گوشی موبایل

آیفون تاشو اپل طراحی برگرفته از هواوی Mate Xs 2 دارد

بیشتر تلفن های هوشمند تاشو نسل فعلی از طراحی تاشو به سمت داخل مانند سامسونگ Galaxy Z Fold 5 برخوردار هستند. با این حال، به گفته جف پو، تحلیلگر اپل، شرکت کوپرتینویی احتمالا اولین آیفون تاشو را با ساختاری متفاوت روانه بازار می کند.

ظاهراً «آیفون فولد» آینده دارای صفحه نمایش 7.9 اینچی OLED خواهد بود که شبیه به هواوی Mate Xs 2 به سمت بیرون تا خواهد شد. هوآوی یکی از اولین شرکت هایی بود که گوشی تاشو با نمایشگر نوآورانه را به بازار ارائه کرد. در هر صورت، این شرکت از آن زمان طراحی نسل فعلی تاشوهای خود را به سبک فولد با دو نمایشگر، یکی روی کاور و دیگری در داخل تغییر داده است.

این تغییر ممکن است به دلیل نگرانی در مورد دوام صفحه نمایش بوده، زیرا صفحه نمایش کاور هنگام تا شدن تحت محافظت قرار نمی‌گیرد. این بدان معنا بوده که کاربران باید با احتیاط بیشتری از چنین دستگاه هایی استفاده کنند.

آیفون تاشو اپل طراحی برگرفته از هواوی Mate Xs 2 دارد

با این حال، طراحی تاشو به سمت بیرون مزایای خاص هم دارد. از آنجایی که این طراحی تنها به یک پنل بزرگ نیاز داشته که می‌تواند برای هر دو حالت تا شده و باز استفاده شود، دستگاه را باریک و سبک‌تر می‌کند زیرا نیازی به قرار دادن در نمایشگر دوم نخواهد بود.

طراحی تاشو به بیرون همچنین طراحی  براق به گوشی داده و به شما امکان می‌دهد از سیستم دوربین اصلی حتی برای عکس‌های سلفی استفاده کرده، مهم نیست دستگاه تا شده است یا خیر.

در ادامه، تحلیلگر جف پو فاش می کند که در سال 2026 باید منتظر عرضه آیفون تاشو باشیم، این یعنی همزمان با سری آیفون 18. علاوه بر آیفون تاشو، شایعاتی در مورد مک بوک با صفحه نمایش تاشو نیز وجود دارد. گویی این دستگاه دارای صفحه نمایش 20.3 اینچی خواهد بود و طبق شایعات قرار است تا پایان سال 2025 به تولید انبوه برسد. با این حال، گزارش های دیگر نشان داده که تا سال 2027 عرضه نخواهد شد.

 

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا