گردشگری

چرا باید به مالزی سفر کرد؟

کشور مالزی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است، ترکیبی باورنکردنی از فرهنگ هاست. مالزی که از تایلند و دریای چین جنوبی گرفته تا برونئی و اندونزی هم مرز است، دارای موقعیت مرکزی است که هنگام کاوش در آسیای جنوب شرقی نباید از آن چشم پوشی کرد.

چیزی که مالزی را بسیار جذاب می کند، تنوع آن است. در همان کشور، می‌توانید شهرهای مدرن و پر رونق را کاوش کنید، معماری استعماری را کشف کنید، در برخی از زیباترین سواحل روی کره زمین استراحت کنید و در جنگل‌های سرسبز پیاده‌روی کنید. در اینجا تنها برخی از دلایل اصلی برای سفر به مالزی در سفر بعدی خود به آسیا آورده شده است.

10. معماری مدرن

شهر کوالالامپور مکانی فوق‌العاده برای تحسین معماری مدرن‌تر موجود در مالزی و به‌ویژه آسمان‌خراش‌های معاصری است که یکی از نمادین‌ترین خطوط آسمان آسیا را ایجاد می‌کنند. در صورت امکان، زمانی را برای دیدن برج های دوقلوی پتروناس در منطقه ای که به عنوان مثلث طلایی شناخته می شود، اختصاص دهید.

برج‌های دوقلوی پتروناس که زمانی بلندترین ساختمان‌های جهان بودند و اکنون با یک پل آسمانی به هم متصل شده‌اند، تنها در یک پیاده‌روی کوتاه از سایر سازه‌های باورنکردنی مانند برج KL و عرشه تماشای آن هستند.

چرا باید به مالزی سفر کرد؟

9. محله های چینی ها

مالزی تحت تأثیر فرهنگ های سراسر جهان قرار گرفته و تحت استعمار قرار گرفته است. نزدیکی به چین به این معنی است که مالزی خانه غذاهای عالی چینی و میراثی پر جنب و جوش است. شما می توانید با کاوش در یکی از محله های چینی در مالزی که بزرگترین آن در جورج تاون است، این تاثیر را دست اول تجربه کنید.

در این محله چینی ها، می توانید معبد 200 ساله Kuan Yin Teng را ببینید یا از کرایه های خیابانی محلی لذت ببرید. صرف غذا در یکی از رستوران‌های محلی دیم سام یا امتحان وافل‌های تخم‌مرغی داغی را که از دستفروش‌ها در خیابان فروخته می‌شود را از دست ندهید.

8. مزارع چای

صنعت چای از دیرباز بخشی از توسعه و تجارت در مالزی بوده است، به ویژه در مناطقی مانند ارتفاعات کامرون. در آنجا، در نزدیکی مرتفع ترین نقطه کشور، دما به اندازه کافی برای مزارع چای خنک است.

در کامرون هایلندز، می‌توانید یک تور با راهنما در بزرگترین شرکت چای کشور داشته باشید، در خود مزرعه پیاده‌روی کنید یا در برخی از مزارع کوچکتر در مجاورت، چای محلی بنوشید.

چرا باید به مالزی سفر کرد؟

7. پیاده روی

پیاده روی ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام فکر کردن به مالزی به ذهن خطور می کند، اما این کشور در واقع دارای تعدادی مکان عالی برای پیاده روی است. با این حال، هیچ کدام نمی توانند با کوه کینابالو مقایسه شوند. در ایالت صباح، کوه کینابالو مایل ها مسیرهای پیاده روی دارد که از شش منطقه پوشش گیاهی مشخص در ارتفاعات مختلف عبور می کنند. برای صعود به کل قله، انتظار داشته باشید که دو روز را به پیاده روی و یک شب کمپینگ در بین آن بگذرانید.

6. معماری استعماری

با تاریخ طولانی استعماری مالزی، این کشور دارای مجموعه ای از معماری استعماری است. اگر به این انفجار از گذشته علاقه مند هستید، هیچ نقطه ای بهتر از Melaka برای بازدید وجود ندارد. این شهر توسط بریتانیایی ها، هلندی ها و پرتغالی ها اداره می شود و معماری آن نشان دهنده این موضوع است.

تنها برخی از ساختمان‌هایی که می‌توانید کاوش کنید عبارتند از ویرانه‌های یک قلعه پرتغالی قرن شانزدهمی، قدیمی‌ترین کلیسای پروتستان در مالزی و تالار شهر Stadthuys، که هنوز به عنوان قدیمی‌ترین و همچنین بزرگترین ساختمان استعماری هلندی در منطقه باقی است.

5. غواصی

یکی از محبوب ترین دلایل سفر به مالزی، فرصت غواصی است. درست در نوک بورنئو مالزی سیپیدان قرار دارد که به عنوان یکی از بهترین مکان های غواصی در جهان شناخته می شود. غواصی در آب های حفاظت شده سیپیدان فقط به تعداد معینی از افراد در روز محدود می شود و این فرصت را برای دیدن چیزهایی مانند لاک پشت، باراکودا، کوسه و طوطی ماهی فراهم می کند.

اگر نمی توانید به سیپیدان برسید، جزایری مانند ردانگ و تیومان نیز عالی هستند، اگرچه فصل غواصی آنها محدودتر است.

چرا باید به مالزی سفر کرد؟

4. فرهنگ متنوع

شاید جذاب ترین جنبه مالزی فرهنگ متنوع آن باشد. علاوه بر تأثیرات استعماری، مخلوطی از فرهنگ های آسیایی نیز در این کشور وجود دارد. مالایی ها تقریباً نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، چینی ها تقریباً یک چهارم را تشکیل می دهند و یک جامعه هندی قوی وجود دارد.

علاوه بر این، مردم اورنگ آسلی، گروهی بومی مالزی، هنوز 12 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. این گروه ها به طور هماهنگ در مالزی با هم زندگی می کنند و فرهنگ و میراث پر جنب و جوش آن را به این کشور می بخشند.

3. حیات وحش

بخش اعظم مالزی توسعه نیافته است و به حیات وحش اجازه می دهد آزادانه تردد کنند. یکی از بهترین نقاط برای تحسین حیات وحش در زیستگاه طبیعی آن در پارک ملی تامان نگارا است. در میان آبشارها و سایبان‌ها می‌توانید تاپیرها، گراز وحشی، آهو، میمون و پرندگان و حشرات بی‌شماری را مشاهده کنید.

در بورنئو، ممکن است بتوانید حیوانات حتی بزرگ‌تر را ببینید، و تورهای راهنما می‌توانند شما را از نزدیک با فیل‌ها، ببرها، کرگدن‌ها و اورانگوتان‌ها آشنا کنند.

2. سواحل و جزایر

مالزی کشوری استوایی با آب و هوای گرم و مایل ها خط ساحلی است، بنابراین جای تعجب نیست که سواحل فراوان است. در حالی که سواحل عالی در سرزمین اصلی وجود دارد، این جزایر مالزی هستند که محبوب ترین برای عاشقان ساحل هستند. لنکاوی بهترین نقطه برای تعطیلات ساحلی آرام است که همراه با خرید و غذاخوری است. اگر به دنبال یک مکان منزوی تر و کمتر توریستی هستید، ردانگ جزیره ای بکر است که به عنوان پناهگاه لاک پشت ها نیز عمل می کند.

چرا باید به مالزی سفر کرد؟

1. غارها

در ساراواک، در جزیره بورنئو، پارک ملی Gunung Mulu قرار دارد. این پارک سابقه ای به بیش از 3000 سال دارد و بیشتر به خاطر غارهای باورنکردنی اش شناخته شده است. در تورهای با راهنما، می‌توانید غار لاک‌پشت، به اصطلاح باغ عدن یا غارهای باد را که همگی در پارک هستند، کشف کنید.

برخی از غارها نیاز به همراه داشتن چراغ قوه و راپل دارند، اما برخی دیگر قدم زدن ساده در محیط های باورنکردنی هستند. اگر نزدیک‌تر به کوالالامپور هستید، می‌توانید یک سفر یک روزه به غارهای باتو، که از سنگ آهک ساخته شده‌اند و پیاده‌روی‌های چالش‌برانگیز و همچنین مناظر شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهند، آغاز کنید.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا