گوشی موبایل

وضعیت Share Focus در آیفون چیست؟

«وضعیت تمرکز اشتراک‌گذاری» به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تشخیص دهند که حالت فوکوس فعال است و هنگامی که مخاطبین منتخب می‌خواهند به شما دسترسی پیدا کنند، وضعیت فوکوس شما را با شما به اشتراک بگذارند. برای مثال، ممکن است فردی که با او پیامک می‌فرستید، متوجه شود که اعلان‌ها خاموش شده‌اند. پشتیبانی از حالت “Share Focus” از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است.

اپل حالت «فوکوس» را با iOS 15 معرفی کرد که «مزاحم نشوید» را با چند گزینه دیگر برای مدیریت بهتر حواس‌پرتی‌ها در iPhone یا iPad خود ترکیب می‌کند . اگر در برنامه تنظیمات و پیام‌ها جستجو می‌کردید، ممکن است متوجه تغییر وضعیت «Share Focus Status» شده باشید.

وضعیت Share Focus در آیفون چیست؟

«حالت اشتراک‌گذاری فوکوس» واقعاً فقط روی حالت‌های فوکوس مانند «مزاحم نشوید»، «کار»، «شخصی»، «خواب» و سایر مواردی که تنظیم کرده‌اید، تأثیر می‌گذارد. اگر از این حالت‌ها استفاده نمی‌کنید، نیازی به نگرانی در مورد این تنظیمات ندارید، زیرا بر چیزی تأثیر نمی‌گذارد.

تمام هدف این حالت‌های فوکوس، بی‌صدا کردن اعلان‌ها و مخاطبین غیر فوری است. می‌توانید هنگام تنظیم حالت فوکوس در تنظیمات > فوکوس اجازه دهید اعلان‌ها از برنامه‌ها و مخاطبین خاص مجاز باشد. برای تعیین اینکه حالت فوکوس شما به اشتراک گذاشته شود یا خیر، ابتدا روی «اشتراک گذاری در میان دستگاه ها» ضربه بزنید و فعال کنید، سپس روی «وضعیت فوکوس» ضربه بزنید.

«وضعیت تمرکز اشتراک‌گذاری» را فعال کنید، سپس حالت‌های فوکوس خاصی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. برای مثال، اگر بخواهید، می‌توانید اطلاعاتی درباره Do Not Disturb اما نه Work به اشتراک بگذارید.

What is "Focus Sharing Status" on iPhone?

هنگامی که گزینه “Share Focus Mode” فعال باشد، برنامه ها می توانند ببینند که اعلان ها خاموش شده اند. آن‌ها نمی‌توانند ببینند چرا اعلان‌ها خاموش شده‌اند، و نمی‌توانند نام حالت فوکوس فعلی را که استفاده می‌کنید به اشتراک بگذارند.

هنگامی که وضعیت خود را در حالت خاصی به اشتراک می گذارید، مخاطبینی که سعی می کنند با استفاده از برنامه هایی مانند پیام ها با شما پیام ارسال کنند یا با شما تماس بگیرند، اگر مخاطب پیام را به اندازه کافی مهم بداند، «<Name> اعلان ها خاموش شده است» را با گزینه ای برای «به هر حال اطلاع داده شود» می بینند.

شما مجبور نیستید همه چیز را با همه به اشتراک بگذارید

همه برنامه‌ها با Focus Share کار نمی‌کنند، اما برنامه‌های خود اپل – مثلاً برنامه Messages – کاملاً از آن پشتیبانی می‌کنند.

«پیام‌ها» به شما امکان می‌دهد وضعیت فوکوس خود را به صورت تماس به مخاطب به اشتراک بگذارید یا خیر. برای دسترسی به این تنظیم، یک مکالمه با یک مخاطب را باز کنید و روی نام یا عکس مخاطب در بالای صفحه ضربه بزنید. به پایین پیمایش کنید تا کلید «وضعیت تمرکز اشتراک‌گذاری» را ببینید و آن را فعال یا غیرفعال کنید.

What is "Focus Sharing Status" on iPhone?

هنگامی که آن را تنظیم کردید، فوکوس مفید است

فوکوس می‌تواند با گروه‌بندی اعلان‌ها، پنهان کردن برنامه‌های حواس‌پرتی از صفحه اصلی و تمیز کردن صفحه قفل، از حواس‌پرتی‌ها جلوگیری کند. تنظیمات بین iPhone، iPad و macOS همگام‌سازی می‌شوند تا بتوانید بدون توجه به اینکه از کدام دستگاه‌ها در پربارترین ساعات خود استفاده می‌کنید، متمرکز بمانید.

اگر در تمرکز بر روی رایانه خود مشکل دارید، می‌توانید جلوتر بروید و وب‌سایت‌های مزاحم مانند Facebook در macOS، Windows یا Linux را مسدود کنید .

 

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا