گوشی موبایل

گوگل خط مشی تعمیر گوشی های خود را تغییر داد

خط‌ مشی تعمیر قبلی دستگاه‌های پیکسل بیان می‌کرد که دستگاه‌های پیکسل با قطعات غیرمجاز نباید برای تعمیر به گوگل ارسال شوند. اگر کسی این کار را انجام دهد، دستگاه را پس نمی گیرد. بنابراین نادیده گرفتن خط مشی تعمیر می تواند یک اشتباه بزرگ برای کاربران باشد. این سیاست از اواسط سال 2023 وجود داشت.

قطعات غیرمجاز: دستگاهی حاوی قطعات غیرمجاز گوگل را ارسال نخواهید کرد، اگر این کار را انجام دهید، دستگاه شما به شما بازگردانده نخواهد شد.

اخیراً، این خط‌ مشی تعمیر به لطف لوئیس راسمن، فعال حق تعمیر، آشکار شده است. گوگل در بیانیه ای به Android Authority پاسخ داد که آنها خط مشی تعمیر را به روز خواهند کرد.

اکنون گوگل خط مشی تعمیرات خود را به روز کرده و اعلام کرده است که اگر گوگل تصمیم بگیرد به دلایل بهداشتی و ایمنی دستگاه را پس ندهد، حداقل با کاربر تماس گرفته و برای رفع مشکل اقدام خواهد کرد.

گوگل خط مشی تعمیر گوشی های خود را تغییر داد

قطعات غیرمجاز: اگر دستگاهی حاوی قطعات غیرمجاز گوگل را برای تعمیر بفرستید، در شرایط خاص، ممکن است ارائه‌دهنده خدمات نتواند دستگاه شما را تعمیر کند. ارائه‌دهنده خدمات دستگاه شما را برمی‌گرداند مگر در مواردی که الزامات بهداشتی یا ایمنی ما را از انجام این کار منع کند. اگر ارائه‌دهنده خدمات نتواند دستگاه شما را برگرداند، Google در مراحل بعدی با شما همکاری خواهد کرد.

خط مشی تعمیر به روز شده بیان می کند که ارائه دهنده خدمات ممکن است دستگاه را تعمیر کند یا نکند. این بدان معنی است که اگر گوگل استفاده از قطعه غیرمجاز را ایمن بداند، ممکن است دستگاهی را تعمیر کند و آن را بازگرداند. اگر دستگاه برای تعمیر یا استفاده ناامن تلقی شود، آنها “در مراحل بعدی با شما کار خواهند کرد.”

همانطور که می‌بینید، خط‌ مشی به‌روزرسانی شده به‌طور کامل باقی می‌ماند و هنوز هم ممکن است مدتی طول بکشد تا گوگل با شما کار کند تا بتواند دستگاه را بدون به خطر انداختن سلامت و ایمنی شما برگرداند. یا آن را ثابت می‌کنید، یا همان‌طور که بود، یا در مراحل بعدی با گوگل کار می‌کنید.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا