گوشی موبایل

آپدیت امنیتی نوامبر برای گلکسی زد فولد 4 و 5 منتشر شد

به‌روزرسانی امنیتی نوامبر 2023 برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی، پس از انتشار گلکسی Z Flip 5 در اوایل این هفته، به دو گوشی تاشو دیگر سامسونگ رسید. گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فولد 4 به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت می‌کنند که دارای پیشرفت‌های امنیتی هستند.

مانند به‌روزرسانی Z Flip 5، به‌روزرسانی Z Fold 5 و Flip 4 برای اولین بار در ایالات متحده عرضه شده است، اما زمان زیادی طول نمی‌کشد تا در بازارهای دیگر نیز عرضه شود. برای گلکسی زد فولد 5، این به‌روزرسانی با یک نسخه نرم افزاری با AWJ7 ارائه می‌شود و برای نسخه‌های قفل‌شده در دسترس است. به‌روزرسانی Fold 4 برای مدل‌ها و دستگاه‌های آنلاک‌شده در شبکه AT&T منتشر می‌شود و با نسخه نرم افزاری به ترتیب DWJ1 و DWJ4 ارائه می‌شود.

آپدیت امنیتی نوامبر 2023 در مجموع 65 آسیب‌پذیری را در سیستم‌عامل اندروید و نرم‌افزار سامسونگ متصل می‌کند که پنج آسیب‌پذیری آن به‌صورت بحرانی مشخص شده و باقی دارای درجات مختلفی از خطر هستند. بروزرسانی هیچ چیز دیگری برای این دو تاشو به ارمغان نمی‌آورد.

برای دانلود جدیدترین به‌روزرسانی در Z Fold 5 یا Z Fold 4، برنامه Settings گوشی را باز کنید، Software update را انتخاب کنید و روی Download and install ضربه بزنید. اگر به‌روزرسانی برای دستگاه شما در دسترس است، باید در عرض چند ثانیه نمایش داده شود. شرکت سامسونگ هر ماه آپدیت امنیتی را برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی خود منتشر می‌کند.

اکنون نوبت به دو گوشی تاشو جدید زد فولد رسیده که هر یک محبوبیت خاص خود را دارند. آپدیت امنیتی حجم چندانی نداشته و موجب افزایش سطح امنیتی دستگاه شده و نباید انتظار عملکرد سخت افزاری یا نرم افزاری بسیار بهتر با طراحی جدید بود. انتظار داریم اندروید 14 مبتنی بر One UI 6 بزودی برای این دو مدل منتشر شود.

سامسونگ پیش بینی شده بزودی آپدیت امنیتی جدیدی را برای سایر گوشی‌ها و تبلت‌های خود منتشر کند. برای کسب جزئیات بیشتر به بخش تنظیمات و بروزرسان نرم افزاری گوشی خود مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا