بانک و بیمه و بورس

تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی

میزان تسهیلات مسکن روستایی به 33 افزایش یافته و با همکاری بانک ها در پرداخت این 50 میلیون تومان، روند نوسازی منازل روستایی سرعت می گیرد.

با دولت میزان تسهیلات مسکن روستایی به 3 میلیون تومان افزایش یافته و سهمیه سالانه تسهیلات مسکن روستایی نیز 3 هزار هزار تومان تعیین شده است.

تسهیلات عمرانی که بسیاری از روستاییان همواره برای نوسازی واحدهای مسکونی خود به دنبال آن بوده اند که در چند ماه گذشته با رعایت اصول پرداخت ها بهتر بود.

سال گذشته هزینه ساخت مسکن روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یافت اما بانک ها این تسهیلات را پرداخت می کردند که در نهایت با پیگیری های بنیاد مسکن این تسهیلات ایجاد شد. بالا بانک ها. تسهیلات را با سود 4 درصد پرداخت کردند، البته باز هم این تسهیلات را از روستاییان دریافت کردند.

نوسازی مسکن روستایی و همچنین ساخت واحدهای مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن یک میلیون و 650 هزار واحد در نظر گرفته شده است. است. مسکن ملی در روستاها وارد فاز عملیاتی شده است.

با توجه به افزایش هزینه های ساخت مسکن و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، ساخت و ساز و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی با مشکل مواجه شده بود و در این زمینه دولت باید برنامه ریزی را در دستور کار خود قرار دهد، لذا با پیگیری های انجام شده وزارت راه و شهرسازی .

تسهیلات بنیاد مسکن، ساخت مسکن روستایی به 350 میلیون تومان افزایش می یابد که سود این تسهیلات 5 درصد و بازپرداخت آن بلندمدت است.

مجید جودی معاون بنیاد مسکن در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مهمترین برنامه های دولت احداث تسهیلات مسکن روستایی است که پس از چند ماه در هیات دولت به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بسیاری از متقاضیان در انتظار دریافت این سکونتگاه ها بوده اند که روند واحدهای مسکونی روستایی را کند کرد.

جودی گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، بسیاری از روستاییان توان پرداخت هزینه ساخت واحدهای مسکونی خود را ندارند که با افزایش هزینه ها از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان، روند نوسازی واحدها بهبود می یابد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی برای پرداخت سریع این طرح ها قابل پیش بینی است و امیدواریم برای پرداخت هزینه های 200 میلیونی سازمان برنامه و بودجه، پیش از این نیز تکرار شود.

در همین رابطه غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می گوید که این اصول تصویب شده و باید منتظر نهایی شدن جزئیات در یک ماه آینده بود.

حال باید منتظر ماند و دید با توجه به افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی، روند پروژه های نهضت ملی مسکن در روستاها و نوسازی واحدهای مسکونی به چه سمت و سویی خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا