گردشگری

دلایل اصلی برای سفر به یونان چیست؟

مکان های زیبا، مردم مهمان نواز، سواحل خیره کننده، آب و هوای فوق العاده، طعم های بی نظیر… میلیون ها دلیل برای بازدید از یونان وجود دارد. مهد تمدن غرب یک مقصد شگفت انگیز در تمام طول سال است. امسال از یونان دیدن کنید و خودتان ببینید!

 مردم مهمان نواز

دلایل اصلی برای سفر به یونان چیست؟

مهمان نوازی یونانی افسانه ای است. ریشه مهمان نوازی در اعماق قلب مردم یونان زنده است. کلمه یونانی برای مهمان نوازی، “philoxenia” به معنای واقعی کلمه “دوست با یک غریبه” ترجمه می شود و به عمل استقبال و مراقبت از یک غریبه در خانه اشاره دارد. برای یونانیان باستان، پذیرایی و مراقبت از غریبه‌ها در خانه‌شان، آن‌گونه که فکر می‌کردند توسط خدایان فرستاده شده‌اند، یک نهاد و عمل فضیلت‌آمیز بود. مهمان نوازی برای یونانیان یک ارزش مهم باقی مانده است. با شیوه زندگی مدرن سازگار شده است، زمانی که آنها با خوشحالی خانه های خود را باز می کنند و خارجی ها را به پذیرایی دعوت می کنند، هنوز وجود دارد. مهمان‌نوازی معروف یونانی باعث می‌شود هر کجا که بروید احساس خوش‌آمدگویی داشته باشید.

غذای خوش طعم

غذاهای یونانی به تنهایی برای بازدید از یونان کافی است. غذاهای یونانی پایه ای قوی در رژیم غذایی مدیترانه ای دارد که بسیاری از متخصصان تغذیه آن را غنی از مواد مغذی می دانند. علاوه بر این، آنها معتقدند که رژیم غذایی مدیترانه ای کلید طول عمر است.

مشخص ترین و جدایی ناپذیر غذاهای یونانی روغن زیتون است که در اکثر غذاها استفاده می شود. روغن زیتون و زیتون یونانی شهرت جهانی دارند و انواع زیادی برای امتحان وجود دارد. میخانه ها و برخی رستوران ها از جمله مکان های اصلی هستند که غذاهای سنتی یونانی را برای مردم محلی و بازدیدکنندگان سرو می کنند. برخی از غذاهای سنتی یونان، به ویژه سوولاکی و پیتا با جایرو اغلب به سبک غذاهای خیابانی سرو می شوند.

غذا خوردن در یونان با معاشرت و بحث خوب در هم آمیخته است و به همین دلیل بخش مهمی از زندگی روزمره یونانیان به حساب می آید. در یونان انواع غذاخوری وجود دارد. برخی از غذاهای یونانی بسیار شناخته شده هستند و در رستوران های سراسر جهان سرو می شوند.

 فرهنگ قهوه

برای اکثر یونانیان، نوشیدن قهوه یک عادت مورد علاقه، یک مراسم ضروری روزانه است. این اولین فکر صبح آنهاست، فرصتی برای دیدار با دوستانشان، همراه ضروری آنها. قهوه جذابیت خود را برای افراد در هر سنی حفظ می کند. هر خانه یونانی مظهر خلق و خوی مهمان نواز است و به همین دلیل است که همیشه با غذاهای سنتی همراه است. یونانیان فرهنگ کاملی را در ارتباط با مصرف قهوه ایجاد کردند که ناشی از شیوه زندگی و تفکر عمومی مردم یونان است. مشخص است که یک فنجان نوشیدنی تیره خوشمزه که عطر آن حواس را به وجد می آورد، یک استراحت پنج دقیقه ای در طول روز نیست، بلکه توقفی طولانی برای استراحت و حس ارتباط است. هر نوع قهوه مکان، زمان و بعد اجتماعی خود را دارد.

دوستداران قهوه گزینه های مختلفی را پیدا خواهند کرد، از جمله لجن قوی و شیرین که قهوه یونانی است، قهوه فوری که به عنوان “نس” شناخته می شود، مانند نسکافه، یا فراپه، قهوه یخی یخ زده که در تابستان مزه گرما را از بین می برد.

مناطق تاریخی متعدد

دلایل اصلی برای سفر به یونان چیست؟
در یونان، اجتناب از ویرانه‌ها سخت‌تر از یافتن آن‌ها است. آنها در طیف وسیعی از اهمیت، کیفیت حفاظت و تاثیرگذاری کلی، با مکان‌هایی که باید از آنها بازدید کرد، که 18 مورد از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند، زنده می‌مانند.

ستون‌های کاملاً متناسب پارتنون، همراه با پرتوهای تپنده خورشید و درخشش درخشان سنگ مرمر، همان هیبتی را که در قرن‌ها عبادت‌کنندگان برانگیختند، القا می‌کنند. در کیپ سونیون، معبد ساحلی پوزئیدون بر روی دماغه ای 60 متری مشرف به دریای اژه قرار دارد. اگر جزیره شناور دلوس، زادگاه آپولو و آرتمیس را بگیرید، یک سایت باستانی در سراسر جزیره خواهید دید. سفر در پلوپونز شما را به دوران پوره ها، ساتیرها و خدایان در لباس مبدل می برد. در مسیر میدان‌های اصلی المپیک در المپیای باستانی، در سراسر استادیوم به خوبی حفظ شده بچرخید، در تونل‌های آبی و پوشیده از نقاشی‌های دیواری در کورینث بگردید، به آرامگاه آگاممنون در Mycenae نگاه کنید، یا برای یک تراژدی باستانی در تئاتر باستانی اپیداوروس گریه کنید. دوران بیزانس در منظر میستراس، مرکز سابق حکومت قسطنطنیه در پلوپونز، همچنان پابرجاست. پس از عبور از جاده های کوهستانی، بازدیدکنندگان می توانند در اوراکل باستانی دلفی به جستجوی حکمت بپردازند.

جزایر یونان از دیرباز بهشت پرستندگان خورشید بوده است. علاوه بر شن‌های بهشتی و آب‌های فیروزه‌ای، این جزایر مکان‌های باستانی، موزه‌های جذاب و زندگی آرام در شهرهای کوچک را ارائه می‌کنند. در دریای اژه، سواحل ماسه‌ای سیاه سانتورینی، اشعه‌های داغ خورشید را جذب می‌کنند و مدت‌ها پس از غروب خیره‌کننده گرم می‌مانند. از فضای پر جنب و جوش و مملو از سرگرمی ساحل پارادایس در میکونوس لذت ببرید یا در یک نوار شنی خلوت به دنبال آرامش باشید.

 سواحل خیره کننده

شن، سنگریزه و سواحل سنگی، یونان ساحلی برای هر سلیقه ای دارد. تشخیص بهترین و زیباترین سواحل این کشور دشوار است زیرا تقریباً 160000 کیلومتر خط ساحلی و 380 سواحل برنده جایزه پرچم آبی وجود دارد. هر کدام زیبایی خاصی دارند که آن را از بقیه متمایز می کند و در نتیجه برای بازدیدکننده فراموش نشدنی می ماند. بهشتی از سواحل دست نخورده و آب های آبی گرم خیره کننده در انتظار رفع هر آرزوی شماست!

آب و هوای مدیترانه ای

با وجود وسعت نسبتا کوچک این کشور، آب و هوا بین مناطق یونان به طور قابل توجهی متفاوت است. جزایر جنوبی مانند سانتورینی می توانند بسیار گرم و خشک باشند در حالی که جزیره های سرسبز ایونی خنک تر هستند و بارندگی بیشتری دریافت می کنند. مناطق مرتفع خنک تر هستند و برف در برخی از قله ها در تابستان باقی می ماند. تابستان بیشتر اوقات آفتابی، گرم و خشک است. در زمستان، دما در دود 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) در نوسان است و گاهی برف تا جنوب آتن می‌بارد. فصل بارانی بین اکتبر تا مارس است.

دلایل اصلی برای سفر به یونان چیست؟

 بچه ها یونان را نیز دوست دارند

یونان مقصدی مناسب برای کودکان و یکی از دلپذیرترین مکان ها برای سفر با خانواده است. یونان با داشتن آب و هوای عالی، سواحل «پرچم آبی» و فعالیت‌های فراوان برای کودکان، مقصدی عالی برای خانواده‌ها در تمام طول سال است.

یونان دارای آب های شفاف و سواحل شنی است که برای کودکان بی خطر است. طیف گسترده ای از ورزش های آبی و فعالیت های ساحلی باعث می شود که آنها هرگز خسته نشوند. با بسیاری از مکان‌های تاریخی و بناهای تاریخی که ممکن است در سراسر کشور یافت شوند، بچه‌ها می‌توانند تاریخ را به روشی سرگرم‌کننده یاد بگیرند. در المپیای باستانی، بچه‌ها می‌توانند پیست المپیک را که هرکول برای اولین بار در آن شرکت کرده بود، اجرا کنند و حتی تاج‌های گل زیتون خود را بسازند و یکدیگر را برای تاج به چالش بکشند! علاوه بر مکان‌های باستانی، قلعه‌ها و قلعه‌های قرون وسطایی نیز وجود دارد که می‌توانند به کاوش در آن بپردازند.

یک مقصد مناسب با بودجه

یونان همیشه به دلیل قیمت های خوبش نسبت به سایر نقاط معروف اروپا مشهور بوده است. در حالی که درست است که بسیاری از موسسات فانتزی و گران قیمت در یونان وجود دارد، اما در واقع می توان این کشور متنوع را با بودجه کمی کاوش کرد. میخانه ها و کافه های سنتی بسیار ارزان هستند و سواحل برای همه رایگان است. تورهای ملحق شده آتن-پیره از Travel Insiders و تورهای پیوسته المپیا-کاتاکولون به طور ویژه طراحی شده اند تا تمام نکات برجسته را با هزینه کم تضمینی پوشش دهند.

 مکانی امن برای تعطیلات

یونان یکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود. صرف نظر از زمان، شما همیشه در یونان احساس امنیت می کنید. با این حال، به مسافران توصیه می شود که از اقدامات احتیاطی معمولی مانند سایر کشورهای اروپایی استفاده کنند. مراقب جیب بری ها باشید و هرگز اشیای قیمتی را در جیب پشتی خود نگه ندارید. همچنین از کلاهبرداری های انتقال، به ویژه از فرودگاه یا بندر پیرئوس آگاه باشید، بنابراین مطمئن شوید که فقط از خدمات ترانسفر مجاز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا