بانک و بیمه و بورس

بازپرداخت سود به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان به ۲ میلیون سهامدار انجام شد

در هفته سوم مرداد ماه امسال، بیش از ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار سهامدار، مبلغ هزار میلیارد تومان به عنوان سود سهام خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام دریافت نمودند.

به نقل از روابط عمومی شرکت سمات، اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در مورد جزییات واریز سود سهامداران در هفته سوم مرداد ماه جاری، آشکار می‌کند که ۲۱ ناشر سود جاری و سود سنواتی ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۱۶ سهامدار را که به مجموع حاوی یک هزار و ۳ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان می‌شود، از طریق حساب سجامی سرمایه‌گذاران واریز کرده‌اند.

در جزئیات بیشتر، در هفته سوم مرداد ماه امسال، ۱۸ ناشر اعم از : مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، تجارت الکترونیک پارسیان و غیره، سود جاری ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۸۷ سهامدار را که شامل ۹۸۷ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان می‌شود، را از طریق سمات و از طریق سامانه سجام واریز نموده‌اند.

همچنین، در همین بازه زمانی، ۳ شرکت از جمله: مجتمع فولاد خراسان و ملی سرب و روی و بیمه آرمان، سود سنواتی ۴۴ هزار و ۱۲۹ سهامدار را که شامل ۱۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان می‌شود، از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده‌اند.

از آغاز سال جاری تا پایان هفته سوم مرداد ماه، ۲۶۲ ناشر، سود ۲۷ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۰۴ سهامدار را که به مجموع ۲۲ هزار و ۵۸۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان می‌رسد، از طریق سامانه سجام پرداخت نموده‌اند.

سامانه سجام یک زیرساخت برای شناسایی مشتریان به منظور ورود به بازار سرمایه ایران است، که همه فعالان این بازار، از جمله سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها، می‌توانند در آن اطلاعات خود را یک بار برای همیشه ثبت نمایند. سپس، پس از احراز هویت حضوری و غیرحضوری، از خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده بهره‌مند خواهند شد.

با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، سهامداران می‌توانند از مزایایی چون دری

افت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سود‌های جاری و سنواتی، وارد شدن به درگاه ذینفعان بازار سرمایه، استفاده از خدمات آنلاین، دریافت گواهی‌های سهام، مشاهده لیست مجامع و برگزاری مجامع الکترونیکی و غیره بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا