گوشی موبایل

چگونه مک آدرس آیفون خود را پیدا کنیم؟

آدرس MAC چیست؟

آدرس MAC (کنترل دسترسی رسانه) یک شناسه منحصر به فرد برای یک جزء سخت افزاری در دستگاه شما است. هر سازنده یک آدرس MAC منحصر به فرد را به دستگاه های خود اختصاص می دهد. این آدرس برای شناسایی و شناسایی دستگاه شما در مجموعه بسیاری از دستگاه های دیگر استفاده می شود.

آدرس MAC اساساً یک کد 12 رقمی است که معمولاً هر دو رقم با یک دونقطه از هم جدا می شود. در آیفون خود، یک آدرس MAC برای کارت Wi-Fi خود دارید تا شبکه بی سیم شما بداند چه زمانی گوشی خود را وصل می کنید.

آدرس MAC آیفون خود را مشاهده کنید

  • برای بررسی مک آدرس آیفون، تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به برنامه تنظیمات گوشی است.
  • با راه اندازی تنظیمات در آیفون خود شروع کنید. سپس روی گزینه “General” ضربه بزنید.
  • در منوی «عمومی»، روی «درباره» ضربه بزنید تا اطلاعات گوشی خود را مشاهده کنید.

اکنون می توانید از این آدرس هر طور که می خواهید استفاده کنید. برای مثال، ممکن است از آن برای فیلتر MAC استفاده کنید (اگرچه ما لزوماً آن را توصیه نمی کنیم). این به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس آدرس MAC دستگاه خود تعیین کنید که چه پهنای باندی را در اختیار دستگاه خود قرار دهید، و اینکه آیا به آن اجازه وصل شدن به شبکه خود را بدهید یا نه. کاربردهای دیگری هم دارد.

What is "Focus Sharing Status" on iPhone? آدرس MAC

گزینه های حریم خصوصی اپل برای آدرس های MAC

از آنجایی که آیفون شما دارای یک آدرس MAC منحصر به فرد است، شبکه های بی سیم می توانند از این آدرس برای شناسایی منحصر به فرد شما و ردیابی مکان های شما استفاده کنند . به عنوان مثال، اگر یک شرکت چندین نقطه اتصال بی سیم در سراسر شهر داشته باشد و شما به چندین نقطه از آن هات اسپات متصل شوید، آن شرکت می داند که این شما بوده اید که از چندین مکان آن ها بازدید کرده اید.

برای مبارزه با آن، اپل ویژگی Private Address را در آیفون ارائه می دهد. با این کار، آیفون شما هنگام اتصال به شبکه Wi-Fi از یک آدرس MAC تصادفی استفاده می کند. این کار از شناسایی تلفن شما توسط شبکه جلوگیری می کند و به حفظ حریم خصوصی کمک می کند. با این حال، دلایلی وجود دارد که از این ویژگی در آیفون خود استفاده نکنید . به طور حیاتی، هر سرویسی که متکی به شناسایی دستگاه شما از طریق آدرس MAC باشد، به درستی کار نخواهد کرد.

 

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا