بانک و بیمه و بورس

شرایط دریافت وام ۷۰ میلیونی فرزند سوم

تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی مسکن برای تولد فرزند سوم را به تصویب رسانده است. تسهیلاتی که به عنوان وام مسکن به اقشار محروم و فاقد مسکن اعطاء می‌شود. این تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۰ به خانواده‌هایی است که فرزند سوم شان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به دنیا می‌پردازد.

کمیته فرهنگی مجلس در راستای حمایت از سیاست فرزندآوری، طرح اعطای تسهیلات 70 میلیون تومانی مسکن برای تولد فرزند سوم را به صحن علنی مجلس ارسال کرد که نمایندگان با آن موافقت کردند.

وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن فرزند سوم به کسانی می‌رسد؟

70 میلیون تومان وام مسکن برای تولد فرزند سوم با اولویت به مناطق محروم پرداخت شود. از این رو استان های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و ایلام در اولویت یافتن این امکانات هستند.

از طرفی گفته شده است که این تسهیلات فقط به خانواده هایی تعلق می گیرد که فرزند سوم آنها در سال های 99 و 1400 متولد شده باشد، اما اگر فرزند سوم شما در سال 1397 متولد شود، از این تسهیلات بهره مند نخواهید شد.

یکی دیگر از شرایط پرداخت این وام نداشتن منزل مسکونی است. در صورتی که منزل مسکونی خریداری شده به نام شما ثبت شده باشد از لیست ذی نفعان حذف خواهید شد.

این تسهیلات از محل سپرده های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی و به صورت قرض الحسنه و سپرده مسکن پرداخت می شود. همچنین قرار است تسهیلات 70 میلیون تومانی با بازپرداخت حداکثر 20 ساله پرداخت شود.

بنابراین برای پرداخت این تسهیلات 240 ماه فرصت خواهید داشت. محاسبه تقریبی مبلغ بازپرداخت ماهانه نشان می دهد که این مبلغ بین 342 تا 352 هزار تومان در ماه خواهد بود. اما در صورت داشتن شرایط دریافت این وام، این تسهیلات سالانه سه میلیون و 600 هزار تومان بازپرداخت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا