشکوه تا دشت‌های سبز، از دنیای یخ‌زده و برف در هاربین تا مناطق گرمسیری Xishuangbanna. چین گنجینه ای بزرگ با مناظر بی پایان باورنکردنی است که همگی ارزش کاوش را دارند.

 

2. 5000 سال تاریخ و فرهنگ های متعدد را کاوش کنید

چرا باید به چین سفر کرد

تعداد بسیار کمی از کشورها می توانند به داشتن تاریخ و فرهنگ غنی و باشکوه مانند چین ببالند. چین یکی از چهار تمدن بزرگ باستانی است که بیش از 5000 سال سابقه طولانی دارد. تمدن چین از زمانی که جاده ابریشم توسط دولت سلسله هان حمایت می شد به جهانیان نشان داده شده بود. امروزه، تعداد زیادی نمایندگی های فرهنگی مشهور چینی توسط مردم در سراسر جهان شناخته شده است. به عنوان مثال، کونگ فو چین، تای چی، غذاهای خوشمزه، چای، چینی، دیوار بزرگ، ارتش تراکوتا و بوداهای غول پیکر.

 

3. با مردم چینی مهربان و خونگرم آشنا شوید

به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان، می توانید تعداد زیادی از مردم را در یک روز ببینید. اما نگران این نباشید زیرا اکثر مردم چین نسبت به خارجی ها مهربان و خونگرم هستند. متوجه خواهید شد که آنها می خواهند با شما چت کنند و عکس بگیرند. اگر به کمک نیاز دارید، می توانید از مردم محلی کمک بخواهید و آنها تمام تلاش خود را برای کمک به شما خواهند کرد. فراموش نکنید که یک مترجم همراه خود ببرید.

 

4. افراد و آداب و رسوم اقلیت های متنوع را کشف کنید

یکی دیگر از تجربه های جالب در چین، کشف اقلیت های مختلف و شیوه های زندگی محلی است. چین دارای 55 اقلیت قومی در مناطق مختلف است و آداب و رسوم فرهنگی متعدد آنها حفظ شده است. بیشتر گردشگران ترجیح می دهند سبک زندگی مردم موسوو در استان یوننان را که یکی از “آخرین جوامع مادرزادی جهان است” کشف کنند، برای دیدن زنان مو بلند یائو و خانه های چوبی مردم ژوانگ در تراس های برنج لونگجی گویلین، از میائو دیدن کنند. دهکده ای در گوئیژو و برای دیدار با مردم متدین در تبت.

 

5. طعم غذای باورنکردنی چینی را بچشید

اگر قبلا تجربه بدی با غذاهای چینی داشته اید، نباید فرصت امتحان غذاهای اصیل چینی را از دست بدهید. 55 اقلیت قومی غذاهای مختلفی ایجاد کرده‌اند و این غذاها نیز در استان‌ها و مناظر متفاوت است. به عنوان مثال، مردم شمال چین نودل را به عنوان رژیم غذایی اصلی خود ترجیح می دهند، اما برنج غذای اصلی در جنوب است. سیچوان، چونگ کینگ و هونان به خاطر غذاهای تند معروف هستند، در حالی که مناطق ساحلی در شرق به غذاهای شیرین و غذاهای دریایی علاقه دارند. همچنین می توانید تنقلات مختلفی مانند کباب چینی (شائوکائو)، سیب زمینی سرخ شده و توفو را در خیابان ها کشف کنید.

چرا باید به چین سفر کرد

6. سفری مجلل یا سفری مقرون به صرفه

آسیا همیشه یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که بودجه کمی دارند و چین پانوراما و نماینده آسیا است. هنگامی که یک پرواز ارزان به چین را رزرو کردید، می توانید یک سفر فرهنگی و تاریخی را آغاز کنید و در عین حال چشمان خود را به مناظر بپردازید. هتل‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد و می‌توانید ردپای مسافران زیادی را دنبال کنید. علاوه بر این، شبکه راه‌آهن چین به تمام نقاط چین گسترش یافته است و تقریباً می‌توانید با سوار شدن به قطار به هر جایی بروید. همچنین هنگام سفر با بودجه کم، ارزان است. البته اگر ترجیح می دهید از سفری مجلل لذت ببرید، چین نیز امکانات مدرن و توسعه یافته ای برای رفع نیازهای شما دارد.

7. توسعه مدرن و صنعت گردشگری بالغ

در بزرگترین شهرهای چین، مانند شانگهای، پکن یا شنژن، می توانید فضای مدرن را در همه جا با ارتفاعات بلند، خطوط آسمان شگفت انگیز و هتل های 5 ستاره احساس کنید. صنعت گردشگری در اکثر شهرهای توریستی مانند پکن، شیان و شانگهای به بلوغ رسیده است. سفر در چین آسان تر از همیشه است. علاوه بر این، راه‌آهن پرسرعت در بین مسافران خارجی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. از آنجایی که سرعت آن بین 250 تا 350 کیلومتر در ساعت می‌رسد، راحت‌تر از این راه سفر کنید تا در پرواز. چین کشوری بزرگ و به ظاهر بی پایان است، بنابراین می توانید چندین شهر را به راحتی با سفر با قطار پرسرعت یا پرواز کاوش کنید.

8. از خرید محصولات در بازارهای شگفت انگیز لذت ببرید

چین همچنین کشوری محبوب برای خرید است زیرا محصولات متنوعی مانند چای، ابریشم، کنجکاوی، خوشنویسی و سایر اقلام صنایع دستی را ارائه می دهد. با پیشنهادات عالی که تقریباً برای همه چیز از لباس گرفته تا لوازم الکترونیکی ارائه می شود، اگر مشتاق خرید هستید، ممکن است لازم باشد یک چمدان اضافی بردارید. فراموش نکنید که با فروشندگان چانه بزنید تا از تخفیف های اضافی مطمئن شوید.

9. پانداها، دیوار بزرگ و ارتش تراکوتا

احتمالاً قبلاً برخی از نمادهای معروف چین را می شناسید. پانداهای غول پیکر زیبا توسط اکثر مردم تحسین می شوند و گنجینه ملی چین هستند. عکس گرفتن با آنها جالب است و ممکن است این فرصت را داشته باشید که یک روز به عنوان داوطلب از آنها مراقبت کنید. پیاده روی در دیوار بزرگ نیز یکی از فعالیت های ضروری در پکن است. معمولاً اولین توقف مسافران است. مار باشکوه دیوار بزرگ را در سراسر کوه ها ببینید. ارتش سفالی که بیش از 2000 سال در زمین پنهان شده است، مانند یک کتاب تاریخی بصری است که تاریخ غنی و طولانی چین را ثابت می کند.

چرا باید به چین سفر کرد

10. شما می توانید به تنهایی چین را کاوش کنید

در مورد مسافت طولانی، موانع زبانی و تفاوت فرهنگی نگران نباشید، اگر قصد دارید برای تعطیلات در چین برنامه ریزی کنید، آنها مشکلی ندارند. شنیدن و دیدن زبان کاملا متفاوت در چین تجربه خاصی است. علاوه بر این، مردم چین دوستانه هستند و در صورت نیاز می توانید از آنها کمک بخواهید. شما به راحتی می توانید پروازهای بین المللی مستقیم به چین را پیدا کنید، حتی اگر چین با کشور شما فاصله زیادی دارد. در صورت ترانزیت از طریق برخی از شهرهای چین می توانید 72 ساعت یا 144 ساعت بدون ویزا بازدید کنید، مانند پکن، شیان، چنگدو، شانگهای و گویلین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا