گوشی موبایل

گوگل پیکسل 8a با پشتیبانی نرم افزاری 7ساله معرفی شد

تاکنون شایعات بسیاری درباره پیکسل 8a دریافت کردیم و گوگل در نهایت این محصول میان رده خود را معرفی کرد و رونمایی بی‌سروصدا انجام گرفته است. انتظار داشتیم گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O این گوشی را معرفی کند. جدیدترین گوشی میان رده به عنوان جانشین Pixel 7a سال گذشته معرفی شد.

گوگل Pixel 8a دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با وضوح +FHD بوده و نرخ نوسازی 90 هرتز تا 120 هرتز دارد و اوج روشنایی اکنون به 2000 نیت می‌رسد که از 1070 نیت در نسخه قبلی بیشتر است. صفحه نمایش توسط پوشش گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

Pixel 8a طراحی مشابهی با مدل‌های Pixel 8 پریمیومی دارد. گوشه ها گردتر هستند و یک پل دوربین افقی وجود دارد. این گوشی هوشمند دارای گواهی IP67 در برابر گرد و غبار و آب مقاوم بوده و یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش آن تعبیه شد.

در بخش دوربین، Pixel 8a دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS و لنز 13 مگاپیکسلی اولتراواید است. یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در جلو تعبیه هشد. این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 4K با دو دوربین جلو و عقب است. مجموعه ای از ویژگی‌های مرتبط با دوربین مانند ویرایشگر جادویی، بهترین عکس، فوق العاده HDR و موارد دیگر وجود دارد.

گوگل پیکسل 8a با پشتیبانی نرم افزاری 7ساله معرفی شد

در بخش سخت افزاری، پیکسل 8a به چیپست Tensor G3 مجهز شده است. این دستگاه دارای 8 گیگابایت رم بوده و در گزینه های ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی ارائه می شود. این گوشی هوشمند انرژی خود را از باتری 4492 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 18 واتی و شارژ بی سیم دریافت می‌کند. از نظر نرم افزاری، دستگاه مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 با 7 سال بروزرسانی تضمینی اجرا می شود. این گوشی همچنین دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی از جمله Circle to Search، کمک تماس پیکسل و Gemini است.

گوگل Pixel 8a در رنگ‌های خیلی، آبسیدین، نعنایی و چینی  ارائه می‌شود. قیمت این گوشی هوشمند از 499 دلار / 52999 روپیه برای نسخه پایه 128 گیگابایتی شروع می شود در حالی که قیمت مدل 256 گیگابایتی 559 دلار / 59999 روپیه است. پیش‌سفارش‌ها فعال شده و فروش از 14 می عرضه خواهد شد.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا