بانک و بیمه و بورس

تاثیر بازار سرمایه در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار با ارتقاء آموزش مردم، قادر است نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور ایفا کند. این سازمان می‌تواند با آموزش مردم در زمینه سرمایه‌گذاری در بورس، باعث گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری در جامعه شود و با جذب سرمایه‌های خرد و هدایت آنها به راستای مناسب، به اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد کشور کمک نماید.

به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بازار سرمایه، غلامرضا شریعتی اندرانی، عضو کمیسیون عمران مجلس، به موضوع بازار سرمایه پرداخت.

وی اظهار داشت که با توجه به گستردگی اقتصاد در کشور‌ها و اهمیت فعالیت‌های اقتصادی در آن‌ها، سازمان بورس و اوراق بهادار در هر کشوری جزو سازمان‌های اساسی برای توسعه و پیشرفت اقتصاد محسوب می‌شود.

شریعتی اندرانی افزود: در کشور ما نیز به تدریج به نظر می‌رسد که سازمان بورس و اوراق بهادار جایگاه واقعی خود را خواهد یافت. او تاکید کرد که جهت داشتن یک اقتصاد سالم و شفاف، لازم است زیرساخت‌هایی برای توسعه فعالیت در بازار سرمایه فراهم شود و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مردم را در بورس ترجیح داده و از طریق این بازار تامین مالی کرد.

وی تأکید کرد که توسعه بازار سرمایه نیازمند فرهنگ‌سازی و تقویت دانش مالی سرمایه‌گذاران است و انتظار دارد که سازمان بورس و اوراق بهادار در این حوزه نیز تلاش کند و از طریق رسانه‌های ملی و دانشگاه‌ها به آموزش مردم بپردازد.

شریعتی اندرانی در پایان اظهار داشت که در شرایطی که فضای مجازی و اینترنت در کسب و کار‌ها نقش اساسی دارد، سازمان بورس و اوراق بهادار با آموزش مردم می‌تواند نقش محوری در توسعه اقتصاد کشور ایفا کند و با جذب سرمایه‌های خرد و انتقال آن به راستای مناسب، به اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد کمک نماید. او به‌طور مثبت به توسعه بازار سرمایه اشاره کرد و تأکید کرد که رکود اخیر در بازار سرمایه برای عوامل کلان‌تری قابل توجیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا