گوشی موبایل

خانواده گوشی های Moto G موتورولا 10 ساله شد

این موتورولا بود که با معرفی Moto G در سال 2013، روند تولید گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه را آغاز کرد. در آن زمان، این شرکت متعلق به گوگل بود. Moto G اصلی یکی از معدود نمونه‌هایی در بخش خود بود که ویژگی‌هایی مانند 1 گیگابایت رم و پردازنده چهار هسته‌ای را ارائه می‌کرد.

حتی تحت مالکیت لنوو، این برند به عرضه مدل‌های جدید در خانواده Moto G ادامه داد. یک دهه از عرضه اولین Moto G به بازار می‌گذرد. موتورولا به همین مناسبت جشن گرفته و آمار فروش این سری را در مجموع اعلام کرد. موتورولا می‌گوید که در 10 سال گذشته بیش از 200 میلیون دستگاه Moto G فروخته است. دهمین سالگرد این ترکیب نشان دهنده موفقیت آنها است.

برای دو نسل اول (14-2013)، تنها یک مدل در سال وجود داشت. اگرچه این برند در سال 2015 گوشی Moto G Turbo را عرضه کرد، اما بخشی از نسل اصلی Moto G نسل سوم نبود و محدود به بازارهای خاصی شد. تنها از نسل چهارم بود که Moto G واقعاً به خانواده‌ای از گوشی‌ها تبدیل شد. از آن زمان تاکنون هر سال چندین گوشی معرفی و عرضه می‌شود.

در سال 2021، این مجموعه با یک طرح نامگذاری جدید، حتی بیشتر گسترش یافت. اکنون طیف گسترده‌ای از بخش‌های قیمتی را پوشش می‌دهد. به هر حال، موفقیت خانواده Moto G در مقایسه با رقیب سابق خود Redmi Note که اخیراً از زمان آغاز به کار خود در 9 سال پیش به 338 میلیون واحد فروش رسیده، کمرنگ است.

Moto G نتوانست رقابت شدید Redmi Note را به‌ویژه در بازارهای آسیایی دنبال کند. اما در بازار امریکای لاتین توانسته نظرها را به گوشی‌های خود جلب کند و فروش مطلوبی داشته باشد. در بازار جهانی شیائومی رقیب سرسخت موتورولا محسوب شده که همیشه در آستین خود گوشی‌های خوش قیمت و هیجان انگیزی برای ارائه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا