بانک و بیمه و بورس

بورس برای بازگشت به حمایت دولت نیاز دارد

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اگر در هفته آینده دولت تصمیمات مشخص‌تری اعلام کند، ممکن است شاهد روند بهبودی معاملات در بازار باشیم

جمشید آسیایی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بورس خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: “در روز گذشته خبری منتشر شد که به ابطال و مغایرت افزایش نرخ خوراک در بازار سرمایه اشاره داشت. این امر باعث تقاضای بیشتر برای نمادهای مرتبط با صنعت پتروپالایشی شد و هنگامی که  به انتهای جلسه بازار رسیدیم، عرضه نمادهای مرتبط با این صنعت افزایش یافت. اما لازم به ذکر است که برای انعکاس کامل این خبر، لازم است که این تصمیم از سوی دولت ابلاغ شود، که در حال حاضر این اتفاق رخ نداده است.”

آسیایی تأکید کرد: “در ابتدای هفته، خبر آزاد شدن سهام وثیقه گروه‌های ایران خودرو و سایپا به بازار رسید و مسئله عرضه بلوک سهام این دو شرکت مطرح شد. با این حال، بازار به طور قابل توجهی به این خبر واکنش نشان نداد و تأثیر آن در حد نوسانات کوتاه مدت روزانه باقی ماند، و نتوانست بازار را به سمت افزایش هدایت کند.”

او افزود: “به طور کلی، توجه بیشتری از فعالان بازار به نوسانات روزانه وجود دارد و معمولاً دید میان‌مدت و بلندمدت در بازار دیده نمی‌شود. تقاضا در اکثر نمادهای بازار اصلی و نیز سهام شرکت‌های کوچکتر از بازار، بیشتر مشهود است.”

آسیایی تشریح کرد: “اگر دولت در هفته آینده تصمیمات مشخص‌تری اعلام کند و حداقل ابلاغیه‌ای مبنی بر ابطال رسمی نرخ خوراک به بازار ارائه دهد، احتمالاً بازار در مقایسه با این هفته، عملکرد بهتری دارد. اما در حال حاضر، تصمیمات دولت هنوز به صورت رسمی به بازار ابلاغ نشده است و انتظار می‌رود که ببینیم چگونه تاثیرات این تصمیمات بر روند بازار خواهد بود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا