گوشی موبایل

هزینه ساخت آیفون 15 پرو مکس فاش شد!

Counterpoint Research BoM به تازگی مشخص کرده که اپل برای ساخت گوشی آیفون 15 پرو مکس با قیمت 1199 دلاری تنها 500 دلار هزینه می‌کند. این هزینه برای مدل 256 گیگ بوده که شامل پردازنده A17 و دوربین تله فوتو جدید می‌شود.

تحلیلگران فاش کردند که هزینه 37.7 دلار بیشتر از آیفون 14 پرو مکس سال گذشته در نسخه 256 گیگابایت است که با قیمت 1199 دلار عرضه شد. به گفته تحلیلگران، تراشه A17 پرو 30 دلار گران‌تر از A16 Bionic است، بیشتر به این دلیل که بر اساس فناوری فرآیند 3 نانومتری ساخته شد.

دوربین تله فوتو پریسکوپ اولین دوربین آیفون است. Lante Optics تامین کننده منشور بوده، در حالی که Cirrus Logic و LG Innotek مکانیسم تثبیت تغییر حسگر سه بعدی را می‌سازند. افزایش کلی 25.1 دلار (34 درصد) است، اما Counterpoint همه دوربین‌ها، از جمله ماژول‌های Face ID و ToF را در محاسبات قرار داد.

افزایش جزئی دیگر قیمت، پوشش آلیاژ تیتانیوم است که 7 دلار بیشتر از قاب فولاد ضد زنگ سال گذشته است. اپل رم را در آیفون 15 پرو مکس افزایش داد. اکنون 8 گیگابایت است، اما به دلیل روند نزولی در بازار حافظه، قیمت در واقع 16.8 دلار کاهش یافت. نمایشگر آیفون جدید تغییری نکرده و از آنجایی که قیمت نمایشگر نیز روند نزولی دارد، اپل 4 دلار کمتر به دیسپلی سامسونگ و ال جی دیسپلی پرداخت کرده است.

اجزای سازنده 42 درصد از قیمت نهایی را تشکیل می‌دهند، اما قیمت تولید، حمل و نقل و بازاریابی نیز باید در نظر گرفته شود، بدون توجه به هزینه‌های قابل توجه تحقیق و توسعه.  شرکت اپل در سپتامبر سال جاری سری آیفون 15 را در چهار مدل معرفی کرده که هر یک ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارد. این کمپانی در تلاش بوده هر سال ویژگی‌های بهتری را برای محصولات خود در نظر گیرد.

آیفون 15 پرو و پرو مکس پرچمداران 2023 هستند که با ویژگی‌های بهتر عرضه شدند. بنابراین بدیهی بوده که نسبت به نسل قبل هزینه ساخت بیشتر داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا