گوشی موبایلهوش مصنوعی

اپل هوش مصنوعی را به iOS 18 با دستیار مرور سافاری و جستجوی تصویری رمزگذاری شده اضافه می‌کند

در حالی که سایر شرکت‌های بزرگ فناوری در حال سرمایه‌گذاری و پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی هستند، اپل در این زمینه کمی عقب مانده است. با این حال، به نظر می‌رسد این روند با به‌روزرسانی iOS 18 که در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) 2024 در 10 ژوئن رونمایی می‌شود، تغییر خواهد کرد.

بر اساس یافته‌های توسعه‌دهنده Nicolás Álvarez که کدهای پشتیبان اپل را بررسی کرده است، iOS 18 شامل دو ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود:

دستیار مرور سافاری: این دستیار از هوش مصنوعی برای ارائه پیشنهادات و میانبرها در حین مرور وب در سافاری استفاده می‌کند و به طور کلی تجربه مرور را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند.

جستجوی تصویری رمزگذاری شده: این ویژگی که شبیه به Visual Look Up در Spotlight است، به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از تصاویر، به دنبال اطلاعات باشند. این قابلیت با استفاده از پروتکل حفظ حریم خصوصی HTTP Oblivious، امنیت و عملکرد را نیز ارتقا می‌دهد.

اگرچه اپل هنوز به طور رسمی این ویژگی‌ها را تأیید نکرده است، اما شایعات و یافته‌ها نشان می‌دهند که هوش مصنوعی نقش برجسته‌ای در به‌روزرسانی iOS 18 ایفا خواهد کرد.

WWDC 2024 درست چند هفته دیگر برگزار می‌شود، بنابراین به زودی جزئیات بیشتری از ویژگی‌های جدید iOS 18 و اینکه چگونه می‌توانند تجربه آیفون را برای کاربران ارتقا دهند، خواهیم فهمید.

علاوه بر هوش مصنوعی، iOS 18 احتمالا شامل تغییرات و پیشرفت‌های دیگری نیز خواهد بود. انتظار می‌رود شاهد به‌روزرسانی‌هایی در بخش‌های مختلف سیستم عامل از جمله صفحه قفل، مرکز کنترل، برنامه‌ها و موارد دیگر باشیم.

WWDC 2024 رویداد مهمی برای طرفداران اپل خواهد بود، زیرا شاهد رونمایی از جدیدترین پیشرفت‌های این شرکت در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار خواهیم بود.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا