گردشگری

چرا باید به اندونزی سفر کرد؟

بدون شک اندونزی یکی از کشورهای جذابی است که در شرق آسیا قرار داشته و اگر از جمله افرادی بوده که علاقمند به سفر در شرق آسیا هستید، می‌تواند مقصد هیجان انگیزی برای شما باشد.

در این مطلب قصد داریم شما را با دلایل سفر به اندونزی آشنا کنیم.

1 – به اندونزی سفر کنید و از فعالیت های زیادی با خانواده خود لذت ببرید

چرا باید به اندونزی سفر کرد؟

در اندونزی چه کنیم؟ از بالی دیدن کنید و هر چیزی را که این مقصد ارائه می دهد تجربه کنید. بالی در حال حاضر پربازدیدترین جزیره مجمع الجزایر است و این قطعاً به دلیل فعالیت های متعددی است که برای خانواده ها در دسترس است. فرهنگ، ورزش، هنر، هر آنچه که خانواده شما به دنبال آن هستند، آن را در جزیره خدایان خواهید یافت. پیاده روی در شالیزارها در اوبود، درس‌های موج‌سواری در ساحل کوتا، بازدید از معابد هندو، پیاده‌روی در آتشفشان‌های مقدس، کلاس آشپزی، نمایش رقص سنتی، چهار سواری… فرصت‌های بسیاری برای ایجاد خاطرات خانوادگی فراموش نشدنی در اندونزی هستند.

2- استقبال گرم مردم محلی

بیایید صادق باشیم، اقامت در اندونزی نیز راهی برای فرار از هوای تاریک و حال بدی است که می توانید در اروپا با آن روبرو شوید. در سفر در مجمع الجزایر از آفتاب لذت خواهید برد و از بالی تا فلورس یا سوماترا، اندونزیایی ها با لبخندهای گرم خود شما را جذب خواهند کرد. هنگام ملاقات با مردم محلی می توانید منتظر چند سوال باشید: از کجا آمده اید؟ کجا میری؟ کجا زندگی می کنید؟ آیا ازدواج کرده اید؟ بچه دارید؟ سپس می‌توانید خودتان سؤال بپرسید، اما مراقب باشید، اندونزیایی‌ها ذهنی باز و بردبار دارند، هرچند خجالتی هستند و سؤالات شخصی ممکن است آنها را آزار دهد. اگر به خوبی کنار می آیید، ممکن است از شما دعوت شود که یک وعده غذایی را با آنها به اشتراک بگذارید!

3- دعوت خودجوش به مراسم سنتی

اندونزیایی ها استقبال می کنند و همچنین بسیار سخاوتمند هستند. آنها از دعوت مسافران برای پیوستن به یک مراسم سنتی دریغ نخواهند کرد حتی آنها را تازه ملاقات کرده اند. فرصتی عالی برای شما برای به اشتراک گذاشتن یک لحظه خاص با مردم محلی و کشف فرهنگ مجمع الجزایر. مطمئناً یک نقطه برجسته از تعطیلات شما در اندونزی! برای لذت بردن کامل از لحظه، چشمان خود را باز کنید و دوربین را فراموش کنید.

در بالی، سوزاندن سوزاندن یکی از شادترین و مجلل ترین مراسم است. در قبیله توراجا، مراسم تشییع جنازه از نوع دیگری است، به همان اندازه مجلل اما بسیار چشمگیر. زمانی که زمان قربانی کردن گاومیش فرا می رسد، باید شکمی قوی داشته باشید. با جوامع منتاوای در جزیره سیبروت، برای جادو و مراسم، شعار دادن و رقصیدن برای دفع ارواح آماده باشید.

چرا باید به اندونزی سفر کرد؟

4 – دنیای زیر آب را از منجانگان تا راجا آمپات کاوش کنید

17000 جزیره در اندونزی وجود دارد که 6 میلیون متر مربع بستر دریا دارند. آبی که مجمع الجزایر را احاطه کرده است به دلیل تنوع زیستی باورنکردنی خود، متنوع ترین در جهان شناخته شده است. ناگفته نماند که اندونزی مکان مناسبی برای غواصان مبتدی و با تجربه است. از جمله معروف ترین مکان های زیر آب می توان به آب های زمردی راجا آمپات، سولاوسی شمالی، جزیره کومودو، جزیره منجانگان اشاره کرد. متأسفانه، حیات دریایی در معرض خطر است، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم از آنچه می بینید لذت ببرید اما چیزی را لمس نکنید.

5- با پرتوهای مانتا شنا کنید

آیا می دانستید اندونزی مهم ترین پناهگاه پرتوهای مانتا است؟ اگر می خواهید فرصتی برای مشاهده آنها داشته باشید، با راهنمای محلی خود ملاقات کنید و صبح زود سوار یک قایق ماهیگیر کوچک شوید. در سکوت، او اطراف را به دقت بررسی می کند، ممکن است مجبور شود شما را به مناطق مختلف ببرد، اما در نهایت او حیوان با شکوه را می بیند. سپس وقت آن است که با تانک های غواصی یا وسایل ساده غواصی روی آب بپرید و از این لحظه فراموش نشدنی لذت ببرید.

6- باورنکردنی ترین گونه های بومی را در محیط طبیعی خود مشاهده کنید

یکی از مزیت های سفر به اندونزی فرصتی است که با حیوانات کمیاب روبرو خواهید شد. از جمله گونه های بومی که ممکن است در طول تعطیلات خود در مجمع الجزایر مشاهده کنید، اورانگوتان های سوماترا، اژدهای کومودو، فیل ها در بورنئو هستند. در زیر آب، ممکن است دلفین ها را در قایق ببینید یا با هزاران ماهی گرمسیری شیرجه بزنید. این تنوع زیستی بزرگ و در عین حال در خطر انقراض را می توان در پارک های ملی و پناهگاه های مختلف ایجاد شده در سراسر کشور مشاهده کرد.

7 – از ناسی کامپور در وارانگ لذت ببرید

وارونگ ها رستوران های سنتی کوچکی هستند که در آن می توانید انواع غذاهای اندونزیایی را بچشید. پس از چند روز کاوش در مجمع الجزایر، ایجاد کامپور ناسی (برنج) خود (مخلوط) تبدیل به روال تعطیلات شما خواهد شد. اساس وعده غذایی شما برنج است، همیشه، معمولاً برنج سفید، اما ممکن است در برخی از وارانگ ها برنج قرمز یا قرمز پیدا کنید. برنج را در مرکز بشقاب خود قرار دهید، سپس می توانید گوشت، ماهی، سبزیجات را اضافه کنید… اگر اولین انتخاب ها ممکن است تصادفی باشد، به زودی غذای اندونزیایی مورد علاقه خود را خواهید داشت. یک نکته قبل از انتخاب وعده غذایی: وقتی یکی از افراد محلی به شما می گوید یک غذا گرم است، انتظار داشته باشید که حتی تندتر از آن چیزی باشد که تصور می کنید.

چرا باید به اندونزی سفر کرد؟

8 – سفر دریایی با یک قایق معتبر

شگفت انگیزترین سفرهای دریایی هنگام سفر در اندونزی در دسترس شما هستند. فینیسی قایق هایی هستند که از چوب ساخته شده اند و از تکنیک های سنتی پیروی می کنند. مجمع الجزایر را در یکی از آن کشتی های افسانه ای کاوش کنید، از مجمع الجزایر کومودو، مولوکا، راجا آمپات عبور کنید… جواهرات پنهان اندونزی را به روشی منحصر به فرد کشف کنید. سفرهای دریایی همچنین فرصت خوبی برای لذت بردن از غواصی های رنگارنگ یا گشت و گذارهای خارج از مسیر است. اگر به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیزتر هستید، یک شب در سفر برنامه‌ریزی کنید. خاطرات فراموش نشدنی تضمین شده!

9 – در سواحل بکر لومبوک یا گیلی، آب نارگیل بنوشید

آیا خواب یک روز تنبل در ساحل را دیده اید؟ رویای خود را با در نظر گرفتن یک توقف در جزایر لومبوک یا گیلی در سفر خود به اندونزی محقق کنید. در یک طرف آب زمرد لومبوک را می بینید، در طرف دیگر دریای فیروزه ای رنگ که سه جزیره گیلی را احاطه کرده است: تراوانگان، منو و ایر. هر جزیره ای که انتخاب کنید، مناظر خیره کننده را تحسین خواهید کرد. به این محیط آرامش‌بخش یک کلاپای تازه چیده شده، نارگیل به زبان اندونزیایی اضافه کنید که توسط یک تاجر محلی با قمه برای شما آورده شده است. بنشینید، استراحت کنید و لذت ببرید!

10- از زیبایی های جهان از بالای یک آتشفشان شگفت زده شوید 

در طول تعطیلات خود در اندونزی به دنبال ماجراجویی هستید؟ پیاده روی شبانه به بالای یک آتشفشان چطور؟ حدود 150 آتشفشان پراکنده در مجمع الجزایر وجود دارد، بنابراین هنگام انتخاب ماجراجویی بعدی خود گزینه های زیادی دارید. نیمه شب از خواب بیدار شوید، کفش های پیاده روی خود را بپوشید و راهنما را دنبال کنید. پس از چند ساعت پیاده روی درست قبل از طلوع خورشید به قله می رسید و منظره ای خیره کننده را کشف می کنید. این یک راه منحصر به فرد برای مشاهده کل مجمع الجزایر در زیر یک آسمان فروزان است. پس از این تجربه منحصر به فرد، یک صبحانه سنتی را با دیگر کوهنوردان به اشتراک بگذارید و راه خود را به هتل خود بازگردانید.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا