بانک و بیمه و بورس

شرایط دریافت وام خود اشتغالی 1403 + لیست همه بانک ها

وام های اشتغال در حال حاضر به مشاغل خوداشتغالی و کارآفرین اعطا می شود. وام های خوداشتغالی به دو دسته مشاغل خانگی و مشاغل روستایی تقسیم می شوند. بر اساس این مقوله، برخی از بانک ها به مشتریان خود تسهیلات خوداشتغالی می دهند.

شرایط دریافت وام خود اشتغالی چیست؟

متقاضیان برای دریافت تسهیلات از بانک مورد نظر علاوه بر سپرده گذاری باید ضامن رسمی مورد تایید بانک را معرفی کنند که سند ملکی را به بانک ارائه کند. اما شرایط دیگر برای دریافت این وام چیست؟

  • متقاضیان دریافت این وام باید بیکار بوده و از هیچ موسسه دیگری وام خوداشتغالی دریافت نکرده باشند.
  • ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه برای آقایان الزامی است.
  • شرط سنی برای دریافت این وام 15 تا 50 سال می باشد.

کدام بانک ها وام خود اشتغالی می دهند؟

بانک ملت: این بانک به معرفی شدگان بسیج سازندگی تا سقف 100 میلیون تومان وام می دهد. متقاضیان دریافت این وام باید معرفی نامه ای از بسیج سازندگی به شعبه بانک مورد نظر ارائه دهند که در آن نوع تسهیلات مشخص شده است.

وام 100 میلیون تومانی خود اشتغالی در قالب قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد یا مرابحه با کارمزد 18 درصد به متقاضیان ارائه می شود.

بانک سپه: این بانک با سود چهار درصد و با بازپرداخت 84 ماهه تا سقف 100 میلیون تومان وام می دهد. اقساط ماهانه این وام یک میلیون و 366 هزار تومان خواهد بود.

بانک مسکن: این بانک به متقاضیان وام تا سقف 100 میلیون با بازپرداخت 84 ماهه و سود 4 درصد ارائه می دهد. اقساط این تسهیلات یک میلیون و 366 هزار تومان تمام می شود.

بانک ملی: این بانک تا سقف 100 میلیون وام با بازپرداخت 84 ماهه می دهد. سود این وام چهار درصد و اقساط آن یک میلیون و 366 هزار تومان تعیین شده است.

بانک سامان: بانک سامان در طرح ویژه کارتخوان ها تا سقف 200 میلیون تومان وام با بازپرداخت 36 ماهه ارائه می کند. سود این وام 21 درصد و اقساط آن هفت میلیون و 535 هزار تومان برآورد شده است.

بانک سینا: وام 50 میلیون تومانی خوداشتغالی بانک سینا به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد به ویژه زنان سرپرست خانوار با نرخ کارمزد 4 درصد اعطا می شود. مدت بازپرداخت این وام هفت سال است. اقساط آن برای هر نفر 683 هزار تومان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا