تکنولوژیهوش مصنوعی

ماسک xAI را با پلتفرم رسانه اجتماعی X ادغام می کند

هدف این استارت آپ ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی است که به بشریت در تلاش برای درک و دانش کمک می کند و Grok برای پاسخ دادن به سؤالات با کمی هوشمندی طراحی شده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، در جریان گفتگو با نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک، در لندن، بریتانیا، 2 نوامبر 2023، واکنش نشان داد. Kirsty Wigglesworth/Pool از طریق رویترز/عکس فایل

او روز یکشنبه در پستی گفت که استارت آپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک در پلتفرم رسانه اجتماعی X او ادغام خواهد شد و همچنین به عنوان یک برنامه مستقل در دسترس خواهد بود.

این میلیاردر همچنین گفت که xAI اولین مدل هوش مصنوعی خود، رباتی به نام Grok را پس از در دسترس قرار دادن آن برای همه مشترکین X Premium+ در روز جمعه، منتشر کرد.

هدف این استارت آپ ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی است که «به بشریت در تلاش برای درک و دانش کمک می کند» و Grok برای پاسخ دادن به سؤالات با کمی هوشمندی طراحی شده است.

ماسک که تلاش‌های هوش مصنوعی Big Tech را به دلیل سانسور مورد انتقاد قرار داده است، در ماه ژوئیه xAI را راه‌اندازی کرد و آن را «هوش مصنوعی حداکثری جستجوگر حقیقت» نامید که سعی می‌کند ماهیت جهان را برای رقیب بارد گوگل و هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت درک کند.

ماسک افزود: «گروک از طریق پلتفرم X به اطلاعات در زمان واقعی دسترسی دارد، که یک مزیت بزرگ نسبت به مدل‌های دیگر است».

X، شرکت رسانه‌های اجتماعی که قبلاً به نام توییتر شناخته می‌شد و مالک ماسک بود، از xAI جدا است، اما این شرکت‌ها از نزدیک با هم همکاری می‌کنند. xAI همچنین با سازنده خودروهای الکتریکی خود تسلا و سایر شرکت ها همکاری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا