هوش مصنوعیتکنولوژی

آیا هوش مصنوعی ناجی اپل خواهد بود؟ سهام این شرکت پس از اعلام تمرکز بر هوش مصنوعی مک افزایش یافت

بازار سهام اپل را به دلیل عدم ارائه چشم‌انداز واضح برای رشد در سال جاری مجازات کرده بود. با این حال، پس از آنکه این غول فناوری گام‌هایی در جهت رفع این نگرانی‌ها برداشت، سهام آن در روز پنجشنبه جهش یافت.

تمرکز جدید اپل بر هوش مصنوعی در خط کامپیوتر مک، که توسط بلومبرگ گزارش شده بود، سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داد و ارزش سهام را 4.3 درصد افزایش داد. این بزرگترین افزایش روزانه سهام اپل در نزدیک به یک سال گذشته بود و 112 میلیارد دلار به ارزش بازار آن افزود.

آنتونی ساگلیمبنه، استراتژیست ارشد بازار در Ameriprise Financial می‌گوید: “هر اعلامیه‌ای که هوش مصنوعی را به سمت سخت‌افزار مصرف‌کننده سوق دهد، می‌تواند برای اپل بسیار سودمند باشد. با این حال، تأثیر آن هنوز مشخص نشده است.”

اینکه آیا این افزایش اخیر می‌تواند پایدار باشد یا خیر، سوالی کلیدی است. پیش از اعلام روز پنجشنبه، سهام اپل نسبت به رکورد خود در دسامبر 15 درصد کاهش یافته بود و بیش از 460 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده بود. معامله‌گران که سهام را به پایین‌ترین سطح خود در حدود یک سال گذشته رسانده بودند، به وضوح احساس می‌کردند که فرصتی برای خرید اپل در ارتباط با هوش مصنوعی وجود دارد.

با این حال، حفظ این حرکت صعودی به توانایی اپل برای تحقق وعده‌های رشد خود بستگی دارد. برای این غول فناوری مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا، این احتمالاً به معنای ورود هوش مصنوعی به آیفون است.

قیمت سهام اپل در تاریخ 2024-04-15
قیمت سهام اپل در تاریخ 2024-04-15

سهام اپل در روز جمعه 0.5 درصد دیگر افزایش یافت.

با وجود این افزایش اخیر، اپل هنوز در سال جاری عملکرد ضعیفی داشته است. این شرکت یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را در میان غول‌های فناوری موسوم به “هفت شگفت‌انگیز” داشته است و تنها پس از شرکت تسلا قرار گرفته است. این افت قیمت، سهام اپل را به سطح نسبتاً ارزانی رسانده است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ، سهام اپل با 26 برابر سود معامله می‌شود که تخفیف قابل توجهی نسبت به شرکت‌های همتای خود مانند مایکروسافت است.

عملکرد ضعیف اخیر اپل به دلیل فقدان یک استراتژی واضح هوش مصنوعی و همچنین چندین فصل روند ضعیف، علیرغم موقعیت مالی قوی و سابقه اثبات شده درآمدزایی این شرکت است.

با این حال، برخی از تحلیلگران همچنان نسبت به آینده اپل خوشبین هستند. دانیل اسکلی، رئیس تیم تحقیقات بازار و استراتژی مدیریت ثروت مورگان استنلی می‌گوید: “

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا