تکنولوژیهوش مصنوعی

شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک، xAI، آخر این هفته شروع به کار می کند

ماه‌ها است که درباره پروژه جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک، xAI، سروصدا می‌شنویم و اکنون به نظر می‌رسد که تقریباً به اینجا رسیده است. مدیرعامل تسلا و استاد برجسته رسانه های اجتماعی به تازگی در توییتر/X اعلام کردند که سرمایه گذاری هوش مصنوعی او اولین مدل خود را فردا، 4 نوامبر عرضه می کند.

این یک مرحله بتا است، به نوعی، زیرا فقط برای یک “گروه منتخب” منتشر می شود، اگرچه ماسک مشخص نکرد که چه چیزی در فرآیند انتخاب انجام می شود. آیا این یک افت تصادفی خواهد بود یا مدل هوش مصنوعی برای “افراد VIP” مانند تاکر کارلسون، چایا رایچیک یا کاتورد خستگی ناپذیر رزرو می شود؟ حدس هر کسی است

ماسک در مورد هوش مصنوعی خود وعده‌های بلندی می‌دهد و اعلام می‌کند که «از برخی جنبه‌های مهم، بهترین چیزی است که در حال حاضر وجود دارد». با پیشنهادات بزرگ OpenAI، Google، Meta و بسیاری دیگر رقابت خواهد کرد، بنابراین خواهیم دید که چه “احترامات مهم” آن را به بهترین حالت فعلی تبدیل می کند.

وعده‌های بلند درست از همان ابتدا با xAI آغاز شد، زیرا هدف آن به معنای واقعی کلمه “درک ماهیت واقعی جهان” است. این بسیار دور از سوال از یک چت بات است که در چه هتلی اقامت داشته باشید یا با دو خیار و یک کیسه اسفناج چه چیزی بپزید. ماسک اخیراً با مجموعه‌ای از مشکلات بی‌پایان روبرو بوده است، از جمله فروش پرچم تسلا و، می‌دانید، کل این توئیتر، بنابراین خواهیم دید که آیا او می‌تواند ماهیت واقعی واقعیت را با موفقیت آشکار کند.

به نظر نمی رسد زمان بندی در اینجا تصادفی باشد. ایلان ماسک این هفته در افتتاحیه اجلاس ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا صحبت کرد، جایی که بریتانیا و ایالات متحده به طور یکسان سرمایه گذاری در نرده های محافظ هوش مصنوعی را اعلام کردند.

علاوه بر این، OpenAI اولین DevDay خود را در تاریخ 6 نوامبر برگزار می کند، بنابراین ماسک می تواند به دنبال حذف باد از بادبان های شرکت باشد. این دو شرکت نه تنها رقیب یکدیگر هستند، بلکه ماسک در واقع یکی از اعضای اولیه هیئت مدیره OpenAI به همراه سام آلتمن در سال 2015 بود، قبل از اینکه درگیری که منجر به واگذاری سریع شد.

در هر صورت، ما فقط چند ساعت فرصت داریم تا ماهیت واقعی جهان را بفهمیم. من پاپ کورن را درست می کنم، اگر پاپ کورن حتی بعد از فردا وجود داشته باشد. اوقات هیجان انگیز!

 

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا