گردشگری

شرایط جدید اخذ ویزا شینگن 2023

شنگن منطقه ای متشکل از 27 کشور در اروپا است که به عنوان یک کشور واحد در نظر گرفته می شوند. در واقع مسافرانی که موفق به اخذ ویزای شینگن می شوند محدودیتی برای سفر به این منطقه ندارند.

شینگن به عنوان بزرگترین منطقه بدون ویزا در جهان شناخته می شود و کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، پرتغال، اتریش، سوئیس، سوئد، یونان و … در این منطقه قرار دارند.

ویزای شینگن به سه نوع تقسیم می شود: ویزای اتحادیه شینگن، ویزای اعتباری منطقه محدود و ویزای ملی. با توجه به هدف سفر، نوع ویزای شینگن مشخص می شود. شرایط و مدارک اخذ انواع ویزای شینگن تا حد زیادی مشابه یکدیگر است.

شرایط لازم برای اخذ ویزا شینگن

شرایط اخذ این ویزا توسط اتحادیه اروپا تعیین می شود. اگر فردی این شرایط را نداشته باشد، درخواست ویزای شینگن وی رد می شود. در ادامه جزئیات شرایط اخذ ویزای شینگن شرح داده شده است.

شفاف سازی هدف از سفر

روشن شدن هدف سفر به منطقه شینگن به افسر سفارت کمک زیادی می کند تا در مورد اعطای ویزا تصمیم گیری کند. اگر قصد سفر توریستی به منطقه شینگن را دارید، توصیه می کنیم برنامه سفر کامل کشور یا کشورهای مورد نظر را به مدارک خود اضافه کنید.

گردش حساب بالا

می توان گفت گردش حساب بالا یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای شینگن است. متقاضیان این ویزا باید صورتحساب بانکی خود را در 3 ماه گذشته به افسر سفارت تحویل دهند. افسر ویزا بر اساس میزان مبالغ ورودی و خروجی حساب متقاضی در این مدت در مورد اعطای ویزا تصمیم می گیرد.

توانایی مالی

توانایی مالی کافی به افسر ویزا ثابت می کند که متقاضی برای پرداخت هزینه های سفر، اقامت و هزینه های روزانه با مشکل خاصی مواجه نیست.

برای گرفتن ویزا شینگن به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا بسته به سفارت کشوری که متقاضی از طریق آن درخواست می دهد ممکن است کمی متفاوت باشد. اما همراه داشتن مدارکی از قبیل فرم تکمیل شده درخواست ویزا، اصل گذرنامه فعلی و قبلی، دو قطعه عکس 3.5*4.5، مدارک هویتی، مدارک شغلی، بیمه مسافرتی، بلیط رفت و برگشت و … الزامی است. ویزای شینگن. .

هزینه ویزا شینگن

به طور کلی، هزینه ویزای شینگن ممکن است بر اساس سن متقاضی، نوع درخواست و برخی عوامل دیگر کمی متفاوت باشد. هزینه ای که متقاضی برای اخذ ویزا پرداخت می کند غیر قابل استرداد می باشد.

قیمت ویزای ترانزیت کوتاه مدت و بلند مدت برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان (6 تا 12 سال) 40 یورو می باشد. همچنین دانشمندان، محققان، دیپلمات‌هایی که دارای گذرنامه رسمی هستند و اعضای خانواده افرادی که تابعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند باید برای دریافت این ویزا 35 یورو بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا