بانک و بیمه و بورس

شرایط جدید تسهیلات ودیعه مسکن + لینک ثبت نام

وام ودیعه مسکن که هر ساله به مستاجران پرداخت می شود، یکی از تسهیلات دولتی برای کمک به مستاجران در شرایط عجیب بازار مسکن کشور است و میزان آن بسته به موقعیت جغرافیایی متقاضی از نظر کلان شهر متفاوت است. شهر یا شهرستان

چندی پیش روح الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به پرداخت وام کمک سپرده مسکن به مستاجران، توضیحاتی در خصوص میزان وام سپرده مسکن سال 1402 ارائه کرد.

بنابراین، وام کمک هزینه اجاره مسکن در سال 1402 به قوت خود باقی است و مستاجران نیز می توانند برای دریافت این وام در سامانه ودیعه مسکن به آدرس اینترنتی tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

مبلغ وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲

علی فرنام پژوهشگر مسکن و شهرسازی اواخر فروردین ماه امسال ضمن اشاره به بازار اجاره مسکن به عنوان یکی از مهم ترین اما رها شده بخش های کشور گفت: کمترین حمایت ها صورت گرفته است. به مستاجران.

وی با بیان اینکه این گروه نیازمند حمایت و مجموعه اقداماتی است، افزود: یکی از راهکارها وام و سپرده مسکن است که البته این راهکار محدود به یک واحد مسکونی است و نه بیشتر.

فرنام ضمن تاکید بر لزوم تمدید پرداخت وام و سپرده مسکن در سال 1402 و بیان اینکه مبلغ 100 میلیون تومانی وام (برای تهران) با شرایط امسال چندان همخوانی ندارد، افزود:

وی در پایان با اشاره به برنامه پرداخت وام 70 و 40 میلیون تومانی در کلان شهرها و سایر شهرها به عنوان مبلغ وام سپرده مسکن سال 1402، خاطرنشان کرد: مستاجری که قراردادش به پایان رسیده است می تواند یک سال دیگر از وام سپرده استفاده کند. در یک واحد مسکونی اجاره ای. برای زندگی.

بنابراین مبلغ وام و سپرده مسکن در سال 1402 به اختصار به شرح زیر است:

تسهیلات ودیعه مسکن تهران: 100 میلیون تومان
تسهیلات ودیعه مسکن کلانشهرها: 70 میلیون تومان
سایر شهرها: 40 میلیون تومان

نمایندگان مجلس در جریان اجرای ماده ۱۱ طرح دو فوریتی ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، با افزایش وام ودیعه مسکن در سال اول اجرای این قانون در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان خرید کردند.

با توجه به در نظر گرفتن رقم مشخص برای پایتخت، وام 150 میلیون تومان برای کلانشهرها و 100 میلیون تومان برای سایر شهرستان ها، به نظر می رسد که همان ارقام قبلی را دریافت کرده و هنوز خبری از وام 200 میلیون تومانی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا