تکنولوژیگوشی موبایل

هوش سیستم اندروید (ASI) چیست؟

تلفن های اندرویدی دارای چندین برنامه از پیش نصب شده هستند که ممکن است با آنها آشنا نباشید. یکی از برنامه هایی که ممکن است به طور تصادفی با آن برخورد کنید Android System Intelligence (ASI) نام دارد.

این یک برنامه سیستم اصلی از Google است و گهگاه از طریق فروشگاه Play به‌روزرسانی دریافت می‌کند. اما چرا آن بر روی گوشی شما وجود دارد و آیا آن بی خطر است؟

What is Android system intelligence?

چندین برنامه در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی وجود دارد که هرگز آنها را باز نخواهید کرد یا با آن‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنید. این برنامه‌های سیستمی جنبه‌ها، ویژگی‌ها یا کنترل‌های مهمی را در دستگاه شما اجرا می‌کنند.

به عنوان مثال، برنامه Android System Webview به شما امکان می دهد بدون باز کردن Google Chrome، وب را در داخل برنامه ها مرور کنید. برنامه ASI ویژگی های پیشرفته مشابهی را ارائه می دهد.

سیستم هوشمند Android (ASI) که قبلاً به عنوان “خدمات شخصی سازی دستگاه” شناخته می شد، یکی از اجزای سیستم بسیار مهم اندروید است که مجموعه ای از ویژگی های هوشمند را فعال می کند. این توسط گوگل ساخته و به روز شده است و در پس زمینه اجرا می شود. این برنامه ای نیست که بتوانید آن را باز کنید.

وقتی کارهای روزمره مانند جستجوی یک برنامه یا استفاده از تایپ صوتی را انجام می‌دهید، تلفن شما برای تکمیل آن کارها به برنامه Android System Intelligence دسترسی پیدا می‌کند.

What is Android system intelligence?

این منحصر به فرد دستگاه های پیکسل نیست. اگر روی گوشی شما نصب شده باشد، مهم است و کنترل های اضافی را به دستگاه شما اضافه می کند.

به‌طور دقیق‌تر، ASI بخشی از ابتکار پروژه اصلی Google است تا اجزای اصلی را ماژولار و آسان‌تر به‌روزرسانی کند . به این ترتیب، می‌توانیم بدون انتظار برای به‌روزرسانی مهم سیستم‌عامل مانند اندروید 14 یا اندروید 15، ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیزی را در تلفن‌ها و تبلت‌ها دریافت کنیم.

بله، این یک برنامه ایمن برای داشتن روی تلفن شما است. و نه، Android System Intelligence یک نرم افزار جاسوسی نیست، پس نگران نباشید. باز هم، این یک برنامه در اکثر گوشی های دارای سیستم عامل اندروید گوگل است و توسط گوگل به روز می شود.

و در حالی که احتمالاً دوست ندارید سیستم Android Intelligence به موقعیت مکانی، الگوهای استفاده و موارد دیگر دسترسی داشته باشد، از این اطلاعات برای ارائه یک تجربه بهبودیافته استفاده می کند. خوشبختانه، تمام داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند روی دستگاه در هسته محاسباتی خصوصی Google باقی می‌مانند و به اینترنت دسترسی ندارند. با این حال، گوگل به استفاده از یک پل امن برای به روز رسانی آن از طریق فروشگاه Google Play در صورت لزوم اشاره می کند.

What is Android system intelligence?

برنامه Android System Intelligence از مجوزهای سیستم و داده های روی دستگاه برای ارائه ویژگی ها و پیش بینی ها استفاده می کند. برای مثال، اعلان‌های هوشمندتر را فعال می‌کند، مانند پیمایش فوری به فیس‌بوک یا ردیابی یک بسته با دکمه‌های عمل کوچک در سینی اعلان‌ها. ویژگی های دیگر عبارتند از پیش بینی برنامه، تایپ صوتی، ترجمه زنده و موارد دیگر.

 

در اینجا لیست کامل گوگل از ویژگی های سیستم هوشمند اندروید آمده است :

  • شرح زنده: زیرنویس‌های خودکار برای رسانه‌ها.
  • توجه به صفحه نمایش: وقتی به آن نگاه می کنید صفحه نمایش شما خاموش نمی شود.
  • چرخش خودکار هوشمند: جهت گیری تلفن خود را در آن تشخیص می دهد.
  • کپی و جای‌گذاری بهبود یافته: انتقال متن از یک برنامه به برنامه دیگر را آسان‌تر می‌کند.
  • پیش‌بینی‌های برنامه در راه‌انداز: برنامه‌ای را که ممکن است در مرحله بعد به آن نیاز داشته باشید را پیشنهاد می‌کند.
  • مدیریت اعلان ها: دکمه های اقدام را به اعلان ها اضافه می کند. برای مثال، دکمه‌های عمل می‌توانند مسیرها را به یک مکان اضافه کنند، به شما در ردیابی یک بسته یا افزودن مخاطب کمک کنند.
  • انتخاب هوشمند متن در سراسر سیستم: انتخاب و عمل بر روی متن را آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، روی یک آدرس، می‌توانید برای انتخاب آن را طولانی فشار دهید یا برای بررسی مسیرها ضربه بزنید.
  • Linkify text: متن موجود در برنامه ها را به پیوند تبدیل می کند.
  • ترجمه زنده: مکالمات متنی و ویدیویی زنده را ترجمه می کند.
  • جستجوی برنامه: یک برنامه خاص را پیدا کنید.
  • تایپ صوتی دستیار: با تایپ صوتی دستیار در Gboard، متن را از طریق صدای خود دیکته کنید.
  • در حال پخش: تشخیص موسیقی اطراف شما.
  • کارت پرواز با اسکرین شات: می توانید کارت پرواز را با یک اسکرین شات به Google Pay اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا