بانک و بیمه و بورس

در بورس کالا، ۵۵ هزار قرارداد آتی منعقد شد

در هفته پایانی تا ۲۰ مرداد در بازار کالای ایران، ۵۵ هزار قرارداد آتی به ارزش ۶۲۳ میلیارد تومان منعقد شد. این میزان ارزش نسبت به دو هفته قبل، با افزایش ۲۲.۵ درصدی مواجه بود

به گزارش منتشر شده توسط کالا خبر، در هفته منتهی به ۲۰ تیرماه، در بازار مشتقه بیش از ۵۵ هزار و ۵۳۳ قرارداد آتی به ارزش ۶۲۳ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان منعقد شد. از این تعداد قراردادها، بیشترین حجم و ارزش معاملات مربوط به قراردادهای آتی زعفران بود که با ۴۱ هزار قرارداد به ارزش ۲۴۴ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان برای سه موعد تحویلی در ماه‌های شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ صورت گرفت.

در این مدت، همچنین ۱۳ هزار و ۲۲ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۳۷۲ میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان منعقد شد. این قراردادها به‌طور متناوب در ۶ موعد تحویلی مختلف در ماه‌های مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و همچنین فروردین و خرداد ۱۴۰۳ منعقد شدند.

همچنین، شاهد انعقاد ۹۶۸ قرارداد برای شمش طلا به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان در ۴ موعد تحویلی مختلف در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر و آبان ۱۴۰۲ بودیم.

در زمینه نقره نیز، ۵۴۳ قرارداد به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی مختلف در ماه‌های شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ منعقد شد.

با توجه به این گزارش، قراردادهای آتی زعفران با سهمی برابر با ۷۴ درصد از حجم معاملات و ۳۹ درصد از ارزش کل معاملات از لحاظ حجم در جایگاه نخست و از نظر ارزش در جایگاه دوم قرار گرفتند. همچنین، صندوق طلا با سهم ۲۳ درصد از حجم معاملات و ۶۰ درصد از ارزش کل معاملات از لحاظ ارزش در جایگاه اول قرار گرفت و از نظر حجم در جایگاه دوم ایستاد. همچنین، سهم شمش طلا از حجم معاملات ۲ درصد و از ارزش یک درصد را به خود اختصاص داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا