گوشی موبایل

انتظار می‌رود آیفون 16 پرو از لنز زوم «تتراپریسم» اپل از آیفون 15 پرو مکس استفاده کند.

به گفته مینگ-چی کو، آیفون 16 پرو می تواند به یک ارتقاء دوربین مهم مجهز شود که امسال تنها برای مدل برتر اپل در نظر گرفته شده بود.

در حالی که اپل آیفون 15 پرو مکس را به یک لنز تله فوتو پریسکوپ بهبودیافته با پشتیبانی از زوم اپتیکال 5 برابر مجهز کرده است، مدل کوچکتر پرو دارای یک لنز زوم استاندارد با زوم اپتیکال 3 برابر است که شبیه به نسل قبلی خود است.

این تحلیلگر قبلاً ادعا کرده بود که آیفون 15 پرو مکس در بحبوحه “تقاضای قوی” با چالش های تولید روبرو است.

کو در یک پست وبلاگ جدید پیش بینی می کند که انتظار می رود آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس ادعایی به لنز زوم تله فوتو جدید “تتراپریسم” اپل مجهز شوند، برخلاف سری آیفون 15 که تنها یک مدل را ارائه می دهد – آیفون 15 پرو. حداکثر – با لنز تله فوتو ارتقا یافته که زوم اپتیکال تا 5 برابر و فاصله کانونی 120 میلی متر را ارائه می دهد.

در جریان رویداد معرفی Wonderlust این شرکت در 12 سپتامبر، اپل اظهار داشت که طراحی لنز تتراپریسم 120 میلی‌متری پرتوهای نور را چهار بار در داخل یک ساختار شیشه‌ای ایجاد شده در بدنه آیفون 15 پرو مکس منعکس می‌کند.

 

اپل با ایجاد فاصله کافی بین سنسور دوربین و لنز و اجازه دادن به نور برای مدت طولانی تری قبل از گرفتن عکس، توانست فاصله کانونی بیشتری ایجاد کند.

با این حال، شایان ذکر است که ظاهرا اپل همچنین در حال برنامه ریزی برای جایگزینی مدل Pro Max خود با مدل جدید Ultra است که نشان می دهد دوربین تله فوتو بهبود یافته می تواند یک ویژگی سخت افزاری محدود به بالاترین سطح باشد. مدل به منظور تمایز بین مدل Pro و Pro Max/Ultra.

امسال اپل قیمت آیفون 15 پرو مکس را 100 دلار نسبت به مدل قبلی خود افزایش داد.

با توجه به تلاش های اپل برای حفظ محرمانه بودن توسعه محصولاتش، ممکن است مدتی طول بکشد تا اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات مشخصات دوربین آیفون 16 پرو یا آیفون 16 پرو مکس بدانیم.

اپل تنها مشخصات محصولات آتی خود را در مراسم معرفی خود تایید می کند و انتظار نمی رود که جانشینان سری آیفون 15 تا یک سال دیگر وارد بازار شوند.

کو اخیراً اعلام کرد که آیفون 15 پرو مکس با چالش‌های تولید در میان «تقاضای قوی» برای گران‌ترین گوشی هوشمند اپل مواجه است. در آخرین پست خود کو اظهار داشت که “مهم ترین گلوگاه عرضه” برای گوشی پرچمدار، ماژول دوربین کامپکت تتراپریسم (CCM) است.

به گفته Kuo، این شرکت مشخصات خود را برای رسیدگی به مشکلات بازده CCM افزایش داد. تحویل آیفون 15 پرو مکس در ایالات متحده و سایر مناطق به دلیل افزایش تقاضا برای گوشی های هوشمند رده بالای اپل به ماه نوامبر موکول شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا