بانک و بیمه و بورس

ارزش معاملات خرد در بازار‌های فرابورس با یک رشد ۳۶ درصدی افزایش یافت

در طی هفته گذشته، بازار‌های فرابورس شاهد افزایش بیش از ۳۶ درصدی در ارزش معاملات خرد نسبت به هفته دوم مردادماه بودند. این افزایش در معاملات خرد، نزدیک به ۵۰ درصد، مرتبط با شش صنعت بود.

در هفته منتهی به ۲۰ مردادماه، بیش از ۳۲ میلیارد برگه انواع دارایی مالی در بازار‌های فرابورس به ارزشی بالغ‌بر ۲۷۰ هزار میلیارد تومان در ۲.۷ میلیون نوبت معاملاتی داد و ستد شد. حجم معاملات در این بازه زمانی با رشد ۲۲ درصدی همراه بود، در حالی که ارزش معاملات بدون در نظر گرفتن نوسان‌ها کاهش ۴ درصدی را تجربه کرد.

در میان بازار‌های سهامی، بازار دوم با ارزش معاملاتی بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان بازار با بیشترین ارزش معاملات رتبه اول را به خود اختصاص داد و در مقایسه با هفته قبل، با رشد ۱۳۶ درصدی داشت. همچنین بازار پایه نیز با ارزش معاملاتی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و رشد ۲۰ درصدی، رتبه دوم را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات بازار اول نیز به میزان ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و رشد ۱۹ درصدی، رتبه سوم را کسب کرد.

در بازار ابزار‌های مشتقه فرابورس، معاملاتی با ارزش بیش از ۵۸ میلیارد تومان به ثبت رسید که این مقدار نسبت به مدت مشابه هفته دوم مردادماه، ۶۶ درصد رشد داشته است.

با توجه به گزارش، در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس، معاملات به ارزش ۲۵۷ هزار میلیارد تومان صورت گرفته است که باعث کاهش ۵ درصدی در مقایسه با هفته گذشته شده است. معاملات اوراق مالی اسلامی با کاهش ۶ درصدی همراه بوده و ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با رشد ۲۲ درصدی به عدد ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز با افزایش ۴۵ درصدی به عدد ۱۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۰ مردادماه، شاخص کل فرابورس با رشد ۰.۶۶ درصدی به سطح ۲۶ هزار و ۴۳۰ واحد رسیده و ارزش کل بازار نیز با افزایش ۰.۷۹ درصدی به عدد ۲.۵ میلیون میلیارد تومان رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا