گوشی موبایل

کلاهبرداری 5000 آیفون توسط دو کلاهبردار

وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) دو شهروند چینی را به دلیل کلاهبرداری پیچیده تعمیر آیفون که میلیون‌ها دلار از اپل را کلاهبرداری کرده بود، مجرم شناخته است. کلاهبرداران آیفون‌های تقلبی را برای تعمیر به شرکت ارسال می‌کردند و آیفون‌های اصلی را جایگزین می‌کردند.

آنها بین سال‌های 2017 تا 2019 بیش از 5000 آیفون تقلبی را با گوشی‌های اصلی جایگزین کردند که باعث ضرر بیش از 3 میلیون دلاری اپل شد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی دفتر دادستانی ایالات متحده در منطقه کلمبیا، هائوتین سان، ساکن بالتیمور، مریلند و پنگفی زو، ساکن جرمن تاون، مریلند، هر دو تبعه چینی 33 ساله، این کلاهبرداری را بین ماه می 2017 و سپتامبر 2019.

آن‌ها آیفون‌های تقلبی را از هنگ‌کنگ در صندوق‌های پستی UPS در سراسر منطقه شهری D.C دریافت کردند و آن‌ها را برای تعمیر به اپل ارسال کردند. کلاهبرداران شماره سریال /یا شماره IMEI آیفون‌های فیک را جعل کرده و احتمالاً دستگاه‌ها را در حالت غیرفعال به اپل فرستاده‌اند. این نه تنها به آنها امکان داد تا جایگزینی رایگان تحت گارانتی دریافت کنند، بلکه به جلوگیری از شناسایی کمک کرد. حتی اگر تکنسین‌های تعمیر متوجه مشکلی در قطعات داخلی شده باشند، احتمالاً تعویض را تایید کرده‌اند زیرا شماره سریال و شماره IMEI واقعی به نظر می‌رسد.

کلاهبرداری 5000 آیفون توسط دو کلاهبردار

این دو شهروند چینی آیفون‌های تقلبی را برای تعمیر به فروشگاه‌های خرده فروشی مختلف اپل و ارائه دهندگان خدمات مجاز اپل از جمله فروشگاه اپل در جورج تاون فرستادند. آنها در طول این طرح از نام‌های مستعار مختلفی استفاده کردند و احتمالاً از دیگر توطئه‌گران در ایالات متحده و خارج از آن کمک دریافت کردند. به طور کلی، کلاهبرداران بیش از 5000 گوشی تقلبی مرده را با گوشی های اصلی مبادله کردند و از این شرکت بیش از 3 میلیون دلار آیفون کلاهبرداری کردند.

Sun و Xue در 5 دسامبر 2019 دستگیر شدند. سرویس بازرسی پستی ایالات متحده و تحقیقات امنیت داخلی این پرونده را بررسی کردند. یک هیئت منصفه فدرال در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منطقه کلمبیا، این دو نفر را به جرم توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری پستی مجرم تشخیص دادند. آنها اکنون با حداکثر مجازات قانونی 20 سال زندان روبرو هستند. حکم این پرونده برای 21 ژوئن 2024 تعیین شده است.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا