گردشگری

پیشنهاد مسافرت به بوسان “دومین شهر” کره جنوبی

کره جنوبی که به‌خاطر غذاهای آتشین، فناوری‌های پیشرفته و تولیدات فرهنگی پاپ سنگین‌اش شناخته می‌شود، در حال حاضر از لحظه‌های خود در کانون توجه لذت می‌برد.

در حالی که سئول، پایتخت، بیشترین توجه را به خود جلب می کند، دومین شهر این کشور، بوسان، از زیر سایه این شهر بزرگ بیرون آمده و به مقصدی شایسته برای خود تبدیل شده است.

این کلان شهر ساحلی پر جنب و جوش، خانه 3.5 میلیون نفر است و بازدیدکنندگان از کره و فراتر از آن، با مسافرانی که توسط سواحل شنی، بازارهای خیابانی پرجنب‌وجوش، غذاهای دریایی تازه، موزه‌های خنک و محله‌های نامتعارف در دامنه تپه‌ها و همچنین جشن‌ها و رویدادهای ویژه‌اش جذب می‌شوند. از جمله بزرگترین جشنواره فیلم آسیا.

خیلی وقت است که رادار اکثر مسافران خارج از کره جنوبی دور از ذهن است، این راز اکنون آشکار شده است، و مسافران برای لذت بردن از شکوه و عظمت آن به این شهر قدیمی، تاریخی و بسیار خوشمزه هجوم می آورند.

هرگز زمان بهتری برای رفتن وجود نداشته است، بنابراین در اینجا مواردی وجود دارد که نباید در سفر خود به شهر ساحلی برتر کره از دست بدهید.

 

Haeundae Beach

کپسول آسمان Haeundae در امتداد لبه تپه Dalmaji حرکت می کند.
کپسول آسمان Haeundae در امتداد لبه تپه Dalmaji حرکت می کند.

کارها را از ساحل Haeundae، نمادین‌ترین بخش شنی شهر، شروع کنید، جایی که می‌توانید در کنار امواج قدم بزنید، یک جرعه قهوه بنوشید یا کیک‌های ماهی محلی را در Georaesa Eomuk افسانه‌ای امتحان کنید و قبل از رفتن به BUSAN X the SKY.

این رصدخانه طبقات بالای برج LCT Landmark Tower (بلندترین سازه شهر) را اشغال می کند، جایی که شما از مناظر شهری و وسعت نیلگون دریای شرقی شگفت زده خواهید شد. اگر آب و هوا خوب است، ممکن است بتوانید طلوع جزیره سوشیما ژاپن را در دوردست ببینید.

از آنجا فقط یک پیاده روی کوتاه تا پارک Blueline، نقطه شروع کپسول آسمان Haeundae است. این واگن ریلی مرتفع شخصی به شما امکان می دهد در امتداد لبه صخره ای و پوشیده از کاج تپه Dalmaji حرکت کنید و در عین حال زیبایی فراوان خط ساحلی را تماشا کنید.

به دهکده ماهیگیری قدیمی Cheongsapo ختم می‌شود، جایی که می‌توانید در یکی از رستوران‌های کوچک نزدیک بندر، برای صرف ناهاری از گوش ماهی کبابی، میگو و سایر غذاهای دریایی تازه بنشینید.

در حالی که بوسان یک مرکز مدرن و پیشرفته است، اما گنجینه ای از مکان ها و معابد تاریخی مانند Haedong Yonggunsa نیز هست.

فقط با یک تاکسی سریع از چئونگساپو، این مکان بودایی خوش منظره و آرام بر فراز دریای مواج قرار گرفته است و در کشوری که اکثر معابد در کوه‌ها یافت می‌شوند، نادر است.

سرعت خود را آهسته کنید، در هوای اقیانوس نفس بکشید و در زمین‌های آرام آن به موسیقی متن آرامش‌بخش مرغ‌های دریایی و امواجی که روی صخره‌ها منفجر می‌شوند، سرگردان شوید.

 

The new Busan

The new Busan
هر ساله مرکز سینمایی بوسان میزبان جشنواره بین المللی فیلم بوسان است.

برای چشیدن طعم بوسان جدید، به سمت مجموعه درخشان بلندمرتبه‌های معروف به شهر سنتوم بروید.

در آنجا می‌توانید فروشگاه بزرگ Shinsegae – بزرگترین فروشگاه جهان طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس – را قبل از تماشای موفقیت معماری و درخشان مرکز سینمایی بوسان، مقر جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان، بررسی کنید.

وقتی در همسایگی هستید، حتماً به موزه 1 که متخصص در تاسیسات هنری دیجیتال چند رنگی است، بروید.

خودتان را در شگفتی‌های مسحورکننده و روان‌گردان گالری گم کنید قبل از اینکه به Shinsegae برگردید و تجربه اصلی جیم‌جیل‌بانگ کره‌ای در Spaland، یکی از سوناهای برتر شهر را تجربه کنید.

 

Gwangalli and beyond

Gwangalli and beyond
ساحل گوانگالی مناظر عالی از پل الماس گوانگان نمادین بوسان را ارائه می دهد.

سنتوم سیتی تنها چند ایستگاه در مترو از ساحل گوانگالی فاصله دارد، یک نوار اتفاقی از ماسه، کافه‌ها، بارها و غذاخوری‌ها که از آن سوی آب به سمت پل الماس گوانگان نمادین بوسان می‌نگرد.

در تابستان، گوانگالی هر شنبه ساعت 8 بعد از ظهر یک نمایش خیره کننده با هواپیماهای بدون سرنشین برگزار می کند و همچنین این ساحل محل برگزاری جشنواره بین المللی آتش بازی بوسان است که در اوایل نوامبر هر سال برگزار می شود.

برای تجربه‌ای منحصربه‌فرد و پرماجرا، یک سفر SUP غروب آفتاب (صفحه پارویی ایستاده) به پل رزرو کنید و با Crazy Surfers برگردید، که هر چیزی را که برای سفر فراموش‌نشدنی نیاز دارید، از جمله آموزش به زبان انگلیسی، فراهم می‌کند.

گوانگالی همچنین خانه برخی از بهترین غذاها و تفریحات شبانه شهر است. خارش خود را برای کباب گوشت خوک کره ای در Seorae خراش دهید، تکه ای از بهترین پیتزای شهر SOL Taphouse را بردارید، یا در یک ضیافت ساشیمی در مرکز ماهی خام Millak شیرجه بزنید، جایی که می توانید مخازن را بررسی کنید و به غذای خود اشاره کنید، که برش داده شده است. در محل خدمت کرد.

برای نوشیدنی، به بار HQ همیشه پرطرفدار با کارکنان فوق‌العاده خوش برخورد و منظره میلیون دلاری پل بروید، یا در شرکت آبجوسازی Galmaegi، یکی از تامین‌کنندگان اصلی آبجوی دست‌ساز در شهر، به نوشیدنی سرد بروید. اگر کوکتل‌های خوش‌دست‌سازی در محیطی صمیمی است که دنبال آن هستید، جوزف را ببینید، یکی از چندین مکان شیک جدید که در کوچه پس‌کوچه‌های محله رشد می‌کند.

 

Nampo-Dong harbor district

Nampo-Dong harbor district
بازار گوکجه محل فیلم «قصیده برای پدرم» در سال 2014 بود.

بوسان یک شهر بندری است، بنابراین برای درک واقعی روح آن، باید به منطقه بندری قدیمی Nampo-dong بروید. اینجا جایی است که بازار جگالچی را خواهید یافت، بورس غذاهای دریایی در فضای باز که نه تنها یک انفجار مست کننده برای حواس بلکه قلب تپنده و زنده شهر است.

در امتداد میدان آن پیچ و تاب می‌خورید، در حالی که فضل‌های پوسته‌دار، باله‌دار و شاخک‌دار دریا را می‌بینید، همراه با فروشندگان خشن که همه آن را می‌فروشند.

جگالچی همچنین یکی از بهترین مکان‌های بوسان برای غذا خوردن است، و در حالی که فرصت‌های بی‌پایانی برای خام خوردن غذاهای دریایی‌تان وجود دارد، بازار خانه‌ای است که ماهی‌هایتان را روی ذغال‌های داغ کباب می‌کنند و با مجموعه‌ای از فلفل‌ها و فلفل‌ها سرو می‌کنند. مخلفات تند

در آن سوی جاگالچی مجموعه گسترده و پیچ و خم مانند بازار گوکجه قرار دارد که صحنه فیلم «قصیده برای پدرم» در سال 2014 است. شواگ کی‌پاپ و سوغاتی‌های دیگر تهیه کنید، یا با نودل، پاژئون (پنکیک پیاز سبز)، و چانگمو کیمباپ (رولت جلبک دریایی با تربچه تند و ماهی مرکب) در کوچه غذای معروف بازار بخورید.

وقتی آنجا هستید، به فروشندگان کتاب‌های دست دوم در خیابان کتاب بوسو سر بزنید و عصر، با یک کاسه سوپ گوشت خوک غنی، خوش طعم و خاص بوسان در Bukwang Dwaeji Gukbap بچسبید، یا یک چهارپایه در یکی از آنها بگیرید. پوجانگماچای فراوان Nampo، گاری‌های سرپوشیده خیابانی که بطری‌های آبجو، سوجو و مخلفات خوشمزه سرو می‌کنند که توسط زنان سرسخت و مسن‌تر شلاق می‌شوند.

 

Songdo and Yeongdo

Songdo and Yeongdo
در بوسان، دریا هرگز از دید دور نیست.

درست پایین جاده، اولین ساحل شهری تعیین‌شده بوسان – سونگدو – با تله‌کابین محبوبش است که از بالای آب به سمت پارک آمنم می‌چرخد و مناظر بی‌نظیری از هسته سنتی شهر، همراه با کوه‌های سنگی و آب‌های فیروزه‌ای عمیقی را ارائه می‌کند. یک مکان فتوژنیک

از Songdo، فقط یک تاکسی سریع از روی پل Namhang تا جزیره Yeongdo، خانه برخی از قدیمی‌ترین محله‌های بوسان، از جمله دهکده فرهنگی Huinnyeoul است. این مجموعه از خانه‌های کوچک سفید، آبی و آبی که بر فراز بلوف مشرف به آب قرار گرفته است، مسلما رمانتیک‌ترین نقطه شهر و همچنین رویای یک اینستاگرامر است.

هنگامی که در یئونگدو هستید، حتماً به Momo’s Coffee، یک کافه و رستوران بزرگ که جویون جئون، مالک مشترک آن، قهرمان باریستای جهانی 2019 شد، سر بزنید. مومو نه تنها به خاطر نوشیدنی‌های اسپرسویی که ماهرانه ساخته شده مشهور است، بلکه فقط به دلیل طراحی هوشمندانه و زیبای ساختمان ارزش دیدن دارد.

خود یئونگدو به دلیل زیبایی ناهموار و طبیعی خود مشهور است که در Taejongdae به نقطه کمال می رسد. این پارکی که حتما باید از آن بازدید کرد در نوک جنوبی جزیره از جنگل‌های انبوه کاج، صخره‌های صخره‌ای و رخنمون‌های عظیم صخره‌ای تشکیل شده است که امتداد یافته و در امواج کف‌آلود اقیانوس فرو می‌ریزند.

این مکان عالی برای قدم زدن و پاک کردن سرتان در حالی است که پرتوهای خورشید روی سطح دریا می درخشند. همانطور که همه چیز را در نظر می گیرید، ممکن است فراموش کنید که در وسط شهری مدرن و شلوغ هستید که یکی از دست کم گرفته شده ترین جواهرات آسیای شرقی است.

 

Take the train to Busan – or a plane

Take the train to Busan – or a plane
قطار پرسرعت KTX بوسان و سئول را به هم متصل می کند.

چندین گزینه آسان برای رفتن به بوسان وجود دارد. این شهر با قطار سریع السیر KTX به سئول متصل می شود که حدود دو ساعت و نیم طول می کشد.

پروازهای مستقیم به فرودگاه بین المللی Gimhae بوسان از فرودگاه های اینچئون یا گیمپو سئول فقط یک ساعت طول می کشد.

در حالی که این شهر با پروازهای مستقیم بین‌المللی از برخی کشورهای آسیایی انجام می‌شود، مسیرهای بین‌المللی طولانی‌تر تقریباً همیشه از فرودگاه بین‌المللی اینچئون عبور می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا