گوشی موبایل

مدل‌های Gen-AI Pixel 8 Pro برای گوشی‌های اندرویدی بیشتری با اسنپدراگون عرضه می‌شوند

گوگل و کوالکام برای به ارمغان آوردن تجربیات قدرتمند هوش مصنوعی به گوشی های اندرویدی با یکدیگر همکاری کرده اند. این دو شرکت در جریان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 3، همکاری خود را برای آوردن هوش مصنوعی بیشتر روی دستگاه به دستگاه های اندرویدی اعلام کردند.

مدل های پیشرفته هوش مصنوعی پایه گوگل بر روی NPU Hexagon Qualcomm اجرا خواهند شد. اینها احتمالاً همان مدل‌های پایه هستند که بر روی Pixel 8 Pro و ویژگی‌های هوش مصنوعی قدرتمند مانند خلاصه‌های ضبط کننده روی دستگاه، پاسخ هوشمند در Gboard و ویژگی تقویت ویدیوی آینده اجرا می‌شوند.

با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی گوگل که بر روی تراشه‌های اسنپدراگون روی دستگاه اجرا می‌شوند، تلفن‌های اندرویدی بیشتری می‌توانند وظایف هوش مصنوعی روی دستگاه را انجام دهند و راه را برای ویژگی‌های جدید، بهبود عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی باز کنند.

در میان اولین مدل‌های هوش مصنوعی که روی اسنپ‌دراگون اجرا می‌شوند، کسی جز گوگل نیست. در چند ماه گذشته، محققان در گوگل در تلاش بوده اند تا مدل های زبان بزرگ نسل بعدی خود را انتخاب کرده و آنها را برای قرار دادن در یک دستگاه تلفن همراه تقطیر کنند. الکس کاتوزیان، SVP و GM موبایل، محاسبات و XR در کوالکام، گفت: به زودی، می‌توانید کارهای بیشتری را روی دستگاه با برنامه‌های Google نسبت به قبل انجام دهید.

معاون مهندسی اندروید گوگل، دیو برک، نیز در جریان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 3 به گفتگو روی صحنه پیوست تا تایید کند که همکاری این شرکت با کوالکام، مدل‌های پیچیده هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا بر روی دستگاه‌های تلفن‌های اندرویدی اجرا شوند و نیاز به اینترنت را از بین ببرد. اتصال و رفت و برگشت به سرورهای ابری.

به زبان ساده، اکنون می‌توانیم انتظار پردازش هوشمندانه‌تر و سریع‌تر هوش مصنوعی را در پرچم‌داران اندرویدی آینده با تراشه‌های اسنپدراگون مدرن داشته باشیم. آخرین پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 در حال حاضر از این جنبه بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد. این مدل از مدل های زبان بزرگ با بیش از 10 میلیارد پارامتر که تقریباً با 15 توکن در ثانیه اجرا می شوند، پشتیبانی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا