گوشی موبایل

ال جی و سامسونگ تولیدکننده نمایشگر اولد سری آیفون 16 اپل هستند

پیشتر گزارش شد که زنجیره تامین نمایشگر کره ای اپل، که متشکل از سامسونگ و ال جی بوده، مجوز تولید پنل های OLED آیفون 16 پرو را بدست آوردند. به هر حال، طبق آخرین گزارش ها، به هر دو سازنده چراغ سبز برای ساخت تمام نمایشگرهای آیفون 16 داده شد، با گزارش جدیدی که تخمین زده این رقم حدود 130 میلیون دستگاه خواهد بود.

آیفون 16 شامل مدل غیر پرو و ​​دو نسخه «پرو» شده و طبق گزارش وب‌سایت Naver، سامسونگ بیشترین تعداد پنل‌های OLED را در اختیار اپل قرار خواهد داد و ال‌جی در جایگاه دوم جای می گیرد. پیش بینی می‌شود که غول کره‌ای 90 میلیون نمایشگر به تولید برساند و مسئولیت تامین قطعات تمامی مدل‌های آیفون 16 را بر عهده آن است، در حالی که ال‌جی موظف بوده سفارش آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس را به انجام برساند. گفته شده که ال جی 43 میلیون صفحه نمایش OLED را تولید انبوه خواهد کرد، هرچند که مجموع آن کمتر از 130 میلیون است.

ال جی و سامسونگ تولیدکننده نمایشگر اولد سری آیفون 16 اپل هستند

البته باید توجه داشته باشیم که این ارقام تنها تخمینی هستند و بسته به تقاضای آینده می توانند متفاوت باشند. در مورد شرکت BOE، این گزارش بیان کرده که هیچ خبری در کار نیست که آیا تامین کننده چینی اصلاً تأییدیه ای دریافت کرده یا خیر. با این حال، ما اشاره کردیم که BOE پیشتر درگیر یک نبرد قیمتی سخت با سامسونگ بر سر دریافت سفارشات پنل اولد iPhone SE 4 بود، که انتظار می‌رود این مدل ارزان قیمت در سال 2025 پنل این شرکت را به کار گیرد. این احتمال وجود دارد که ظرفیت تولید فعلی BOE نتواند هیچ آیفون 16 را در خود جای دهد.

با این حال، ممکن بوده اپل این تصور را نیز داشته که سازنده به اندازه کافی صلاحیت دریافت تاییدیه نمایشگرهای تولید انبوه برای گوشی‌های پریمیوم تر را ندارد. به هر حال، شایعه شده  که آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس باریک ترین حاشیه های یک گوشی هوشمند را دارند که به ترتیب 1.15 و 1.20 میلی متر است.

بدیهی است نمایشگرهایی با حاشیه‌های باریک مانند این تنها باید در اختیار سازندگانی قرار گیرد که بارها توانایی‌های خود را ثابت کرده‌اند. در حال حاضر، اپل احتمالاً معتقد بوده که آن شرکای زنجیره تامین سامسونگ و ال‌جی باقی می مانند.

منبع
wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا