گوشی موبایل
موضوعات داغ

مقایسه گوشی موبایل Samsung Galaxy S24 Ultra و iPhone 15 Pro Max

به دنبال جدیدترین و بهترین گوشی موجود در بازار هستید؟ شما باید از قبل این دو را در رادار خود داشته باشید: Samsung Galaxy S24 Ultra و Apple iPhone 15 Pro Max .

هر دو گلکسی جدید و آیفون 15 پرو مکس دارای صفحه نمایش های بزرگ، جدیدترین چیپست ها، سیستم های دوربین بهبود یافته و عمر باتری طولانی هستند.

با این حال، چیزی که واقعاً جدید است، این است که سامسونگ با مجموعه ای از ویژگی های جدید “Galaxy AI” اپل را در بازی هوش مصنوعی شکست داد . یک دوربین زوم کاملاً جدید با تعداد زیادی از ترفندهای هوش مصنوعی خود اضافه کنید و آیفون رقیب جدی خواهد داشت!

گلکسی اس 24 اولترا آیفون 15 پرو مکس
کهکشان گوشه های تیز دارد و کمی بزرگتر و سنگین تر است آیفون دارای گوشه های گرد است و وزن کمتری دارد
صفحه نمایش 6.8 اینچی کمی بزرگتر با حداکثر روشنایی 2600 نیت صفحه نمایش 6.7 اینچی با حداکثر روشنایی 2000 نیت
تراشه Snapdragon 8 Gen 3 در Exynos 2400 ایالات متحده
در برخی بازارهای دیگر
تراشه اپل A17 Pro
قابل اجرا بر روی اندروید 14 با Samsung One UI 6.1 روی iOS اپل اجرا می شود
Galaxy AI هیچ ویژگی خاصی از هوش مصنوعی وجود ندارد
7 سال ارتقاء سیستم عامل و وصله های امنیتی 5-6 سال ارتقاء سیستم عامل
رم 12 گیگابایت 8 گیگابایت رم
چهار دوربین در پشت، شامل زوم 3 برابر و پریسکوپ جدید با زوم 5 برابر سه دوربین در پشت (بدون دوربین اصلی با زوم 3X)
همراه با S Pen قلم داخلی ندارد
دکمه های فیزیکی پاور و صدا پاور، صدا و دکمه اکشن جدید
اثر انگشت التراسونیک سیستم Face ID
اندازه باتری 5000 میلی آمپری بزرگتر اندازه باتری 4422 میلی آمپر ساعتی
سرعت شارژ سریع‌تر با شارژ بی‌سیم تا 45 وات 15 وات حداکثر سرعت شارژ 25 وات (از طریق سیم)
شارژ بی سیم 15 وات MagSafe
قیمت اولیه 1300 دلار بالاتر قیمت اولیه 1200 دلار

طراحی و اندازه

هر دو از تیتانیوم استفاده می کنند، اما کهکشان بزرگتر و سنگین تر است

Galaxy S24 Ultra vs iPhone 15 Pro Max

وقتی صحبت از طراحی و استایل به میان می‌آید، گلکسی و آیفون هر کدام دارای سبک متمایز خود هستند.

گلکسی ردپای بزرگتری دارد: گوشی عریض تر است، وزن آن بیشتر است (233 گرم در مقابل 221 گرم)، و این گوشه های تیز را دارد . از طرف دیگر، آیفون 15 پرو مکس ظاهر سنتی تری با گوشه های گرد دارد .

وقتی صحبت از دکمه‌ها می‌شود، کلیدهای پاور و ولوم همگی در یک طرف در گلکسی قرار دارند، در حالی که در آیفون دکمه پاور در سمت راست، در حالی که کلیدهای تنظیم صدا در سمت چپ هستند، که فشار دادن این دکمه‌ها را کمی آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال با هم برای گرفتن اسکرین شات.

آیفون همچنین یک دکمه اضافی دارد: دکمه جدید Action. ما این ایده را دوست داریم، این یک دکمه قابل برنامه‌ریزی است که می‌توانید آن را بر روی آنچه می‌خواهید تنظیم کنید، اما ما از قرار دادن آن در گوشه بالا سمت چپ و کمی دور از دسترس خوشمان نمی‌آید.

اوه و بالاخره شما هم اکنون USB-C را روی آیفون دارید، درست مانند آنچه که گلکسی در دهه گذشته داشته است! اما سلام، بهتر است دیر از هرگز، و حداقل اکنون می توانید از یک کابل در همه دستگاه های خود استفاده کنید.

البته، شما قلم S را نیز در داخل گلکسی قرار داده اید و تنها گوشی با این قلم جالب در داخل آن باقی می ماند. امسال هیچ تغییری در عملکرد قلم S وجود ندارد، اما همچنان مانند گذشته مفید است.

هر دو گوشی نیز مانند تقریباً همه پرچمداران دیگر دارای رتبه IP68 هستند، بنابراین از آب و گرد و غبار بسیار محافظت می کنید.

وقتی صحبت از رنگ‌ها می‌شود، در اینجا گزینه‌های رنگی برای Galaxy S24 Ultra و iPhone 15 Pro Max وجود دارد .

رنگ های Galaxy S24 Ultra :

  • خاکستری تیتانیوم
  • تیتانیوم مشکی
  • بنفش تیتانیو
  • زرد تیتانیوم
  • تیتانیوم گرین (انحصاری در فروشگاه Samsung.com)
  • آبی تیتانیوم (انحصاری در فروشگاه Samsung.com)
  • تیتانیوم نارنجی (انحصاری در فروشگاه Samsung.com)

galaxy s24 ultra colors

رنگ های آیفون 15 پرو مکس :

  • تیتانیوم مشکی
  • خاکستری تیتانیوم
  • آبی تیتانیوم
  • نقره تیتانیوم

iPhone 15 Pro Max

همچنین باید به شما هشدار دهیم که هنگام خرید این گوشی ها شارژری در جعبه وجود ندارد، بنابراین باید شارژر را جداگانه خریداری کنید. این روزها در مورد بسیاری از گوشی های پرچمدار اوضاع به همین شکل است.

تفاوت های نمایش

 

Display Differences

اندازه گسترده‌تر گلکسی باعث می‌شود که صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نیز داشته باشید: صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی در مقایسه با نمایشگر ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو مکس . اما نه تنها این، صفحه نمایش نسبت تصویر 19:3:9 وسیع تری دارد (آیفون دارای 19.5:9 است)، بنابراین مساحت صفحه نمایش واقعی در گلکسی حتی بزرگتر از آن چیزی است که اعداد مورب نمایشگر به تنهایی نشان می دهند.

نکته جدید گلکسی این است که اکنون از صفحه‌ای تخت استفاده می‌کند که فقط شیشه آن کمی در لبه‌ها خمیده است و آیفون نیز از صفحه‌نمایش تخت استفاده می‌کند. ما این تغییر را برای بهتر شدن می یابیم.

حداکثر روشنایی حداقل روشنایی (nits)پایین تر بهتر است دمای رنگ (کلوین) گاما دلتا ای RGBCMYپایین تر بهتر است رنگ خاکستری دلتا Eپایین تر بهتر است
سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا 1280
(عالی)
1.1
(عالی)
6543
(عالی)
1.93 2.86
(خوب)
6.45
(متوسط)
اپل آیفون 15 پرو مکس 1092
(عالی)
2
(عالی)
6844
(عالی)
2.25 2.52
(خوب)
7.21
(متوسط)

یکی از زمینه هایی که گلکسی به معنای واقعی کلمه از آیفون برتری دارد، روشنایی صفحه نمایش است. S24 Ultra می تواند به حداکثر روشنایی 2600 نیت برسد، در حالی که آیفون به 2000 نیت می رسد. این ارقام «اوج» زمانی به دست می‌آیند که یک نقطه سفید کوچک روی یک پس‌زمینه کاملاً سیاه داشته باشید. در اندازه‌گیری‌های ما، جایی که یک صفحه نمایش تمام سفید را آزمایش می‌کنیم، روشنایی گلکسی به 1280 نیت رسیده است که از 1092 نیت آیفون 15 پرو مکس سبقت می‌گیرد . این به ویژه در یک روز آفتابی در خارج از منزل مفید است، اما تفاوت بزرگ‌تر این است که تعداد کمی انعکاس روی صفحه نمایش گلکسی وجود دارد. این به لطف زره شیشه ای جدید گوریلا است و تقریباً مانند یک صفحه مات به نظر می رسد، تفاوت بسیار زیادی دارد و استفاده از گلکسی را در فضای باز بسیار آسان تر می کند.

از نظر وضوح، گلکسی با صفحه نمایش 1440p در مقایسه با صفحه نمایش 1290p در آیفون کمی واضح تر است.

هر دو از نرخ رفرش تطبیقی ​​120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کنند و با محتوای استاتیک می‌توانند تنها به 1 هرتز کاهش یابند.

در مورد بیومتریک، گلکسی به اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌ای از نوع اولتراسونیک متکی است و در نسل‌های قبلی این اسکنر به اندازه کافی قابل اعتماد و سریع بوده است. علاوه بر این، شما همچنین دارای تشخیص چهره مبتنی بر تصویر نیز هستید. در آیفون فقط Face ID دارید که از مدل سه بعدی صورت شما استفاده می کند. هر دو اثر انگشت و تشخیص چهره خوب هستند، و واقعاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

 

عملکرد و نرم افزار

Performance and Software

Snapdragon 8 Gen 3 در مقابل Apple A17 Pro، اما Galaxy AI ممکن است تفاوت را ایجاد کند

وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، نبرد در حال گرم شدن است. تراشه جدید A17 Pro اپل، اولین تراشه در جهان مبتنی بر یک فرآیند 3 نانومتری، کاملاً به هیاهوی عظیم پاسخ نداده است و از طرف دیگر، Galaxy S24 Ultra با یک تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 3 در داخل عرضه می شود که باید تعادل تقریباً کاملی بین افزایش عملکرد و بهبود راندمان انرژی ایجاد کنید.

معیارهای عملکرد:

 

GEEKBENCH 6 SINGLEHIGHER بهتر است GEEKBENCH 6 MULTIبالاتر بهتر است 3DMARK EXTREME (بالا)بالاتر بهتر است 3DMARK EXTREME (کم)بالاتر بهتر است
سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا 2187 6669 4960 2710
اپل آیفون 15 پرو مکس 2958 7288 4236 2632

از نظر پیکربندی، برای گلکسی و آیفون گزینه مشابهی خواهید داشت: فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت. گلکسی با 12 گیگابایت رم و آیفون با 8 گیگابایت رم عرضه می شود.

با این حال، تفاوت بزرگ در نرم افزار واقعی خواهد بود.

“Galaxy AI” جدید سامسونگ تمرکز اصلی است، در حالی که به نظر می رسد اپل برای بازی هوش مصنوعی دیر شده است.

سامسونگ مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را ارائه می‌کند و در زیر، می‌توانید همه آن عملکردهای جدید را بیابید.

گلکسی همچنین بر روی نرم افزار جدید One UI 6.1 سامسونگ در بالای اندروید 14 اجرا می شود ، در حالی که آیفون روی iOS 17 اجرا می شود .

ما همچنین از داشتن هفت سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و وصله‌های امنیتی در گلکسی، برای اولین بار برای سامسونگ، بسیار مشتاق هستیم. این حتی اپل را شکست می دهد که به تعداد خاصی متعهد نیست، اما معمولاً 5 یا 6 ارتقاء سیستم عامل را ارائه می دهد.

یکی از نکات جالبی که اپل در آیفون های اخیر گنجانده است، اتصال ماهواره ای است، اما هنوز هیچ اشاره ای به آن در سری S24 وجود ندارد.

 

جزئیات دیگری که ارزش دانستن دارد این است که مدل‌های آیفون در ایالات متحده (و فقط در ایالات متحده) دارای eSIM و بدون اسلات سیم کارت فیزیکی هستند. Galaxy از محدودیت کمتری برخوردار است: از eSIM پشتیبانی می کند، اما همچنین به شما امکان می دهد از سیم کارت فیزیکی استفاده کنید.

 

دوربین

Galaxy S24 Ultra vs iPhone 15 Pro Max cameras
گلکسی اس 24 اولترا دارای چهار دوربین در پشت است، اما تغییرات قابل توجهی در یکی از آنها ایجاد می کند، در حالی که آیفون 15 پرو مکس دارای سه دوربین در پشت است که لنز زوم تتراپریسم جدید 5X را شامل می شود.

کدامیک بهتر است؟

ما هنوز نمی دانیم، اما بیایید به آنچه می دانیم نگاه کنیم. اول از همه، با وجود سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، گلکسی اس 24 اولترا همچنان عکس‌های 12 مگاپیکسلی را به‌طور پیش‌فرض انتخاب می‌کند، در حالی که آیفون 15 پرو مکس اکنون عکس‌های 24 مگاپیکسلی می‌گیرد، با وعده جزئیات بیشتر.

آنچه جدید است این است که سامسونگ تغییرات بزرگی در پردازش تصویر ایجاد کرده است. اکنون عکس‌های Galaxy S24 واقعی‌تر به نظر می‌رسند، با وضوح کمتر و اشباع دیوانه‌کننده‌ای که گوشی‌های سامسونگ به آن معروف بودند. این یک چیز بزرگ در کتاب های ما است.

دوربین های فوق عریض در هر دو گوشی دارای وضوح 12 مگاپیکسلی هستند.

و وقتی صحبت از زوم می شود، کهکشان دست برتر را دارد. این لنز دارای هر دو لنز زوم 3X و 5X است، در حالی که آیفون تنها دارای زوم 5X است. دوربین زوم 5X در گلکسی از سنسور 50 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر استفاده می کند و به لطف آن سنسور نوید کیفیت بدون افت در 10 برابر را می دهد.

نبرد بزرگ دیگر برای کیفیت ویدئو است که آیفون در آن پیشتاز بود. اما اکنون ویدیوی شب در گلکسی بهبود یافته است و فیلم‌ها نویز کمتری دارند، به علاوه می‌توانید از دوربین زوم 5X در شب نیز استفاده کنید. به زودی مقایسه مستقیمی بین این دو خواهیم داشت.

آنچه سامسونگ دارد ضبط ویدیوی 8K است، گزینه ای که در آیفون وجود ندارد، اما ما مطمئن نیستیم که بسیاری از مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند، با توجه به اندازه بزرگ مرتبط با ویدیوی 8K و عدم پشتیبانی در اکثر مانیتورها و تلویزیون ها.

کیفیت صدا و هپتیک

 

وقتی صحبت از بلندگوها به میان می‌آید، بیشتر گوشی‌ها – از جمله گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس – از یک بلندگوی اصلی و پایینی و یک بلندگوی کمکی در گوشی استفاده می‌کنند.

Galaxy ظاهر بصری بلندگوی پایینی را تغییر می‌دهد و به جای طراحی سوراخ‌دار که قبلاً استفاده می‌شد، یک بریدگی قرص‌شکل پیدا می‌کند، اما کیفیت صدا عمدتاً بدون تغییر باقی می‌ماند.

در مورد لمسی، بازخورد ارتعاشی از آیفون هنوز با موتور Taptic کمی بهبود یافته است و در حالی که موتور لرزش سامسونگ خوب است، ما می‌خواهیم در آنجا نیز شاهد بهبودهایی باشیم.

 

عمر باتری و شارژ

گلکسی با حجم باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نسبت به آیفون 15 پرو مکس با باتری 4422 میلی آمپر ساعتی برتری نظری دارد. این تفاوت 13 درصدی به نفع گوشی سامسونگ است .
با این حال، عمر باتری در زندگی واقعی اینگونه نیست.

iOS اپل قادر است آب بیشتری نسبت به اندروید جمع کند. در استفاده واقعی، آیفون 15 پرو مکس می تواند تقریباً دو روز بین شارژ شود (اگر زمان زیادی را صرف چسباندن به صفحه نمایش ندهیم). ما هنوز نخواهیم دید که آیا گلکسی قادر به مطابقت با آن خواهد بود یا خیر، اما شایعه شده که بهره وری انرژی اسنپدراگون 8 نسل 3 می تواند کمک کند.

وقتی صحبت از شارژ به میان می آید، گلکسی با سرعت 45 وات در مقایسه با حدود 25 وات آیفون سریعتر است. این بدان معناست که شما باید حدود 1 ساعت و 40 دقیقه برای شارژ کامل آیفون صبر کنید، در حالی که گلکسی تنها در حدود 1 ساعت شارژ می شود.

هر دو از شارژ بی سیم با سرعت 15 وات مشابه نیز پشتیبانی می کنند، اما آیفون از پشتیبانی MagSafe مغناطیسی نیز برخوردار است. گلکسی از استاندارد جدید مغناطیسی Qi2 پشتیبانی نمی کند.

 

مقایسه مشخصات

در زیر می توانید نمای کلی از مشخصات گلکسی اس 24 اولترا در مقابل آیفون 15 پرو مکس را مشاهده کنید :

مشخصات گلکسی اس 24 اولترا در مقابل آیفون 15 پرو مکس

خلاصه

به طور خلاصه، کهکشان چند پیشرفت ساده با هوش مصنوعی معرفی می‌کند و پیشرفت‌های کوچکی را در همه جا به ما می‌دهد. از بین این موارد، قابل توجه ترین ممکن است تجربه بهبود یافته دوربین باشد. همچنین این گوشی بزرگ‌تر است، دارای قلم S برای کسانی است که به آن اهمیت می‌دهند، و قابلیت سفارشی‌سازی و باز بودن اندروید را دارد.

از سوی دیگر، آیفون iOS و تمام مزایای اکوسیستم اپل را ارائه می‌کند و همچنین انتظار می‌رود عمر باتری کمی بیشتر باشد. این دوربین با زوم 5X می تواند جایگاه خود را حفظ کند و تعدادی از ویژگی های حرفه ای عکس و فیلم را ارائه می دهد که برخی از آنها استقبال می کنند.

از نظر قیمت، گلکسی فقط کمی گران‌تر است (1300 دلار برای گلکسی پایه در مقابل 1200 دلار برای آیفون)، اما گوشی‌های سامسونگ معمولاً به فروش می‌رسند، که به ندرت برای آیفون اتفاق می‌افتد.

بنابراین در پایان روز … شما در کدام تیم در سال 2024 هستید، تیم اپل یا تیم گلکسی؟ و چرا؟

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا