گوشی موبایل

هوش مصنوعی در سری های آیفون 16 به کار گرفته می شود

در سال 2023 شاهد رونق هوش مصنوعی بودیم و این موضوع قرار است بزودی وارد گوشی‌های هوشمند هم شود. با شروع سری گلکسی S24، قرار است ویژگی‌های پیچیده‌تر روی دستگاه و هوش مصنوعی مبتنی بر ابر را در گوشی‌های هوشمند سال 2024 ببینیم.

همچنین ظاهرا اپل در حال برنامه‌ریزی برای ورود رسمی خود به دنیای هوش مصنوعی مولد است. افشای جدیدی توسط Revegnus در X (توئیتر سابق) نشان می‌دهد که ممکن است نتایج تلاش‌های اپل را در اوایل سال آینده ببینیم. منبع اطلاعاتی می‌گوید اپل قصد دارد سیری، معادل دستیار گوگل در آیفون‌ها را با مدل Large Language داخلی خود اصلاح کند.

توسعه سیری جدید و قدرتمندتر در حال انجام است و ظاهراً این شرکت قصد دارد آن را در WWDC 2024 که انتظار می‌رود ژوئن سال آینده برگزار شود، معرفی کند. فاش کننده همچنین ادعا می‌کند که سری آیفون 16 اولین گوشی‌هایی خواهد بود که از سیری جدید با هوش مصنوعی بهره می‌برند.

مارک گورمن از بلومبرگ قبلاً گزارش داده بود که سیری بهبود یافته تنها تا سال 2025 آماده می‌شود. با این حال، این افشای جدید نشان داده که زودتر از موعد شاهد به کارگیری آن خواهیم بود. خوب است بدانیم که اپل در نهایت به سیری توجه زیادی می‌کند. دستیار مجازی سال‌هاست که در مقایسه با سایر دستیارهای دیجیتال موجود در بازار، فاقد ویژگی بود.

همچنین، با توجه به اینکه سامسونگ در حال برنامه‌ریزی سریع هوش مصنوعی خود برای سری گلکسی S24 است، اپل قطعاً برای رقابتی ماندن به ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری در آیفون‌ها نیاز خواهد داشت. سازنده گوشی های هوشمند کره جنوبی اخیرا Galaxy AI را معرفی کرد، یک دستیار جهانی جدید برای گوشی‌ها که اوایل سال آینده عرضه می‌شود. یکی از قابلیت‌های آن شامل ترجمه تماس بلادرنگ است که به صورت بومی در اپلیکیشن تلفن تعبیه شد.

برای کسب جزئیات بیشتر و  حقیقی باید تا سال 2024 منتظر ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا