گوشی موبایل

نحوه استفاده از ژست دوبار ضربه زدن در هر ساعت اپل

Double Tap یکی از بهترین ویژگی های Apple Watch Ultra 2 و Series 9 است. وقتی دست دیگرتان اشغال است، می توانید انگشت شست و اشاره خود را برای حرکت در watchOS فشار دهید. اما آیا می دانستید که می توانید این حرکت را در مدل های قدیمی اپل واچ انجام دهید؟

درست است؛ برای امتحان کردن این ویژگی، نیازی به خرید Apple Watch Series 9 یا Ultra 2 ندارید. در حالی که روش‌های زیر دقیقاً با ویژگی Double Tap که اپل تبلیغ می‌کند یکسان نیست، اما روشی عالی برای تجربه این ویژگی است.

استفاده از دو ضربه با AssistiveTouch

در حالی که AssistiveTouch یک ویژگی است که در درجه اول برای افرادی با تفاوت اندام طراحی شده است، اگر دستان شما پر باشد، بدون شک ابزاری مناسب است. با توجه به مخاطبان هدف آن، بسیار قابل تنظیم تر از Double Tap است و به شما امکان می دهد ساعت خود را با استفاده از حرکات بازو و ژست ها کنترل کنید.

از ژیروسکوپ، سنسور اپتیکال ضربان قلب و شتاب سنج اپل واچ شما استفاده می کند. برای استفاده از AssistiveTouch، اپل واچ شما باید از watchOS 8 یا جدیدتر استفاده کند. در اینجا نحوه استفاده از Double Tap با فعال کردن AssistiveTouch در Apple Watch آورده شده است:

  • با راه اندازی برنامه تنظیمات در اپل واچ خود شروع کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی Accessibility ضربه بزنید.
  • اکنون به قسمت Motor رفته و روی AssistiveTouch ضربه بزنید.
  • AssistiveTouch را روشن کنید و مطمئن شوید که تنظیمات Hand Gestures درست در زیر نیز فعال باشد.

Using Double Tap With AssistiveTouch

هنگامی که حرکات دست را فعال کردید، می‌توانید کارهایی را که ژست‌های زیر انجام می‌دهند سفارشی کنید: Pinch، Double Pinch، Clench، و Couble Clench. قبل از شروع استفاده از یکی از این حرکات، یک ژست فعال سازی وجود دارد که باید برای فعال کردن آن انجام دهید.

در حالی که به طور پیش‌فرض روی Double Clench تنظیم شده است، می‌توانید با اسکرول کردن به تنظیمات Activation Gesture در منوی Hand Gestures آن را سفارشی کنید. اگر ترجیح می‌دهید از این ژست‌ها بدون اشاره فعال‌سازی استفاده کنید، می‌توانید با ضربه زدن روی هیچ‌کدام آن را غیرفعال کنید.

استفاده از Double Tap With Quick Actions

یکی دیگر از راه‌های استفاده از Double Tap در اپل واچ قدیمی، فعال کردن Quick Actions است، قابلیتی که به شما امکان می‌دهد کارهای خاصی را با نزدیک کردن دو انگشت به هم انجام دهید.

اگرچه این ویژگی شبیه به AssistiveTouch به نظر می رسد، اما نسخه نسبتاً ساده شده آن است زیرا به شما امکان می دهد اپل واچ خود را تنها با یک حرکت کنترل کنید. با این حال، این سادگی آن را بیشتر شبیه به ویژگی Double Tap می کند.

برای فعال کردن Quick Actions در Apple Watch خود، به تنظیمات > دسترسی > اقدامات سریع بروید. برای شروع استفاده از ویژگی روی On ضربه بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا