گوشی موبایل

از پردازنده گوشی موبایل سامسونگ S24 رونمایی شد

سامسونگ وجود Exynos 2400 را تایید کرده و در عین حال برخی از ویژگی ها را نیز فاش کرده است.
منتظر یک پردازنده گرافیکی Xclipse 940 با فناوری RDNA 3 و همچنین هوش مصنوعی مولد روی دستگاه باشید.

سامسونگ قرار است در سال آینده از چیپست اگزینوس در برخی از گوشی های سری گلکسی اس 24 استفاده کند. اکنون، این شرکت تأیید کرده است که Exynos 2400 واقعاً در حال کار است، در حالی که پیش نمایش چند ویژگی را نیز انجام می دهد.

سامسونگ در مراسم افتتاحیه LSI Tech Day پیش نمایش Exynos 2400 را انجام داد و ادعا کرد که عملکرد CPU 1.7 برابر و عملکرد محاسبات هوش مصنوعی 14.7 برابر نسبت به Exynos 2200 افزایش خواهد یافت. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد فناوری CPU فاش نکرد. .

این مقایسه حداقل تا حدی با این واقعیت که اگزینوس 2200 در سری گلکسی اس 22 سال 2022 استفاده شد و امسال شاهد اگزینوس 2300 نبودیم، خوشایند است. بنابراین، در نتیجه نادیده گرفتن انتشار، انتظار افزایش عملکرد چشمگیرتری را دارید.

با این وجود، به نظر می رسد که Exynos 2400 هنوز به طور کلی پیشرفت های قابل توجهی را ارائه می دهد. سامسونگ تایید کرد که این تراشه از پردازنده گرافیکی Xclipse 940 مبتنی بر فناوری RDNA 3 AMD استفاده می کند. همچنین دمویی را در این رویداد برای نشان دادن قابلیت‌های بهبود یافته ردیابی پرتوی تراشه با استفاده از “نور جهانی، بازتاب و رندر سایه” نشان داد.

مشخصات گوشی موبایل Samsung Galaxy S24 Ultra

ویژگی های جدید هوش مصنوعی به گلکسی اس 24 می آید؟

چیپست جدید سامسونگ در حال فرو بردن انگشتان خود در آبهای هوش مصنوعی مولد است، زیرا این شرکت ابزار هوش مصنوعی جدیدی را برای “تلفن های آینده” به نمایش گذاشته است. از این ابزار برای نشان دادن تولید متن به تصویر بر روی برد توسعه Exynos 2400 استفاده کرد. سامسونگ به Android Authority تایید کرد که این ویژگی متن به تصویر از هوش مصنوعی روی دستگاه استفاده می کند و به اتصال اینترنت نیاز ندارد.

ما انتظار داریم تراشه اگزینوس برخی از انواع سری گلکسی اس 24 را تامین کند، بنابراین مطمئناً به نظر می رسد که مدل های S24 با این تراشه دارای قابلیت تولید متن به تصویر در دستگاه خواهند بود. آیا این واقعاً در دسترس کاربر خواهد بود؟

سامسونگ به طور سنتی ویژگی‌های انحصاری Exynos را در صورتی که تراشه Snapdragon مشابه آن را پشتیبانی نمی‌کرد، حذف می‌کرد (به فیلم‌های 4K/60fps، 8K مراجعه کنید). بنابراین ما امیدواریم که اسنپدراگون 8 نسل 3 واقعاً از این عملکرد پشتیبانی کند.

آیا شما یک گوشی Exynos 2400 خریداری می کنید؟

جدا از Exynos 2400، سامسونگ همچنین یک فناوری دوربین جذاب به نام Anyplace Zoom را به نمایش گذاشته است. این به یک دوربین 200 مگاپیکسلی نیاز دارد و به کاربران امکان می‌دهد همزمان با فیلم‌برداری 1 برابری از سوژه‌ها/اشیاء ردیابی شده، ویدیوهای 4 برابری بگیرند.

سازنده می‌گوید از فناوری ردیابی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دنبال کردن سوژه‌ها در ویدیوی 4x استفاده می‌کند، در حالی که همچنین قول داده است که این ویدیوهای نزدیک تخریب تصویر نداشته باشند.

قبلاً دیده‌ایم که سامسونگ و سایر برندها توانایی ضبط ویدیو از دو (یا بیشتر) دوربین پشتی را به طور همزمان ارائه می‌دهند. با این حال، اجرای همزمان ویدئوی 1x و ویدئوی ردیابی شده 4 برابری از طریق همان سنسور، استفاده جالبی از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی خواهد بود. بنابراین امیدواریم آن را در گلکسی اس 24 اولترا ببینیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا