بانک و بیمه و بورس

روند صعودی بیش از ۱۰۰ درصد سرمایه بانک توسعه تعاون

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در دولت سیزدهم، سرمایه بانک توسعه تعاون به صورت ۱۴۰ درصدی افزایش یافته است. او افزود که ۲۵ درصد از منابع تبصره ۱۸ توسعه اشتغال کشور به بخش تعاون اختصاص می یابد.

بانک توسعه تعاون در طول ۱۰ سال گذشته توانسته است از ورشکستگی خود خارج شود و در طی دو سال اخیر تسهیلات زیادی به تعاونی‌ها ارائه دهد. علاوه بر این، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که سرمایه اجتماعی بانک توسعه تعاون باید از طریق گسترش بخش تعاونی بهبود یابد و راهبرد اصلی برای افزایش سرمایه اجتماعی و جلب مشتریان جدید، توسعه شبکه بانکی است. او همچنین بخش تعاونی را اساس اقتصاد اسلامی توصیف کرده و خواستار تجمیع حساب‌های فعالان بخش تعاون در بانک توسعه تعاون شد.

او اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱، حدود ۲۴ بانک بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بخش تعاونی را تجهیز کرده‌اند. مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در این نشست افزود که هدف اصلی این بانک برای تأسیس، ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها و بخش واقعی اقتصادی و بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده است. این هدف در قانون بودجه بانک توسعه تعاون مشخص شده است.

شیخ‌حسینی در ادامه اظهار داشت: این افزایش سرمایه نشان از موفقیت بانک توسعه تعاون در مدیریت منابع و مخارج خود است. با این حال، مطالبه‌ها و نیازهای تولید تعاون همچنان بسیار بیشتر از ظرفیت بانک است و باید اقدامات بیشتری انجام شود. او به منظور حل مشکلات تولید تعاون، ضرورت افزایش سرمایه بانک، صدور سپرده‌های طولانی مدت و همچنین استفاده از دارایی‌های نقدی بانک‌های دیگر را برجسته کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا