گوشی موبایلهوش مصنوعی

نام دستیار هوش مصنوعی گوگل پیکسل فاش شد

سال‌ هاست که دستیار Google یکی از بهترین دستیاران هوش مصنوعی موجود است. این بسیار قدرتمندتر از سیری است، تمرکز کمتری بر روی تشویق شما به خرید چیزهایی نسبت به الکسا دارد، و سال‌های نوری جلوتر از بیکسبی است. با این حال، مواردی وجود دارد که «دستیار» آن‌طور که می‌تواند انجام نمی‌دهد، و با این واقعیت که تقریباً همه ویژگی‌های آن در صورت عدم اتصال به اینترنت کار نمی‌کنند، محدود است.

طبق گزارش جدیدی از اطلاعات، اگرچه، ممکن است خیلی زود تغییر کند. بر اساس این گزارش، گوگل در حال کار بر روی دستیار هوش مصنوعی جدیدی به نام Pixie (پیکسی) است. ظاهراً، Pixie یک دستیار انحصاری پیکسل با تمام قدرت دستیار Google است، اما با ترفندهای جدیدی که دستیار نمی تواند انجام دهد.

Pixie – که می تواند یک اسم رمز داخلی باشد و نه نام رسمی محصول – از قدرت Gemini Nano استفاده می کند. قبلاً دیده‌ایم چه‌کاری می‌تواند در Pixels انجام دهد، مانند خلاصه کردن ضبط‌ها و ایجاد پاسخ‌های از پیش آماده شده برای پیام‌ها. هر دو ویژگی روی دستگاه کار می کنند، به این معنی که شما نیازی به اتصال داده ندارید. بر اساس گزارش جدید، این تنها آغاز کار است و Pixie می‌تواند مجموعه کاملی از ابزارهای جدید را با استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاه معرفی کند.

جزئیات محدود است، اما این گزارش می‌گوید که Pixie می‌تواند اطلاعات را از برنامه‌های گوشی کاربر، مانند نقشه‌ها یا جی‌میل، استخراج کند. این به Pixie اجازه می‌دهد بسیار شخصی‌تر از Assistant باشد.

البته، انحصاری بودن برای پیکسل‌ها باعث می‌شود مصرف‌کنندگان از پیکسل نسبت به برند رقیب استفاده کنند. اما بودن یک سرویس روی دستگاه به این معنی است که پردازنده Tensor گوگل باید تمام کارها را انجام دهد. بنابراین، مشخص نیست که آیا Pixie به گوشی‌های پیکسل موجود در حال حاضر عرضه می‌شود یا تنها با سخت‌افزار مناسب به پیکسل‌های آینده می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا